Προκάλεσε κύμα σχολίων στην κοινωνική δικτύωση, πολλές αναρτήσεις στο Διαδίκτυο και πολλά δημοσιεύματα και ρεπορτάζ στον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο και έφτασε να μεταβληθεί ακόμα και σε πεδίο αντιπαράθεσης, μ’ εκατέρωθεν δημόσιες ανακοινώσεις, ανάμεσα στον Δήμο Πατρέων και στον Οργανισμό Λιμένα Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ.), στα τέλη του περασμένου Ιούνη.
Πληροφορίες της «Πολιτείας» αναφέρουν ότι ύστερα από περίπου ενάμισι χρόνο, το κρουαζιερόπλοιο -πιθανότατα- θ’ αποπλεύσει μέσα στον προσεχή Ιανουάριο και πάντως μετά το τέλος του τρέχοντος έτους
Ο λόγος για το περιλάλητο κρουαζιερόπλοιο «Queen Of the Oceans» που έχει αγκυροβολήσει από τον Ιούλιο του 2020 στην βόρεια πλευρά του παλιού λιμανιού, μπροστά από τον Επιβατικό Σταθμό «Παναγιώτης Κανελλόπουλος», στην Ηρώων Πολυτεχνείου. Το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, ως γνωστόν, «έδεσε» στο λιμάνι της Πάτρας με την παλιά του ονομασία «Oceana» και μετονομάστηκε εδώ.
Πληροφορίες της «Πολιτείας» αναφέρουν ότι ύστερα από περίπου ενάμισι χρόνο, το κρουαζιερόπλοιο -πιθανότατα- θ’ αποπλεύσει μέσα στον προσεχή Ιανουάριο και πάντως μετά το τέλος του τρέχοντος έτους. Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από κύκλους ανθρώπων που γνωρίζουν καλά τα της λιμενικής ζώνης και οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η νέα πλοιοκτήτρια εταιρεία (συμφερόντων της οικογένειας Ηλιόπουλου, Seajets) ετοιμάζεται να «επαναδραστηριοποιήσει» το πλοίο στον χώρο της κρουαζιέρας, απ’ τις αρχές του 2022.
Θυμίζουμε ότι το πλοίο ανήκε, έως πρότινος, στην παγκοσμίου φήμης εταιρεία P&O Cruises. Κατασκευάστηκε το έτος 2000, έχει μήκος 271 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει 2.272 επιβάτες και πλήρωμα 889 ατόμων.
Στην Πάτρα, που έχει «κακό» παρελθόν από παροπλισμένα πλοία στο λιμάνι της, η παρατεταμένη παραμονή του κρουαζιερόπλοιου προκάλεσε αντιδράσεις όχι μόνο από φορείς αλλά και από μεμονωμένους πολίτες. Για παράδειγμα, προ λίγων ημερών, ο γνωστός λογοτέχνης Σταύρος Ιντζεγιάννης εξέφρασε τη διαμαρτυρία του, με «βολές» τόσο προς τον Δήμο όσο και προς τον Ο.Λ.ΠΑ.
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΠΕΛΕΤΙΔΗ
Η δημοτική αρχή του Κώστα Πελετίδη, πάντως, στις 22 Ιουνίου εξέδωσε ανακοίνωση για την παρουσία του πλοίου, υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι «δεν είναι καθόλου περίεργο που οι πρόθυμοι επικριτές των όσων δημιουργεί η δημοτική αρχή στην παραλιακή ζώνη, για να τα απολαμβάνουν δωρεάν όλοι οι δημότες, δεν μιλούν και δεν αντιδρούν για το απαράδεκτο θέαμα με το κρουαζιερόπλοιο, αφού κι αυτοί τις ίδιες πολιτικές υπηρετούν και στα ίδια συμφέροντα υπακούουν».
Και στην ίδια ανακοίνωση ο Δήμος καλούσε τον Ο.Λ.ΠΑ., το ΤΑΙΠΕΔ και την Κυβέρνηση να απομακρύνουν άμεσα το παροπλισμένο κρουαζιερόπλοιο, με την υπόμνηση ότι «η δημοτική αρχή δεν θα επιτρέπει και θα αντιδράσει δυναμικά στην μετατροπή τμήματος του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας σε χώρο ‘μόνιμου πάρκινγκ’ για τα παροπλισμένα καράβια των εφοπλιστών».
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Ο.Λ.ΠΑ.
Άμεση ήταν, όμως, και η αντίδραση από την πλευρά του Ο.Λ.ΠΑ. και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Παναγιώτη Τσώνη.
Ο Οργανισμός Λιμένα, απαντώντας, επεσήμαινε, τότε, ότι «η δημοτική αρχή ισχυρίζεται πως το κρουαζιερόπλοιο ενοχλεί. Ποιον ενοχλεί; Πως ενοχλεί; Κρύβει την θέα σε κάποιους; Το να βάζουμε διλλήματα, ορισμένες φορές, βοηθάει στο να ισχυροποιήσουμε τις απόψεις μας. Να βάλουμε, λοιπόν, κι εμείς στο δημόσιο διάλογο ένα δίλλημα: Τι είναι πιο σημαντικό; Να φύγει το κρουαζιερόπλοιο από το βόρειο λιμάνι επειδή κρύβει τη θέα σε κάποιους ή να βοηθήσουμε για να κρατηθεί ζωντανή η ελληνική κρουαζιέρα και να σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας; Εμείς, στον ΟΛΠΑ, έχουμε επιλέξει το δεύτερο…».
Έκτοτε, κάθε δημόσια συζήτηση σταμάτησε. Τώρα, οι πληροφορίες λένε ότι η Πάτρα σύντομα θα «δει» το κρουαζιερόπλοιο ν’ αποπλέει και μαζί ν’ απομακρύνεται ο κίνδυνος ένα ακόμα πλωτό κουφάρι» να «στοιχειώσει» στη λιμενική ζώνη της πόλης.
Μένει ν’ αποδειχθεί αν οι πληροφορίες που σήμερα δημοσιεύει η «Πολιτεία» θα επαληθευτούν σύντομα.