ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

8 στους 10 ψωνίζουν στο ίντερνετ | Πλ. Μαρλαφέκας: “Αυτή η νέα τάση… ήρθε για να μείνει”

BeFunky design 20 1 e1687773637956

 

του Αχιλλέα Ροδίτη

Από τα 17χρονα που χρησιμοποιούσαν το ίντερνετ για ψώνια, τώρα και οι 65αρηδες κάνουν το ίδιο ακριβώς! Οι διαδικτυακές αγορές «καλπάζουν» κι αυτό το αποδεικνύουν τα στοιχεία. Το «τρένο» των ψηφιακών αγορών είναι ήδη στον «σταθμό» και μένει σε κάθε επαγγελματία να αποφασίσει πότε θα ανεβεί στο «βαγόνι»…

 

Πριν λίγες ημέρες ήρθαν τα αποτελέσματα έρευνας που έκανε η Focus Bari, για να μας εκπλήξει με τις θεαματικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε αυτόν τον τομέα σε μόλις δυο χρόνια! Από το 2020, που το e-shopping ήταν «σπορ» μόνο για νέους, φθάσαμε στο 2023 που 8 στους 10 καταναλωτές, ηλικίας άνω των 65 χρόνων, επισκέπτονται το διαδίκτυο για τις αγορές τους (συν κι άλλες συναλλαγές).

Τα ποσοστά δείχνουν ενδιαφέροντα στοιχεία. Πρώτα απ’ όλα, ότι στην κατηγορία των μεγάλων ηλικιών, δηλαδή άνω των 45 ετών, το 86% δηλώνει «πολύ εξοικειωμένο» με τις αγορές μέσω ίντερνετ. Επίσης, ότι το 50% της «μέσης» και «άνω» ηλικίας, δηλώνει ότι συμβουλεύεται κριτικές και αξιολογήσεις στο διαδίκτυο, πριν επιλέξει ένα προϊόν για να αγοράσει.
Όλα αυτά έμοιαζαν με «επιστημονική φαντασία» και η μετάβαση από την τότε κατάσταση στη σημερινή έδειχνε πως ήταν… «άπιαστο όνειρο». Όμως η πανδημία έκανε το «θαύμα» της!

Έτσι, όλο και περισσότεροι, κάθε ηλικίας, άρχισαν να αποκτούν την ψηφιακή νοοτροπία και να εμφανίζονται σήμερα απολύτως «συμφιλιωμένοι» με την τεχνολογία την οποία χρησιμοποιούν για τα ψώνια τους.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η έρευνα που έγινε στο διάστημα 8-14 Μαΐου 2023 σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18-65 ετών έδειξε ότι όλοι σχεδόν οι Έλληνες, ποσοστό δηλαδή της τάξης του… 97%, είναι πλέον online. Όταν το 2020 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις στο 20%!

Εξετάζοντας τις ηλικιακές ομάδες από 13 έως 44 ετών, συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο είναι το 100% ενώ, οι 45 έως 54 ετών σε ποσοστό 99%, οι 55-64 κατά 95% και οι 65 έως 74 ετών 85%. Υπολογίζεται ότι συνολικά έως και το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι έλληνες ηλεκτρονικοί καταναλωτές έφτασαν τα 5.258.000 αγοράζοντας μέσω διαδικτύου, τα πάντα!

Στις ηλικίες άνω των 45 ετών οι καταναλωτές δηλώνουν σε ποσοστό 30% ότι είναι απολύτως άνετοι με την τεχνολογία και τους εξυπηρετεί στις αγορές τους ενώ το 56% ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι και τα καταφέρνουν όποτε χρειαστεί.

 

ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

Όλα αυτά, τι σημαίνουν; Ότι επαγγελματίες που διαπιστώνουν ότι δεν πολύ-μπαινοβγαίνει κόσμος στα μαγαζιά, αντί να απογοητεύονται καλύτερα θα είναι να στραφούν προς την εξέλιξη και να αξιοποιήσουν τον σύγχρονο τρόπο που το προϊόν μπορεί να φθάσει στα χέρια του πελάτη, άρα και την διατήρηση πελατειακού δικτύου… μέσω του διαδικτύου!

Το ρεπορτάζ στην Πάτρα δείχνει ότι υπάρχουν εμπορικές επιχειρήσεις που κάποιος μπορεί να τις βλέπει χωρίς πολλούς πελάτες, όμως κάνουν «χρυσές» δουλειές επειδή οι ιδιοκτήτες έχουν επενδύσει στο ίντερνετ.

 

ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ: “Οι επαγγελματίες έμποροι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι… ένα ψηφιακό μαγαζί είναι ένα ακόμα μαγαζί”

Απευθυνόμενοι στον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαΐας και του ΕΦΕΠΑΕ κ. Πλάτωνα Μαρλαφέκα, ο ίδιος δήλωσε πως:

1 ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ 1

«Η πανδημία και τα λοκντάουν λειτούργησαν ως ‘επιταχυντής’ των ψηφιακών αγορών. Αυτό είναι η νέα τάση στην αγορά και ήρθε για να μείνει. Το βλέπουμε παντού, ακόμα και στις ηλικίες οι οποίες ψηφιακά ήταν ‘αναλφάβητες’, αλλά πλέον έχουν μπει στην ψηφιακή εποχή».

Ο κ. Μαρλαφέκας επισημαίνει ότι οι επαγγελματίες έμποροι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι: «ένα ψηφιακό μαγαζί είναι ένα ακόμα μαγαζί, είναι μία ακόμα επιχείρηση. Είναι σαν ο επαγγελματίας να έχει παράλληλα κι ένα δεύτερο εμπορικό κατάστημα».

«Αυτό σημαίνει», όπως σημειώνει, «ότι σαν λειτουργία καταστήματος, πρέπει να λειτουργήσει με υποδομές, με ανθρώπινο δυναμικό και πόρους, όπως ακριβώς θα λειτουργούσε ένα κανονικό κατάστημα. Προσωπικό, που πρέπει να είναι εξειδικευμένο στο αντικείμενο της προώθησης προϊόντων μέσω διαδικτύου».

Γνωστοποιεί ότι το Επιμελητήριο Αχαΐας, μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,, «ασχοληθήκαμε εντατικά με το ΑγοράΖΟΥΜΕ , στην περίοδο της πανδημίας, που δίναμε τη δυνατότητα στις μικρές επιχειρήσεις να ανεβάζουν προσφορές και διαρκώς ψάχνουμε να βρούμε τρόπους για να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες ώστε να προσαρμοστούν πιο εύκολα σε αυτόν τον νέο τρόπο προώθησης των προϊόντων τους, μέσω του διαδικτύου».

Όπως αναφέρει, είναι μια προσπάθεια διαρκής, με τις πόρτες του Επιμελητηρίου ανοιχτές για όλους τους επαγγελματίες της περιοχής, σε μια προσπάθεια ο Φορέας να είναι δίπλα τους, αρωγός, και να τους οδηγήσει γρήγορα και με σωστούς χειρισμούς, σε αυτόν τον νέο «δρόμο»…

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ:

Χωρίς τίτλο

You may also like

Comments are closed.