Νέα κόστη στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης φέρνει το σχέδιο για την πλήρη ηλεκτροδότηση των πλοίων που ελλιμενίζονται στον Πειραιά. Το λιμάνι ετοιμάζεται να περάσει στην εποχή του Cold Ironing, με τις υποδομές του να συνδέονται απευθείας στο ηλεκτρικό δίκτυο, σε συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ. Στόχος είναι τα πλοία να μπορούν να απενεργοποιούν τους κινητήρες τους μόλις δένουν και να τροφοδοτούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά – μια πρακτική που μειώνει σημαντικά τους ρύπους, αλλά ταυτόχρονα επιβαρύνει οικονομικά τα ίδια τα πλοία, καθώς το κόστος ηλεκτροδότησης θα μετακυλίεται σε αυτά. Στους ναυτιλιακούς κύκλους, η απόφαση αυτή θεωρείται κρίσιμο βήμα προς την ευθυγράμμιση του Πειραιά με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις για την απανθρακοποίηση των λιμένων, ενώ στο παρασκήνιο ήδη συζητείται ο αντίκτυπος στα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι. Το μήνυμα, ωστόσο, είναι σαφές: ο Πειραιάς περνά στην εποχή της πράσινης λιμενικής πολιτικής και το τίμημα θα το επωμιστούν οι χρήστες, οι οποίοι θα μετακυλίσουν το κόστος στους επιβάτες.
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Προσεχώς αυξήσεις
Facebook
Twitter
- ΠΟΛΙΤΕΙΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μοιραστείτε το άρθρο :