Σε τροχιά κινητοποιήσεων εισέρχεται η χώρα την ερχόμενη Τετάρτη 13 Μαΐου 2026, καθώς η ΑΔΕΔΥ κήρυξε 24ωρη πανελλαδική απεργία στον δημόσιο τομέα. Οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται να δώσουν δυναμικό «παρών» στους δρόμους, με την κεντρική απεργιακή συγκέντρωση να έχει οριστεί για τις 10:30 το πρωί στην Πλατεία Κλαυθμώνος. Η κινητοποίηση αυτή αποτελεί την κορύφωση μιας σειράς αντιδράσεων ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, με τους συνδικαλιστές να προειδοποιούν για περαιτέρω κλιμάκωση αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Τα αιτήματα των εργαζομένων και η «αβίωτη πραγματικότητα»
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ, ο δημόσιος τομέας αντιδρά σε μια αβίωτη πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες ανισότητες και τη συστηματική υποστελέχωση κρίσιμων υπηρεσιών. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν ουσιαστικές μισθολογικές αυξήσεις που να ανταποκρίνονται στο κύμα της ακρίβειας, την επαναφορά εργατικών κατακτήσεων και την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αντίσταση κατά της ιδιωτικοποίησης της υγείας και της παιδείας, καθώς και στην αντίθεση προς το νέο πειθαρχικό δίκαιο και τις σχεδιαζόμενες αλλαγές που απειλούν τη μονιμότητα των δημόσιων υπαλλήλων.
Αβεβαιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και την καθημερινότητα
Η απεργία αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές δυσλειτουργίες στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς πέρα από τις δημόσιες υπηρεσίες, ο «χορός» των κινητοποιήσεων ενδέχεται να συμπαρασύρει και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν εκδοθεί επίσημες ανακοινώσεις από τα σωματεία των συγκοινωνιών, θεωρείται εξαιρετικά πιθανή η διενέργεια στάσεων εργασίας ή ο περιορισμός των δρομολογίων. Οι πολίτες καλούνται να παρακολουθούν τις ενημερώσεις της τελευταίας στιγμής για να αποφύγουν την ταλαιπωρία, ενώ η ΑΔΕΔΥ καλεί σε μαζική συμμετοχή για να δοθεί μια ηχηρή απάντηση στην επιδοματική πολιτική που, όπως υποστηρίζει, υποκαθιστά το κράτος πρόνοιας.
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης


