Αδειάζουν από υπαλλήλους τα Ταχυδρομεία της Πάτρας

Facebook
Twitter
Δεν έχει περάσει πολύ καιρός από την παρέμβαση του πρώην γενικού γραμματέα του υπουργείου Δικαιοσύνης, πατρινού δικηγόρου και τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη του Κινήματος Αλλαγής Μαρίνου Σκανδάμη για την κατάσταση που διαμορφώνεται στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Ο κ. Σκανδάμης, όπως είχε γράψει η «Πολιτεία» στα μέσα Φεβρουαρίου, έκανε ευθέως λόγο για «σφαγή των ΕΛΤΑ».

Στην Αχαΐα περίπου 150 εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που εξέπνευσε, ως γνωστόν, προ ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συνολικός αριθμός, σε όλη την χώρα, των υπαλλήλων που απεδέχθησαν τους όρους της «εξόδου» έφτασε τους 1.968.

Χαρακτηρισμός που φαίνεται ότι αντικατοπτρίζει το κλίμα που εδώ και καιρό επικρατεί στους κόλπους των εργαζομένων στα Ταχυδρομεία και στην Πάτρα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης ιδιωτικοποίησης, υπό τον μανδύα της «εξυγίανσης» όπως χαρακτηριστικά έχει καταγγελθεί. Και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, της αποψίλωσης δηλαδή των ΕΛΤΑ από προσωπικό, ιδίως τώρα, σε μια εποχή που οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι εξαιρετικά αναγκαίες και πολύτιμες.

ΣΤΗΝ «ΕΞΟΔΟ» 1.968 ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

Στην Αχαΐα περίπου 150 εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που εξέπνευσε, ως γνωστόν, μέσα στον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συνολικός αριθμός, σε όλη την χώρα, των υπαλλήλων που απεδέχθησαν τους όρους της «εξόδου» έφτασε τους 1.968.

Όπως δε έγινε γνωστό από τα ΕΛΤΑ, η αποχώρηση των εργαζομένων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί ομαλά, το προσεχές διάστημα, χωρίς να επηρεασθεί η λειτουργία της εταιρίας, η οποία δεσμεύεται ότι «τα σημεία εξυπηρέτησης των ΕΛΤΑ θα συνεχίσουν να λειτουργούν απρόσκοπτα και να εξυπηρετούν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις κανονικά», παρά το γεγονός ότι πληθαίνουν οι αντιδράσεις σε πολλά σημεία της χώρας για τις καθυστερήσεις στη διανομή της αλληλογραφίας.

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ βέβαια δεν περιλαμβάνει μόνο το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τους εργαζομένους. Βάσει της τροπολογίας που έχει ήδη ψηφιστεί, πολλά θα αλλάξουν τόσο στο επίπεδο λειτουργίας όσο και των εργασιακών σχέσεων.

Λέγεται, για παράδειγμα, ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για έκτακτες αποσπάσεις προσωπικού των Ταχυδρομείων σε γειτονικές περιοχές, συγκεκριμένης ακτίνας από την οργανική τους έδρα. Έτσι, για παράδειγμα, ένας ταχυδρόμος από την Πάτρα μπορεί κάλλιστα να μετακινηθεί… σήμερα στην Ζάκυνθο, μεθαύριο στην Ηλεία και αντιμεθαύριο ακόμα και στη μακρινή Αλεξανδρούπολη κ.ο.κ., πάντοτε αναλόγως των αναγκών που θα προκύπτουν.

Επιπλέον, εντελώς διαφορετικό καθεστώς προβλέπεται για όσους (κι αν…) προσληφθούν στο μέλλον από τα ΕΛΤΑ, καθώς αφενός αίρεται η μονιμότητα, ενώ οι συμβάσεις αορίστου χρόνου που θα υπογράφουν, θα διέπονται από τις κείμενες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας που ρυθμίζουν τις σχέσεις εργοδότη και εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα.

Η ΕΥΘΕΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ Μ. ΣΚΑΝΔΑΜΗ

Επιστρέφουμε στις επισημάνσεις του κ. Σκανδάμη. Ο πατρινός διδάκτωρ Νομικής θεωρεί ότι η λεγόμενη εξυγίανση των ΕΛΤΑ την οποία επιχειρεί η Κυβέρνηση, «προωθείται με τρόπο που θα παραδώσει την εθνική ταχυδρομική υπηρεσία σε ιδιώτη επενδυτή». Αναφέροντας πως για την επίτευξη του στόχου απαξιώνονται συστηματικά οι ταχυδρομικές υπηρεσίες και ευνοούνται οι ανταγωνιστές τους, ενώ το εργασιακό προσωπικό οδηγείται εσπευσμένα στη σύνταξη ή την ανεργία μέσω του προγράμματος εθελουσίας εξόδου, «με στόχο τις συνολικά 2.000 αποχωρήσεις σε ολόκληρη τη χώρα». Τελικώς, ήταν κατά 32 λιγότερες (1.968).

Επίσης, ο κ. Σκανδάμης λέει ότι η «εθελούσια έξοδος» δεν είναι ακριβώς «εθελούσια». «Διότι για τους εργαζομένους που θέλουν να παραμείνουν στην εργασία τους υπαγόμενοι στο καθεστώς της νέας ΣΣΕ, το εργασιακό περιβάλλον παραμένει εχθρικό, αφού οι νέοι εσωτερικοί κανόνες περί μεταθέσεων υπαλλήλων των ΕΛΤΑ, αποτελούν δαμόκλειο σπάθη» επισημαίνει, επιβεβαιώνοντας ευθέως το ρεπορτάζ της «Πολιτείας» που μιλά για «εκδικητική» συμπεριφορά που περιμένει όσους εργαζόμενους τολμήσουν να αρνηθούν.

Και αιτιολογεί τον ισχυρισμό του αναφερόμενος στο άρθρο 9 του αναθεωρημένου Εσωτερικού Κανονισμού Εργασίας, που παρέχει στη διοίκηση των ΕΛΤΑ την ελευθερία να μεταθέτει υπαλλήλους σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων στην ίδια ή άλλη πόλη ή και σε άλλο νομό, ανάλογα με τις ανάγκες.

«Δηλαδή, ένας εργαζόμενος που θα ήθελε να διατηρήσει τη σύμβασή του και να μην υπαχθεί στο καθεστώς της εθελουσίας εξόδου, δεν έχει ουσιαστικά καμία διαπραγματευτική δυνατότητα. Αφού αν επιλέξει την εργασία του, απειλείται θεωρητικά να βρεθεί λόγω μετάθεσης λ.χ. από την Πάτρα στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι, η Κυβέρνηση δυστυχώς εμφανίζεται ωσάν να επαναφέρει στο προσκήνιο ξεχασμένες εκδικητικές πολιτικές, που συναιρούνταν στην απειλητική φράση ‘θα σε στείλω στον Έβρο’», σημειώνει ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του Κινήματος Αλλαγής.

Απ’ την πλευρά τους, εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ χαμηλοφώνως σκιαγραφούν μια προσπάθεια που τεχνηέντως καταβάλλεται με στόχο τη συνειδητή υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, όπως την καθυστέρηση παραδόσεων.

ΚΑΙ ΣΤΟ… ΒΑΘΟΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Ότι δηλαδή ενορχηστρώνεται στην πράξη η απαξίωση των ΕΛΤΑ προκειμένου έτσι να δικαιολογηθεί στο άμεσο μέλλον η ανάγκη ιδιωτικοποίησης έστω και τμηματικά (υπηρεσία, υπηρεσία…). Ήδη μάλιστα ακούγεται έντονα ότι πολύ σύντομα «έρχεται» η ανάθεση σε ιδιώτες της αποστολής αλληλογραφίας και δεμάτων με φορτηγά. Παράλληλα με την υποβάθμιση των υπηρεσιών προστίθενται και τα αυξημένα κόστη που πάντα βαρύνουν τους πολίτες – πελάτες.

Και μέσα σε όλα, το ακούσαμε κι αυτό! Το πλέον απίστευτο κι όμως πραγματικό που λαμβάνει χώρα και στις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ της Αχαΐας. Όπου εργαζόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν από τη δική τους τσέπη τα καύσιμα που χρειάζονται προκειμένου να μετακινηθούν με το μηχανάκι τους από το σημείο της έδρας της υπηρεσίας τους στα σημεία της παράδοσης της αλληλογραφίας. Και αυτό μετά τα νέα σχέδια διανομής αλληλογραφίας που έχουν μειώσει τις αποζημιώσεις ανά πραγματικό χιλιόμετρο, με τους διανομείς να επιβαρύνονται προσωπικά το κόστος μετακίνησης τους.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top