Η Pepsi παρουσίασε την Τρίτη 28/3 ένα νέο λογότυπο και ένα νέο branding που θα κυκλοφορήσει στη Βόρεια Αμερική αυτό το φθινόπωρο και παγκοσμίως το επόμενο έτος.

Μοιάζει πολύ με την έκδοση της δεκαετίας του 1990 που φαίνεται να έχει «μείνει» στο μυαλό των ανθρώπων, αλλά με νέα στοιχεία που την κάνουν πιο μοντέρνα, συμπεριλαμβανομένης μιας διαφορετικής γραμματοσειράς και χρώματος γραμματοσειράς και ενός νέου περιγράμματος. Οι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί όχι μόνο για να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με αυτό που είναι οικείο στο κοινό, αλλά και για να επιστήσουν την προσοχή στη γραμμή μηδενικής ζάχαρης της Pepsi – ένα βασικό μέρος του σχεδίου ανάπτυξης της εταιρείας.

Η Pepsi υπάρχει εδώ και 125 χρόνια και ανανεώνει την επωνυμία της κάθε τόσο. Το τρέχον λογότυπο υπάρχει από το 2008, ωστόσο έχει πλέον «μπαγιατέψει».

Το Pepsi στο λογότυπο «έχει αποσυνδεθεί από το μυαλό των ανθρώπων», σημείωσε ο Τοντ Κάπλαν, επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας. «Είναι αυτή η πεζή, πλάγια γραμματοσειρά, το μπλε είναι λίγο σιωπηλό… δεν αποπνέει αυτή την εμπιστοσύνη και την ενέργεια που πραγματικά αντιπροσωπεύει η μάρκα», εξήγησε.

pepsi2
Πηγή: CNNi/PepsiCo, Inc.

«Τολμηρό και με αυτοπεποίθηση»

Η Pepsi, συνέχισε, είναι «μια τολμηρή και σίγουρη μάρκα», μια μάρκα που σημαίνει «απόλαυση χωρίς ενοχές».

Το νέο λογότυπο, με το διάτρητο, κεφαλαίο «PEPSI» στο κέντρο του κύκλου κατά μήκος της λευκής λωρίδας που κυματίζει μεταξύ των κόκκινων και μπλε κυμάτων, μοιάζει περισσότερο τολμηρό και «αποπνέει σιγουριά».

Δεν είναι ασυνήθιστο για τις εταιρείες να τροποποιούν την εμφάνισή τους για να παραμείνουν επίκαιρες, σημείωσε ο Τιμ Κάλκινς, καθηγητής μάρκετινγκ στο Kellogg School of Management του πανεπιστημίου Northwestern. Αλλά πρέπει να προσέχουν να μην «ταράζουν πολύ τα νερά»: Οι μεγάλες αλλαγές κινδυνεύουν να μπερδέψουν ή να αναστατώσουν τους πελάτες. Ως παράδειγμα έφερε την καταστροφή του λογότυπου Tropicana. Το 2009, η Tropicana άλλαξε το σχέδιο του χαρτοκιβωτίου της τόσο δραστικά που οι καταναλωτές εξοργίστηκαν. Η Tropicana, που ανήκε τότε στην PepsiCo, επανέφερε το λογότυπό της μέσα σε λίγους μήνες.

Για «μάρκες που έχουν μακρά ιστορία, μπορείτε πάντα να κοιτάτε προς τα πίσω», είπε ο Κάλκινς. Μια νοσταλγική εικόνα μπορεί να είναι «πολύ ισχυρή». Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να είναι προσεκτικές για να βεβαιωθούν ότι η παλιά εικόνα παραμένει φρέσκια, είπε.

Η Pepsi λέει ότι οι αλλαγές που κάνει είναι αρκετά διακριτικές για να κάνουν το «κόλπο» και αναδεικνύουν μοντέρνα στοιχεία, όπως η σειρά μηδενικής ζάχαρης της Pepsi.

pepsi3
Πηγή: CNNi/PepsiCo, Inc.

Στο επίκεντρο η μηδενική ζάχαρη

Οι εταιρείες αναψυκτικών εστιάζουν τα τελευταία χρόνια σε προϊόντα με μηδενική ζάχαρη και τη διαφήμισή τους, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αναψυκτικά με ζάχαρη μειώνεται, και η PepsiCo δεν αποτελεί εξαίρεση.

Το Zero «θα είναι το επίκεντρο της στρατηγικής για τη μάρκα Pepsi», στις ΗΠΑ, είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo (PEP) Ραμόν Λαγκουάρτα τον Φεβρουάριο, εξηγώντας πως αυτή η τάση θα συνέχιζε να αναπτύσσεται πολύ γρήγορα στη χώρα. Νωρίτερα φέτος, η Pepsi ανακοίνωσε αλλαγές στη συνταγή της με μηδενική ζάχαρη και διαφήμισε το προϊόν με μια διαφήμιση του Super Bowl.

Για τον σκοπό αυτό, «η μηδενική ζάχαρη θα είναι ο πρωταγωνιστής της επικοινωνιακής μας στρατηγικής», είπε ο επικεφαλής σχεδιασμού της PepsiCo Μάουρο Πορτσίνι στο CNNi.