Δημήτρης Ντάσιος, ο extravagant της ελληνικής μόδας

Facebook
Twitter
maketa-dassios
Εντυπωσιακά εξωστρεφής, θεατρικός ως προσωπικότητα και ταυτόχρονα στυλάτος, με δυναμισμό και δυνατή άποψη, ξεκίνησε από τον χώρο της τέχνης και σύντομα κατάφερε να μετατρέψει την τέχνη σε μόδα. Οι εμπνεύσεις του έχουν κάτι από το μεγαλείο του Καρλ Λάγκερφελντ ή τον μαξιμαλισμό του οίκου Schiaparelli. Η πορεία του δικαιολογεί το εκτόπισμά του. Ο Δημήτρης Ντάσιος σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο αλλά γρήγορα τον συνεπήρε το πάθος του για την τέχνη. Επειτα από ανάλογες σπουδές εργάζεται ως ηθοποιός και κλασικός τραγουδιστής. Κι ενώ το όνομά του αρχίζει να ξεχωρίζει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, εκείνος κάνει στροφή 180 μοιρών και αρχίζει να φλερτάρει με ένα νεανικό του απωθημένο, που δεν είναι άλλο από τη μόδα.

«Στην ουσία, η μόδα με ενδιέφερε πάντα», ομολογεί. «Τα κοσμήματα που σχεδίαζα αρχικά ως χόμπι είδα ότι άρεσαν και αποφάσισα ότι έπρεπε να ασχοληθώ με όλα αυτά πιο σοβαρά». Διάφορες γκαλερί και το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενούν τις συλλογές του αξιολογώντας τα κομμάτια του ως έργα τέχνης και το ταξίδι στον υπέροχο κόσμο της μόδας και των αξεσουάρ ξεκινά, πριν από δύο δεκαετίες.

«Oταν αγόρασε τη συλλογή μου η αείμνηστη Μαρία Λουίζα Πουμεγιού από το Παρίσι, μια από τις πιο φημισμένες buyers στον κόσμο, ένιωσα ότι ανακάλυψα τον προορισμό μου. Τότε άρχισα να σχεδιάζω και τα πρώτα ρούχα για το brand μου Dassios. Εβγαλα τα denim jackets που ο κόσμος τα λάτρεψε. Πάντρεψα το σύγχρονο με την παράδοση και καταστήματα στο εξωτερικό ενθουσιάστηκαν με την έμπνευσή μου, την αναγνώρισαν ως το νέο trend». Στην Τουρκία ο Δημήτρης Ντάσιος ερωτεύτηκε τα μεταξωτά υφάσματα Ικάτ από το Ουζμπεκιστάν και τις τρέσες με φλουριά από το Αφγανιστάν, «ματιέρες» που του άνοιξαν τον δρόμο στη δημιουργία ρούχου. Ηταν ένας από τους ελάχιστους σχεδιαστές που μπορούσαν να συνδυάσουν αριστοτεχνικά ένα τζιν σακάκι με μια φθηνή τρέσα και πανάκριβα διαμάντια. «Ο σωστός συνδυασμός φαινομενικά παράταιρων υλικών, είναι θέμα πρωτίστως αισθητικής και μετά φαντασίας», διευκρινίζει.

Σήμερα το ταλέντο του έχει κατακτήσει το εξωτερικό, με δημιουργίες του να διατίθενται σε περισσότερα από 50 σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο.

«Η μόδα δεν είναι εύκολη υπόθεση για τον Ελληνα δημιουργό που πρέπει να αντεπεξέλθει σε μια άκρως ανταγωνιστική διεθνή αγορά όπου κυριαρχούν φθηνοί τρόποι παραγωγής αλλά και τρελά budgets για promotion και διαφήμιση», τονίζει. «O,τι συμβαίνει στη χώρα μας κρύβει μεγάλη αγάπη για τον χώρο και πέραν των ορίων δημιουργικότητα. Ο αγώνας μας είναι διαρκής και δεν επιτρέπει εφησυχασμούς».

Στην πρόσφατη Εβδομάδα Μόδας στην Αθήνα, που πραγματοποιήθηκε στις πέτρινες αποθήκες του ΟΛΠ στον Πειραιά, ο Δημήτρης Ντάσιος ενθουσιάζει με τα σχέδιά του τόσο στην υψηλή ραπτική όσο και στο πολύτιμο κόσμημα. Υπερμεγέθη κολιέ, καρφίτσες και σκουλαρίκια παραπέμπουν σε εικονικές δημιουργίες Sciaparelli και τα χειροκροτήματα πέφτουν βροχή. «Η συλλογή “Τhe Return” ήταν το κίνητρο για να επιστρέψω πιο δυναμικά στον χώρο του κοσμήματος και της τσάντας. Τα πάντα είναι σχεδιασμένα από εμένα και φτιαγμένα στο χέρι. Παράλληλα συνεργάζομαι με τους καλύτερους κατασκευαστές τσαντών, τους αδελφούς Κουτρουμάνους. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από επτά τσάντες, ένας φόρος τιμής ουσιαστικά στα 20 χρόνια που φέτος γιορτάζω στη μόδα». Η εξαιρετική αυτή νέα συλλογή από εκκεντρικά αξεσουάρ, επίσης με την ονομασία «Τhe Return», θα παρουσιαστεί σύντομα στο Παρίσι και σε άλλες μητροπόλεις της μόδας, ενώ στην Ελλάδα το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να τη θαυμάσει από κοντά στο κατάστημα Dassios (Κριεζώτου 9, Αθήνα) και στο ατελιέ του στο Κολωνάκι (Βασιλίσσης Σοφίας 35).

«Το αξεσουάρ είναι το item που ολοκληρώνει ένα look και “μιλά” για την προσωπικότητα εκείνου που το φοράει. Ειδικά ένα κομμάτι που έχει ταυτιστεί με έναν οίκο και επομένως με έναν σχεδιαστή μόδας», λέει ο ίδιος. «Το αξεσουάρ έχει για εμένα μεγάλη δυναμική. Πάντα με αυτό το σκεπτικό δούλευα. Για να φανταστείς, οι πρώτες τσάντες που έφτιαξα στην καριέρα μου ήταν έθνικ, με δέρματα από το Μαρόκο. Είχα κάνει ένα ταξίδι εκεί, είχα δει εκείνα τα μοναδικά δέρματα και είπα, “εγώ αυτά θα τα δουλέψω”. Οταν τα παρουσίασα στο Μιλάνο και στο Παρίσι έγινε χαμός από τη ζήτηση! Είχαν τέτοια επιτυχία ώστε να μας μιμηθούν κι άλλοι. Ουσιαστικά, ήμουν ο πρώτος που έβαλε έθνικ στοιχείο σε πολυτελές αξεσουάρ. Οταν όλο αυτό έκανε τον κύκλο του, έστρεψα το ενδιαφέρον μου σε άλλα πρότζεκτ».

Τα υπερμεγέθη κοσμήματα της πρόσφατης συλλογής έχουν εξαντληθεί ήδη στο εξωτερικό. Και υπάρχει εξήγηση: «Μετά τη φάση της διακριτικότητας που πέρασε ο κόσμος της μόδας επιστρέφουμε στο εντυπωσιακό, στην εξτραβαγκάντσα. Μετά το μίνιμαλ αναδύεται ξανά η ανάγκη του εντυπωσιασμού. Το 2025 είναι μια χρονιά όπου ο καθένας επιθυμεί να ξεχωρίσει. Κι αυτός που σχεδιάζει και εκείνοι που θα επενδύσουν σε μια διαφορετική εμφάνιση».

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή