ΑΙΓΙΟ: «Ναυμαχία» για το καρνάγιο | Σφοδρές αντιδράσεις για την απόφαση παραχώρησης έκτασης στην παλιά Χαερτοποιία

Facebook
Twitter

 

 

του Αχιλλέα Ροδίτη

«Ναυμαχία» έχει ξεσπάσει στην τοπική κοινωνία του Αιγίου με «μήλον την έριδος» την πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου της πόλης να παραχωρήσει έκταση στην παλιά χαρτοποιία για να λειτουργήσει «καρνάγιο» μετατροπής σκαφών σε υβριδικά και ηλεκτρικά.

Οι αντιδράσεις άρχισαν με τη λήψη της απόφασης, στις 10 Μαΐου, για διενέργεια πλειοδοτικής δημοπρασίας με σκοπό την παραχώρηση 10 στρεμμάτων εντός της χαρτοποιίας και 1 στρέμματος στην παραλία για την ανέλκυση και καθέλκυση σκαφών.

κεντρικη 2

 

Η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ Λ.Τ.Α.

Το θέμα πυροδότησε αμέσως αντιδράσεις. Με την Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Μαρία Ιατροπούλου, όμως, να αντεπιτίθεται μέσω της «Πολιτείας» εξηγώντας ότι όσοι φωνασκούν και διαμαρτύρονται δεν βλέπουν τί θετικό κρύβεται πίσω από αυτή την ενέργεια, έναν απολύτως αναπτυξιακό στόχο που θα φέρει θεαματικές αλλαγές συνολικά για όλο το εγκαταλελειμμένο λιμάνι του Αιγίου.

ΜΑΡΙΑ ΙΑΤΡΟΠΟΥΛΟΥ 1

Όπως εξηγεί η κα Ιατροπούλου, η απόφαση δεν αφορά την δημιουργία ενός συνηθισμένου καρνάγιου που υποβαθμίσει μια λιμενική ζώνη και αποτελεί τόπο απομάκρυνσης για τους πολίτες αλλά έναν χώρο καινοτομίας που δεν υπάρχει αλλού στην Ελλάδα. Και προς αυτό μάλιστα επικαλείται την «έκρηξη» ενδιαφέροντος από μεγάλες επιχειρήσεις της Αθήνας, που σχετίζονται με την Ναυτιλία, με αφορμή μόνο και μόνο, την πρόθεση λειτουργίας ενός τέτοιου σύγχρονου και πρωτοποριακού «πράσινου» καρνάγιου.

 

ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ

ενθετη 1 1

Πράγματι, η εταιρεία «ILIOFOS O.E.» που διεκδικεί την έκταση, έχει έδρα το Αίγιο αλλά η ύπαρξη της είναι γνωστή διεθνώς, αφού, έχει εξελίξει την κατασκευή μικρών σκαφών με τον πλέον σύγχρονο τεχνολογικά τρόπο που εναρμονίζεται πλήρως με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές υπέρ του περιβάλλοντος.

Στην πραγματικότητα, το καρνάγιο θα μπορεί να ασχολείται με την μετατροπή σκαφών και καραβιών σε ηλεκτρικά η υβριδικά, ενώ παράλληλα, μπορεί να μελετά και να αναλύει δεδομένα προτείνοντας τα απαραίτητα υλικά για την μεταγωγή του σκάφους σε ηλεκτρική πρόωση, σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε ενδιαφερόμενου.

Το πιο χαρακτηριστικό όμως είναι ότι η εταιρεία προωθεί την ξύλινη κατασκευή. Υλικά, δηλαδή, απολύτως «φιλικά» στο περιβάλλον, όπως «φιλική» περιβαλλοντικά είναι και η «υψηλή» τεχνολογία που ακολουθεί. Μ’ άλλα λόγια, ένα σκάφος μπορεί να γίνει ηλεκτρικό και ξύλινο και μάλιστα, η μετατροπή του αυτή να συνδυαστεί με την «τέχνη», διότι ο στόχος είναι η κατασκευή να ακολουθεί την παραδοσιακή νοοτροπία, με στόχο όχι απλώς να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο σκάφος, αλλά κι ένα «στολίδι» τέχνης, όπως τα παλιά σκάφη που καθένα αποτελούσε ξεχωριστό κομψοτέχνημα της θάλασσας.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η τεχνοτροπία τείνει να εκλείψει και σίγουρα δεν συναντάται πουθενά στις ακτές της Πελοποννήσου, ούτε καν της Αθήνας. Ακολουθείται όμως παντού σε προηγμένα κράτη, ιδίως σε όσα το πλωτό μέσο κυριαρχεί, όπως, για παράδειγμα, στην Ολλανδία.

 

«ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ…;»

Με βάση όλα τα παραπάνω, η κα Ιατροπούλου, αναρωτιέται: «Καταλαβαίνετε λοιπόν τι ακριβώς προσπαθώ να φτιάξω και κάποιοι δε λένε να καταλάβουν, να δουν, τον στόχο με θετικό πρόσημο που υπάρχει πίσω από αυτή την προσπάθεια του Λιμενικού Ταμείου;». Και συμπληρώνει: «Δεν μιλάμε για ένα απλό καρνάγιο που πάει να φτιαχτεί εκεί, που θα συντελέσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του χώρου, μιλάμε για κάτι που θα φέρει το ακριβώς αντίθετο ή τουλάχιστον θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της περιοχής».

Εξηγεί προς αυτό ότι με την διάδοση και μόνο της επιχειρούμενης λειτουργίας τέτοιου σύγχρονου καρνάγιου, άρχισε να καταγράφεται έκδηλο ενδιαφέρον από έλληνες αλλά και ξένους ιδιοκτήτες σκαφών που επιθυμούν να φέρουν στο Αίγιο τα σκάφη τους για να τα μετατρέψουν σε ξύλινο υβριδικά, ενώ παράλληλο ενδιαφέρον εκδηλώνεται ακόμα και από υποψήφιους επενδυτές που βάσει αυτής της συνθήκης «καλοβλέπουν» την επιχειρηματική άφιξη τους στην λιμενική ζώνη του Αιγίου.

«Το Αίγιο, με λίγα λόγια, μπορεί να γίνει ένα Κέντρο κατασκευής πολυτελών ξύλινων σκαφών, κάτι που δεν υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα. Αντιλαμβάνεστε για τι ακριβώς μιλάμε…;», υποστηρίζει η κα Ιατροπούλου. Τονίζοντας ότι στα σχέδια είναι ακόμα και η λειτουργία του σύγχρονου καρνάγιου ως πόλος για επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα.

«Μέχρι και μαθητές σχολείων θα μπορούν να προγραμματίζουν εκπαιδευτικές εκδρομές συνδυάζοντας τις ομορφιές της περιοχής μας, με την απόκτηση της μοναδικής εμπειρίας της γνώσης που θα αποκομίζουν για την διαδικασία μετατροπής ενός παλιού σκάφους σ’ ένα σύγχρονο και περιβαλλοντικά άρτιο ηλεκτρικό πλωτό σκάφος, που όμως θα διατηρεί κάθε όμορφη λεπτομέρεια του παρελθόντος.

Ταυτόχρονα, η πόλη θα προσελκύει ιδιοκτήτες και πολυτελών σκαφών, όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από το εξωτερικό. Άραγε, κάτι τέτοιο, δεν το επιθυμούμε…;», καταλήγει η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιγίου.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

21 1 e1686314113885

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top