ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ… –  Το πρόβλημα των λεωφορείων της Πάτρας, είναι το… κυκλοφοριακό!

Facebook
Twitter

Κάναμε ρεπορτάζ μέσα από αστικό λεωφορείο για να καταγράψουμε – επαληθεύσουμε τα αίτια που προκαλούν καθυστερήσεις σε δρομολόγια. Και ιδού το αποτέλεσμα…:

 

του Αχιλλέα Ροδίτη |

Ώρα 09:46 βγαίνουμε στη στάση, στην οδό Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου και Παναχαϊκού, μπροστά από τον ιερό ναό του Αποστόλου Παύλου.

1 1

 

Ρίχνουμε μια ματιά στην ηλεκτρονική πινακίδα για να δούμε πότε φθάνει το λεωφορείο αλλά διαβάζουμε την ενημέρωση «Δοκιμαστική Λειτουργία».

2 1

 

Απογοητευόμαστε προς στιγμήν αλλά βλέπουμε ότι απ’ το βάθος εμφανίζεται το λεωφορείο. Κοιτάζουμε την ώρα και είναι 09:49 πρώτα λεπτά. Δηλαδή, μόλις 3 λεπτά αναμονής…

3 1

Επιβιβαζόμαστε στις 09:50. Το λεωφορείο… γεμάτο κόσμο!

ΚΟΣΜΟΣ 1

Αλλά συνειδητοποιούμε ότι υπάρχει σημαντική «ανάσα» δροσιάς για όλους καθώς ο οδηγός έχει φροντίσει για τον κλιματισμό, σε επίπεδο μάλιστα που να το εσωτερικό να φαντάζει «όαση», όμως έχει και ανοιχτά παράθυρα για να αερίζεται πιο σωστά ο χώρος.

 

ΟΔΗΓΟΣ: “ΑΝ ΤΟ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙΣ”

ΟΔΗΓΟΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ 1

Πλησιάζουμε τον οδηγό, τον Γιώργο Πέττα, και τον ρωτάμε σχετικά με την κατάσταση του οχήματος:

«Καινούργιο;», του λέμε. «Όχι», μας απαντά. «20ετίας και βάλε είναι το όχημα…». Απορούμε για την άψογη κατάσταση στην οποία βρίσκεται αλλά μας δίνει κι αυτή την απάντηση: «Τα πάντα είναι θέμα ποιότητας και συντήρησης. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, το φροντίζεις σωστά και λειτουργεί άψογα…», μας λέει.

 

ΔΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ

ΔΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ 2 1

Το λεωφορείο προχωρά γρήγορα και μπαίνουμε στο κέντρο της πόλης. «Εδώ, αρχίζουν τα δύσκολα», μας λέει ο οδηγός. Εξηγώντας μας ότι τα διπλοπαρκαρισμένα θα είναι το μεγάλο εμπόδιο που πρέπει να προσπεράσουμε για να φθάσουμε στην ώρα μας.

ΔΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ 1

«Αυτό είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Αν δεν υπήρχαν αυτά, τα λεωφορεία μας θα ήταν πάντα στην ώρα τους και δεν θα υπήρχε καμιά αναμονή και καμιά ταλαιπωρία», εξηγεί ο οδηγός του αστικού. Ο οποίος, πάντως, σε αυτό το δρομολόγιο τα κατάφερε μια χαρά, διότι παρά τα διπλοπαρκαρισμένα της Κορίνθου, κατάφερε να φθάσουμε στον προορισμό μας, (Κορίνθου και Σατωβριάνδου) στις 10:03 ακριβώς. Σε μόλις 14 λεπτά.

ΤΕΡΜΑ 1

 

 

Γ. ΡΗΓΑΣ: «ΑΝ ΛΥΝΟΤΑΝ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ…»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΑΣ 1

 

Φυσικά, αν δεν υπήρχε κυκλοφοριακό, οι αποστάσεις θα καλύπτονταν σε πολύ λιγότερο χρόνο. Το επιβεβαιώνει ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πατρών κ. Γιάννης Ρήγας.

«Όλο το πρόβλημα με τις συγκοινωνίες είναι το κυκλοφοριακό. Το να χρειάζεσαι 58 με 62 λεπτά για να πας απ’ την Τερψιθέα στην Εγλυκάδα, αυτό δε λέγεται ‘συγκοινωνία’. Αν δεν υπήρχε κυκλοφοριακό και διπλοπαρκαρισμένα, η απόσταση θα καλυπτόταν στον μισό χρόνο. Ο Δήμος κι η αρμόδια Αντιδήμαρχος κατηγορούν το ΚΤΕΛ κι ότι η Πάτρα δεν έχει καλές συγκοινωνίες. Αλλά ο Δήμος είναι που πρέπει να φροντίσει για να μην υπάρχει κυκλοφοριακό το οποίο είναι το εμπόδιο».

Με άλλα λόγια, αν δεν υπήρχε κυκλοφοριακό, τα λεωφορεία θα ήταν στην ώρα τους, θα τα χρησιμοποιούσαν περισσότεροι, η επιχείρηση θα ήταν σε καλύτερο επίπεδο, ο στόλος θα εκσυγχρονιζόταν σε μεγαλύτερο βαθμό. Με άλλα λόγια, όλος ο «μηχανισμός» θα λειτουργούσε «ρολόι» και θα είχαμε πολύ καλύτερες συγκοινωνίες. Αλλά, είπαμε, «ΑΝ» δεν υπήρχε κυκλοφοριακό…

Έρχεται και το «ψηφιακό εισιτήριο»

ΚΑΤΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Ψηφιακό εισιτήριο 1

Εντωμεταξύ, τον τελευταίο καιρό η διεύθυνση του αστικού ΚΤΕΛ της Πάτρας προσπαθεί να ακολουθήσει το «ρεύμα» και να προσαρμοστεί στις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες αλλά και που επιβάλλουν σε καθημερινή εφαρμογή οι συνήθειες ειδικά των νέων σε ηλικία που έμαθαν να χρησιμοποιούν τα πάντα μέσω κινητού. Έτσι, η στιγμή για να πληρώσει κάποιος εισιτήριο σε λεωφορείο ανέπαφα, με μια κάρτα ή ένα smartphone ή ακόμα και με το smartwatch είναι πια πολύ κοντά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ κ. Ρήγα, απομένει η ολοκλήρωση της διαδικασίας που αφορά στην προμήθεια όλου του απαραίτητου μηχανισμού προκειμένου το «σύστημα» να ξεκινήσει να λειτουργεί εύρυθμα σε όλο τον στόλο λεωφορείων. Είναι ζήτημα ημερών πλέον μέχρι να συμβεί αυτό και σίγουρα απ΄τον Σεπτέμβρη, οπότε και η Πάτρα θα γεμίζει και πάλι από τους φοιτητές, θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή.  Για τους φοιτητές είναι «σωτήριο» όταν τελευταία στιγμή τρέχουν να βρουν εισιτήριο…

Δρομολόγια «διασκέδασης» για νέους…

ΚΑΤΩ ΔΕΞΙΑ λεωφορειο Ριο 1 1

Μια ακόμα διάσταση αξιοσημείωτη είναι και αυτή της δρομολόγησης νυχτερινού λεωφορείου σε περιοχές που λειτουργούν καλοκαιρινά καταστήματα εστίασης. Για παράδειγμα, το Ρίο είναι συνδεδεμένο συγκοινωνιακά με το κέντρο της πόλης, με δρομολόγια που διαρκούν μέχρι αργά τα ξημερώματα και αυτό επειδή στη διεύθυνση του αστικού ΚΤΕΛ της Πάτρας σκέφτηκαν την ανάγκη των παιδιών που θέλουν να διασκεδάσουν.

«Και πρέπει να έχουν τρόπο να πάνε και να γυρίσουν ασφαλή και να τα κάνουμε να αποφύγουν να χρησιμοποιούν δίκυκλα ή άλλα μεταφορικά μέσα, με όποιους κινδύνους συντρέχει αυτό. Οπότε σκεφτήκαμε να βάλουμε λεωφορείο να πηγαινο-έρχεται και τα παιδιά μας να πηγαίνουν, να χαίρονται και να γυρίσουν στο σπίτι γερά», επισημαίνει ο κ. Ρήγας.

Είναι προφανές ότι ο προγραμματισμός των δρομολογίων είναι «ρευστός» υπό την έννοια ότι πέρα από τα πάγια και σταθερά δρομολόγια, υπάρχουν κι εκείνα που συνεχώς αλλάζουν ακολουθώντας τις ανάγκες φοιτητών και μαθητών της πόλης.

Η ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ:

20 2

 

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top