Οικονόμου: «Τα συστήματα διοίκησης έχουν φτάσει στο 80% – Η ασφάλεια είναι απόλυτη»

Facebook
Twitter
0c52814b-vasilis-oikonomou

Για τα Τέμπη και τις κατηγορίες περί συγκάλυψης μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, στην ΕΡΤ.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου, «η συγκάλυψη είναι μια βαριά ποινική κατηγορία. Επισύρει πολλά χρόνια φυλακή, άμα ένα πολιτικό πρόσωπο επιχειρήσει να εμποδίσει τη δικαιοσύνη».

Μάλιστα, ο κ. Οικονόμου συμπλήρωσε: «Ο οργανισμός για τη διερεύνηση των σιδηροδρομικών και αεροπορικών ατυχημάτων, στη δημιουργία του οποίου προχώρησε αυτή η κυβέρνηση το 2023, στελεχώθηκε με εμπειρογνώμονες υψηλού κύρους».

«Αυτή τη στιγμή, δύο πορίσματα αναμένεται να ολοκληρωθούν: Το πόρισμα του ΕΜΠ και το πόρισμα της κρατικής αυτής επιτροπής».

Οι έλεγχοι των φορτίων

Σύμφωνα με τον ίδιο «τον έλεγχο στα σύνορα τον κάνουν τα τελωνεία. Τον έλεγχο του λαθρεμπορίου τον κάνει η ΑΑΔΕ και η αστυνομία».

«Δεν μπορεί ένας σιδηροδρομικός υπάλληλος να κάνει έλεγχο λαθρεμπορίου. Αυτό απαγορεύεται. Οι έλεγχοι για το λαθρεμπόριο είναι αυξημένοι, συστηματικοί και γίνεται μια διαρκής μάχη», τόνισε ο Βασίλης Οικονόμου.

«Ο σιδηρόδρομος μεταφέρει το φορτίο. Δεν μπορεί να κάνει έλεγχο στο τι περιέχει το φορτίο», υπογράμμισε ο υφυπουργός.

Για το ενδεχόμενο να υπήρχε εύφλεκτο υλικό στην εμπορική αμαξοστοιχία:

«Τον έλεγχο στα σύνορα τον κάνουν τα τελωνεία. Τον έλεγχο του λαθρεμπορίου τον κάνει η ΑΑΔΕ και η αστυνομία. Δεν μπορεί ένας σιδηροδρομικός υπάλληλος να κάνει έλεγχο λαθρεμπορίου. Αυτό απαγορεύεται. Οι έλεγχοι για το λαθρεμπόριο είναι αυξημένοι, συστηματικοί και γίνεται μια διαρκής μάχη. Ο σιδηρόδρομος μεταφέρει το φορτίο. Δεν μπορεί να κάνει έλεγχο στο τι περιέχει το φορτίο», ξεκαθάρισε.

Σχετικά με το τι έχει αλλάξει από την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια:

«Στην τηλεδιάσκεψη, στη σηματοδότηση και σε όλα τα συστήματα αυτά τα οποία πρέπει να λειτουργούν για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχουμε φτάσει στο 80%. Το 20% που λείπει αφορά στη Θεσσαλία λόγω της κακοκαιρίας Ντάνιελ. Έχουμε 1,5 δισεκατομμύριο δεσμευμένα χρήματα, τα οποία μέχρι και το 2026 θα έχουν αξιοποιηθεί, καθώς για το κλείσιμο της τρύπας του Ντάνιελ είναι 460 εκατομμύρια η ζημιά».

Για το αν ο εισαγγελέας έχει οπτικό υλικό πριν και μετά από τη μοιραία σύγκρουση:

«Οι κάμερες που υπάρχουν στους σταθμούς των τρένων είναι για να υπάρχουν κάμερες ασφαλείας για το χώρο της αποβάθρας και των σταθμών. Η διοίκηση τόνισε ότι έδωσε στον ανακριτή και μόνο σε αυτόν έχουν υποχρέωση να δώσουν το υλικό αυτό. Το υλικό από τις κάμερες δεν σβήνεται, αλλά αποθηκεύεται κάθε 14 ώρες», σημείωσε ο κ. Οικονόμου.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή