Πρωταθλητής αυξήσεων στα σούπερ μάρκετ τα απορρυπαντικά – 10,3% πάνω στο 9μηνο!

Facebook
Twitter

Με ανάπτυξη 9,9% έκλεισε το 9μηνο του 2023 για τα Σούπερ Μάρκετ (στα €6,78 δισ.), σύμφωνα με τα market view της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις.

Σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, στα ταμεία των retailers μπήκαν €609 εκατ. περισσότερα.

obuedngsed6555c01237922

Ανατιμήσεις
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 8,1%, χαμηλότερα από τους προηγούμενους μήνες, αλλά υψηλότερα από τις ανατιμήσεις το 2022 (+6,9%) και ενώ είχαν προηγηθεί μέσες αυξήσεις 2,2% το 2021.

ojghujhkmr6555c037ab5a7

Υποχωρεί ο ρυθμός αυξήσεων στις τιμές
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Η διαφορά είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά… έργο ανατιμήσεων. Ωστόσο από τον περασμένο Μάρτιο ο ρυθμός των αυξήσεων στις τιμές (PPU trend) υποχωρεί διαρκώς, φθάνοντας τον Σεπτέμβριο στο 4,3%, από 5,5% τον Αύγουστο, 6,4% τον Ιούλιο και 7,8% τον Ιούνιο και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.

ikdjotudhu6555c0555e3f4

Ανατιμήσεις ανά κατηγορία
ανά giga κατηγορία οι αυξήσεις σε επίπεδο 9μήνου ήταν:
8% στα τρόφιμα
8,4% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής
10,3% στα προϊόντα για το σπίτι

ldcfkozdlw6555c0701b2ad

Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε καθαριστικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και υλικά μαγειρικής.

Προωθητικές ενέργειες
Οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 3,2 pp, αν και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής υποχώρησαν.

drlbkjiyfs6555c08e34c3f

Στο 26,2% διατηρήθηκε το μερίδιο τουPL
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ολοκλήρωσαν το εννεάμηνο του 2023 με ανάπτυξη 12,6% (έναντι 8,0% των branded), διατηρώντας το μερίδιό τους στο 26,2%.Τα υψηλότερα μερίδια pl συναντάμε στα τρόφιμα και τα είδη σπιτιού.

Gigaκατηγορίες
Σε επίπεδο σταθερού barcode, οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία που άγγιξε το 10%, ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα για το σπίτι υποχώρησαν κατά 0,3%.

jzttqtiasu6555c0bc99c98

Οι πρωταγωνιστές σε αξία και όγκο
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα snacks, τα γαλακτοκομικά, τα καθαριστικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα μη αλκοολούχα ποτά.Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα ποτά με και χωρίς αλκοόλ.

Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets (με ανάπτυξη 14,1%), τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων. Ωστόσο, εδώ και αρκετούς μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανόδου και τα πολύ μικρά καταστήματα.

uckaqoknnu6555c0f0265fb
Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή