Τραγωδία με το τελεφερίκ: Ασφυκτικές πιέσεις να παραιτηθεί δέχεται ο δήμαρχος Λισαβόνας

Facebook
Twitter
TEL

Έντονες πιέσεις να παραιτηθεί δέχεται ο δήμαρχος της Λισαβόνας, Κάρλος Μοέδας μετά την τραγωδία  με το τελεφερίκ και τους 16 νεκρούς την περασμένη εβδομάδα.

Δεκαέξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν το καλώδιο ανάρτησης του εμβληματικού τελεφερίκ Glória έσπασε την περασμένη Τετάρτη (3/9), με αποτέλεσμα ένα από τα βαγόνια του τραμ να πέσει σε μια απότομη πλαγιά και να συντριβεί σε ένα κτήριο.

Μετά την καταστροφή, κορυφαίοι πολιτικοί ισχυρίζονται ότι η πόλη δεν κατάφερε να συντηρήσει επαρκώς το 140 ετών σιδηροδρομικό της σύστημα και επικαλούνται προηγούμενες δηλώσεις του Μοέδας σε μια προσπάθεια να πιέσουν για την παραίτησή του.

Το 2021, ο προκάτοχος του Μοέδας, Φερνάντο Μεντίνα, δέχτηκε πυρά όταν η κυβέρνησή του παραδέχτηκε ότι έδωσε στις ρωσικές αρχές τα προσωπικά στοιχεία τουλάχιστον τριών Ρώσων αντιφρονούντων με έδρα τη Λισαβόνα. Ο Μοέδας – τότε πρώην Ευρωπαίος επίτροπος που ήταν υποψήφιος της κεντροδεξιάς στις τοπικές εκλογές – είχε επικρίνει τον νυν δήμαρχο, λέγοντας ότι έπρεπε να αναλάβει την ευθύνη για το σκάνδαλο.

Τώρα, λιγότερο από ένα μήνα πριν από τις εκλογές, οι πολιτικοί αντίπαλοι του Μοέδας επικαλούνται τα λόγια του πριν από τέσσερα χρόνια και απαιτούν να αναλάβει την ευθύνη για την καταστροφή του τελεφερίκ, όπως αναφέρει το Politico.

«Τι θα έλεγε ο Μοέδας του 2021 στον Μοέδρας του 2025;» διερωτάται ο Αντρέ Βεντούρα, ηγέτης του ακροδεξιού κόμματος Chega. «Οι σοβαροί πολιτικοί δεν κρύβονται σε περιόδους κρίσης και δεν αποφεύγουν την ευθύνη τους: Την αναλαμβάνουν».

Από την άλλη πλευρά του πολιτικού φάσματος, ο Γενικός Γραμματέας του Πορτογαλικού Κομμουνιστικού Κόμματος Πάουλο Ραϊμούντο δήλωσε ότι δεν είναι πλέον κατάλληλος να ηγηθεί της πόλης.

Σε συνέντευξή του στο POLITICO, ο Μοέδας επέμεινε ότι η καταστροφή του τελεφερίκ δεν μπορεί να συγκριθεί με το σκάνδαλο του προκάτοχού του και υποστήριξε ότι το ατύχημα της περασμένης εβδομάδας δεν «οφείλεται σε απόφαση που έλαβε ο δήμαρχος».

Μια προκαταρκτική έκθεση που δημοσιεύθηκε από την αρχή ασφάλειας των μεταφορών της Πορτογαλίας αυτό το Σαββατοκύριακο αποδίδει το ατύχημα σε μηχανική βλάβη και απορρίπτει την πιθανότητα ανθρώπινο λάθος να έπαιξε ρόλο στην τραγωδία. Οι επικριτές του Μοέδας λένε ότι τα ευρήματα εγείρουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη συντήρηση του ιστορικού τελεφερίκ.

Μετά την τραγωδία, οι υπάλληλοι της αρχής δημόσιων συγκοινωνιών Carris της Λισαβόνας δήλωσαν ότι πέρασαν χρόνια εκφράζοντας ανησυχίες σχετικά με τη συντήρηση του τελεφερίκ, η οποία ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες. Υποστήριξαν ότι οι έμπειροι εσωτερικοί δημοτικοί μηχανικοί είναι καλύτερα καταρτισμένοι για να αντιμετωπίσουν τις παλαιωμένες υποδομές της πόλης.

Ο Μοέδας αρνήθηκε επίσης να αναλάβει την ευθύνη για την εξωτερική ανάθεση, η οποία αποφασίστηκε το 2006, και επέμεινε ότι επί των ημερών του μειώθηκε ο λειτουργικός προϋπολογισμός της Carris.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή