ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

ΑΡΑΞΟΣ: Οι τουρίστες βλέπουν «μαγεία» από ψηλά αλλά… «βγαίνουν σε χωράφια και σκοτάδια!

KENTRIKH2

 

  • Οι ανύπαρκτες υποδομές πέριξ του πολιτικού αεροδρομίου μειώνουν κι άλλο τον τουρισμό
  • Σε μια εποχή που το αεροδρόμιο Καλαμάτας αναμένεται να γίνει το «διαμάντι» όλης της Πελοποννήσου

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Το αεροδρόμιο Καλαμάτας μπήκε σε τροχιά αξιοποίησης, ως πρώτο από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Με τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, (Costa Navarino) να εμφανίζεται ως ισχυρός διεκδικητής αφού το αεροδρόμιο έχει ήδη μετονομαστεί σε… «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Την ίδια ώρα ο Άραξος, που συγκαταλέγεται στην Α΄ κατηγορία περιφερειακών αεροδρομίων, με βάση τον υψηλό αριθμό επιβατών ετησίως, μοιάζει ανήμπορο σε όποιον ανταγωνισμό, ιδίως αν εξακολουθήσει να λειτουργεί δίχως τις απαιτούμενες υποδομές πρόσβασης.

 

ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Εκατοντάδες φθάνουν στο πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου. Λίγα λεπτά πιο πριν, όσο το αεροπλάνο ήταν ακόμα στον αέρια, έχουν αντικρίσει από ψηλά το μαγευτικό τοπίο. Την ατελείωτη αμμουδερή παραλία της Καλογριάς, το φιόρδ λίγο πριν το Γιαννισκάρι και το ακρωτήρι. Έχουν δει και πιο μακριά, ως την Πάτρα και τη γέφυρα. Αλλά και ως την Ηλεία και τις υπέροχες επίσης ατελείωτες ακτογραμμές.

Το σίγουρο είναι ένα: πως με την προσγείωση του αεροπλάνου τους είναι ήδη ενθουσιασμένοι. Ανυπομονούν να ακινητοποιηθεί το αεροσκάφος, να κατέβουν και να ολοκληρώσουν το ταχύτερο τη διαδικασία ελέγχων και να βγουν να δουν από κοντά όλα αυτά τα μαγευτικά που είδαν από εκατοντάδες «πόδια» ψηλά και «γέμισαν» τα μάτια και την ψυχή τους, τόσο απλόχερα! Και με το που βγαίνουν από το αεροδρόμιο, τι αντικρίζουν…;

Μάλλον μπορούμε να μιλήσουμε χωρίς δόση υπερβολής για μια… άτσαλη προσγείωση σε μια πραγματικότητα που αναιρεί όλα όσα αποκόμισαν κοιτάζοντας αυτόν τον υπέροχο τόπο από ψηλά. Κατ’ αρχάς βγαίνουν σε ένα αεροδρόμιο που εμφανίζει εικόνα εγκατάλειψης από άποψη εξωτερικών υποδομής και καλαίσθητων παρεμβάσεων. Φράχτες, άκοπα χόρτα, άτσαλο οδόστρωμα, λακκούβες εδώ κι εκεί!

Έπειτα συναντούν το χώρο ενοικίασης οχημάτων. Η ιδιωτική εταιρεία κάνει το καλύτερο που μπορεί για να εξυπηρετήσει αλλά όλα λειτουργούν υπό τις υποδομές που περιγράψαμε λίγο παραπάνω. Και μετά; Βγαίνουν από τον χώρο του πολιτικού αεροδρόμιου και κυριολεκτικά… πέφτουν πάνω στα χωράφια με φράουλες, πατάτες κι άλλα ζαρζαβατικά, οδηγώντας μέσα από τόσο στενούς δρόμους που σε κάνουν να πιστεύεις ότι… μάλλον κάπου αλλού, κάπου λάθος, σε προσγείωσαν…!

Δείτε ένα χαρακτηριστικό |φωτογραφικό| παράδειγμα της διαδρομής:

ΦΩΤ. 1 Βγαίνοντας από το εκσυγχρονισμένο αεροδρόμιο Αράξου...

Βγαίνοντας από το εκσυγχρονισμένο αεροδρόμιο Αράξου…

ΦΩΤ. 2 ...μπαίνεις σε φδρόμο χωρίς φωτισμό και βλέπεις χωράφια και σκουπίδια...

…μπαίνεις σε δρόμο χωρίς φωτισμό και βλέπεις χωράφια και σκουπίδια…

ΦΩΤ. 3 ...ενώ 200 μέτρα μετά συναντάς και πεταμένα καρπούζια στο δρόμο

…ενώ 200 μέτρα μετά συναντάς και πεταμένα καρπούζια στο δρόμο!

Δικαιολογημένα, λοιπόν, τους δημιουργείται η εντύπωση ότι κατέβηκαν σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό της… μέσης ανατολής, ειδικά αν φτάσουν βραδινή ώρα αφού σ’ όλη αυτή τη διαδρομή δεν υπάρχει φωτισμός, δεν υπάρχει λάμπα, ούτε για… δείγμα! Και αυτή την αίσθηση τους την ενισχύει το ότι συνεχίζουν να οδηγούν σε ένα δρομάκι χωρίς σήμανση, ακαθάριστο, με άσφαλτο της κακιάς συμφοράς. Ανάμεσα πάντα στα χωράφια.

Κι αν είναι τυχεροί και δεν χάσουν το δρόμο στρίβοντας σε κάνα στενό από κείνα που εύκολα σε παρασύρουν στη λανθασμένη στροφή, τότε θα βγουν στην εθνική οδό, μη ξεχνώντας ποτέ τη διαδρομή που ακολούθησαν. Και βέβαια η περιπέτεια θα συνεχιστεί ως τον τελικό προορισμό τους, μέσω της γνωστής μας εθνικής οδού που μόνο «εθνική» δεν λέγεται και μόνο ευρωπαϊκό δρόμο δεν θυμίζει…

 

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ Ο… ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ

Γ. Γκουβίτσας e1656486353792

Κι αν θεωρήσετε ότι όλα τα παραπάνω είναι αποκύημα φαντασίας δικής μας ή υπερβολές, τότε προς επιβεβαίωση της αίσθησης που δημιουργείται στους τουρίστες «έρχονται» οι περί αυτού δηλώσεις του Αερολιμενάρχη του Αράξου κου Γιώργου Γκουβίτσα.

«Ναι, είναι αλήθεια. Οι επιβάτες προσγειώνονται και βγαίνουν από το αεροδρόμιο… πέφτοντας πάνω σε φράουλες, σε δρόμους χωρίς φωτισμό, χωρίς λάμπες ή με σκασμένες λάμπες, χωρίς καλή άσφαλτο, διαγραμμίσεις, κάτι που να δείχνει ότι βρίσκονται σε έναν σύγχρονο ευρωπαϊκό τόπο», τονίζει.

Λέγοντας πως ουκ ολίγοι επιβάτες εξομολογούνται όταν επιστρέφουν ότι κατά την άφιξη τους ένιωσαν πολλά από τα προαναφερόμενα. Κι αν πέρασαν καλά στις διακοπές τότε ίσως ξαναβάλουν στο σχέδιο επόμενη επίσκεψη τους. Αν όχι, ούτε που ξαναγυρίζουν ποτέ. «Διαφημίζοντας» αναλόγως βέβαια την παντελή έλλειψη υποδομών πέριξ του αεροδρόμιου, όταν επιστρέψουν στις χώρες τους.

 

ΣΥΣΤΗΝΟΝΤΑΙ: ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ…

Και το ερώτημα που προκύπτει είναι σαφές κι αυτονόητο: όταν μιλάμε για επένδυση στον τουρισμό, όταν αντιλαμβανόμαστε τους ταξιδιώτες ως αποκούμπι για τον τόνωση της τοπικής οικονομίας, τότε πώς δικαιολογείται να μην έχουμε φροντίσει για την εξασφάλιση των ελάχιστων και πιο απαραίτητων υποδομών;

Επειδή όλα παίζουν το ρόλο τους, ιδίως όταν μιλάμε για ευρωπαίους ταξιδιώτες που έχουν μάθει αλλιώς, οι παρεμβάσεις και οι υποδομές είναι το ελάχιστο που πρέπει να υπάρξει γύρω από το αεροδρόμιο του Αράξου, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας προσέλκυσης τουριστών και αύξησης του αριθμού τους. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε είναι και οι δηλώσεις του κου Γκουβίτσα, ως εμπειρότατου μετά από τόσα χρόνια στο «τιμόνι» του πολιτικού αεροδρομίου του Αράξου.

Άλλωστε είναι ο άνθρωπος που δούλεψε σκληρά για να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο, στο μέτρο του δυνατού και εν μέσω δύσκολων συνθηκών, αλλά και για να εκσυγχρονιστούν οι λειτουργίες του. Ενώ εργάστηκε και προς την πλευρά της αισθητικής βελτίωσης του χώρου εσωτερικά, ώστε οι επιβάτες να έρχονται αντιμέτωποι με μια πιο οικεία εικόνα προς τα δικά τους δεδομένα. Και για να μιλήσουμε με αριθμούς, είναι ο άνθρωπος που παρέλαβε το αεροδρόμιο με 30.000 – 50.000 πτήσεις ετησίως και το εκτόξευσε στις 150.000 πτήσεις!

Γι’ αυτό και ο Άραξος περιλαμβάνεται στην Α΄ κατηγορία των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που οδεύουν προς αξιοποίηση από το Υπερταμείο. Αυτό όμως θα πρέπει να συνδυαστεί με υποδομές περιμετρικά του αεροδρομίου, αλλά και στοχευμένες συνεννοήσεις και συνεργασίες με κατά τόπους Επιμελητήρια και Γραφεία Διακοπών του εξωτερικού, προκειμένου να προωθούν επιβάτες προς την περιοχή μας.

«Πού είναι η Κύπρος, η Ιταλία; Πού είναι οι Γερμανοί όχι εκείνοι που έρχονται για all inclusive αλλά αυτοί που θα έρθουν εδώ, στη Δυτική Αχαΐα, να κάνουν τις διακοπές τους και να φιλοξενηθούν στα ξενοδοχεία μας;» αναρωτιέται ο κ. Γκουβίτσας.

 

 

You may also like

Comments are closed.