Σάρκα και οστά αρχίζει να λαμβάνει από σήμερα η «επίθεση» της κυβέρνησης και του υπουργείου Οικονομικών απέναντι στην φοροδιαφυγή. Το πρώτο βήμα γίνεται με την καταγραφή όλων των ενεργών POS της αγοράς, μία διαδικασία που ξεκινάει σήμερα Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί έως και το τέλος του μήνα.
Ο δρόμος αυτός θα συνεχιστεί και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε πρώτη φάση τουλάχιστον, στους πρώτους μήνες του 2024, όταν και θα υπάρξει η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, ένα εμβληματικό έργο που εκτιμάται ότι δύναται να επιφέρει ένα ισχυρό χτύπημα στην φοροδιαφυγή.
Βέβαια όλα αυτά στην θεωρία, διότι έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι η ελληνικής εφευρετικότητα στην ανακάλυψη μεθόδων αποφυγής για την δήλωση εισοδημάτων είναι ανεξάντλητη.
Πριν όμως την ολοκλήρωση του εν λόγω μεγαλεπήβολου σχεδίου, με το να γίνουν ένα ενιαίο σύστημα οι 450.000 ταμειακές μηχανές και τα POS, ξεκινά η πλήρη χαρτογράφηση των ενεργών POS στην αγορά με τη δημιουργία Μητρώου POS από τους τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών. Από τους επαγγελματίες – χρήστες των POS ζητείται απλώς η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων.
Με την ολοκλήρωση της εν λόγω διαδικασίας για την δημιουργία Μητρώου POS, η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει για κάθε «μηχανάκι» τα πλήρη στοιχεία των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, από ΑΦΜ και επωνυμία έως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του POS και βέβαια τον τραπεζικό λογαριασμό με τον οποίο είναι συνδεδεμένο το POS και δέχεται πληρωμές.
Το ηλεκτρονικό φακέλωμα αφορά και τα POS του εξωτερικού για τα οποία θα πρέπει μεταξύ άλλων να δηλωθεί επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών αλλοδαπής είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που απαιτείται να δηλωθούν.
Με την καταγραφή των POS ο ελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των POS που διαθέτουν οι επιχειρήσεις, ποια είναι δηλωμένα και ποια χρησιμοποιούνται νόμιμα ή παράνομα.











