Έμποροι μιλούν στην «Πολιτεία» – Η ακρίβεια «χτυπά» και την Λαχαναγορά της Πάτρας

Facebook
Twitter

Κι όμως η κρίση χτυπά ακόμα και την κεντρική Λαχαναγορά! Η χιονοστιβάδα της ακρίβειας που έχει αρχίσει να πλήττει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, απλώνεται απειλητικά πάνω και από τους κεντρικούς προμηθευτές χονδρικής των οπωροκηπευτικών προϊόντων, γεγονός που επαληθεύτηκε στο επιτόπιο ρεπορτάζ που έκανε η «Πολιτεία» τις προηγούμενες ημέρες.

Διαπιστώνοντας την ύπαρξη τεράστιου προβλήματος και καταγράφοντας την αβεβαιότητα που διακατέχει εμπόρους που όπως λένε δεν έχουν ξαναζήσει κάτι παρόμοιο, ούτε καν και στη διάρκεια της 10ετούς οικονομικής κρίσης.

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ

Ο Γιώργος Σύψας, ένας από τους πλέον έμπειρους εμπόρους της Λαχαναγοράς της Πάτρας, περιγράφει στην «Πολιτεία» με τον πιο δυσοίωνο τρόπο την κατάσταση. «Είναι τραγική η κατάσταση που ζούμε και αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα», μας λέει. Εξηγεί ότι δεν θυμάται να έχει ξαναδεί κάτι παρόμοιο στο παρελθόν. Και μιλώντας με νούμερα και αριθμούς, κάνει λόγο για πτώση τζίρου, την περίοδο έξαρσης της ακρίβειας, σε πάνω από 30%! Μην επιχειρώντας μάλιστα να κάνει την οποιαδήποτε σύγκριση σε σχέση με την προγενέστερη εποχή πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, αφού, όπως τόνισε, «σε μια τέτοια περίπτωση ούτε μπορείτε να φανταστείτε για τι διαφορά μιλάμε…».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις στην εφημερίδα της Διαμάντως Μητροπούλου, από την Frutalex. Που μάλιστα περιέγραψε με μια μόνο λέξη την όλη κατάσταση: «Χάλια»! Όπως μας είπε, πέραν αυτής της λέξης δεν υπάρχει τίποτε άλλο που να περιγράφει καλύτερα αυτό που συμβαίνει αυτό τον καιρό στην Λαχαναγορά της πόλης, το κεντρικότερο ίσως σημείο όπου μπορεί να διαπιστώσει κανείς την «ελεύθερη πτώση» που κάνει η ζήτηση σε προϊόντα και κατ’ επέκταση ο τζίρος.

ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ, ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ

Αυτό που μας εξήγησαν και οι δύο έμποροι της Λαχαναγοράς, ήταν ότι δεν έχει υπάρξει μείωση στον αριθμό των συνεργαζόμενων πελατών τους – επιχειρήσεων με τις οποίες συναλλάσσονται εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά έχει σημειωθεί αισθητή μείωση του όγκου προϊόντων που οι ίδιοι προμηθεύονται. Εξαιτίας φυσικά της ακρίβειας που έχει εκτοξεύσει στα… ύψη της τιμές και ελέω έλλειψης χρημάτων καθίσταται αδύνατο να γίνονται αγορές προϊόντων όπως πριν. «Εκεί που κάποιος έπαιρνε δύο μαρούλια, τώρα παίρνει ένα, και αν…», μας λέει ο κ. Σύψας. Διευκρινίζοντας μάλιστα ότι ο ίδιος συνεργάζεται με πολλά καταστήματα εστίασης και πολλά ξενοδοχεία.

Πράγμα που με τη σειρά του επιβεβαιώνει αυτό που όλοι ήδη γνωρίζουμε, (εφόσον οι προμήθειες είναι αντίστοιχες της ζήτησης), ότι υπάρχει αισθητή αναδουλειά στις επιχειρήσεις της παροχής υπηρεσιών. Εφόσον έχει πέσει στο ναδίρ η κίνηση στα εστιατόρια, δεν υπάρχει λόγος να ξοδεύονται οι καταστηματάρχες για να αγοράσουν μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων. Ακόμα κι αν διαθέτουν τα χρήματα…!

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top