ΠΟΛΙΤΙΚΗΠΟΛΙΤΕΙΑ

ΧΡ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ στην “Πολιτεία”: Δίνω τον καλύτερο μου εαυτό για να σταθώ άξια εμπιστοσύνης του Κ. Μητσοτάκη και των Αχαιών!

χριστινα αλεξοπουλου στο ΜΟΤΟ 2

 

του Αχιλλέα Ροδίτη

Η Χριστίνα Αλεξοπούλου πρωτομίλησε στην «Πολιτεία» μόλις είχε υπουργοποιηθεί, στο πλέον νευραλγικό πόστο, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνοντας ένα χαρτοφυλάκιο από το οποίο, και οι Αχαιοί, και οι Δυτικοελλαδίτες, αλλά και όλοι οι Έλληνες, περίμεναν και περιμένουν… πολλά!

 

Από τότε μέχρι σήμερα, επτά και πάμε για τον οκτώ μήνες, η ίδια «μίλησε» μόνο με τη δουλειά της. Την ακούγαμε ή την διαβάζαμε για πεπραγμένα, για αποφάσεις, για έργα που υλοποιούνται, που προοδεύουν ή που μπαίνουν στα σκαριά.

Σήμερα, μιλάμε ξανά με την Αχαιή Υπουργό σε μια συνέντευξη ενός μίνι απολογιστικού περιεχομένου που επικεντρώνεται σ’ όσα δρομολογήθηκαν, στον σχεδιασμό, σε στόχους.

Με την αναφορά να γίνεται, τόσο για τα εθνικής εμβέλειας έργα, όσο όμως και για εκείνα που εξειδικευμένα αφορούν την Δυτική Ελλάδα και ειδικότερα τον νομό της, την Αχαΐα. Σκοπίμως αφήσαμε εκτός συζήτησης το θέμα του ν/σ για τα ομόφυλα ζευγάρια, άλλωστε κάθε πράγμα στην ώρα του… Ξεκινήσαμε ωστόσο με την πιο… ανθρώπινη πτυχή, αυτή της γυναίκας που εργάζεται αμέτρητες ώρες με αφοσίωση και προσήλωση, όπως πάτα έκανε η Χριστίνα.

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:

χριστινα αλεξοπουλου κεντρικη

  • Συμπληρώνετε 7 μήνες στη θέση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Μισό χρόνο! Τι θα έλεγε τώρα η Χριστίνα Αλεξοπούλου για τα «συν» και τα «πλην» της καθημερινότητάς της αυτούς τους μήνες…;

Με περισσότερα από 20 χρόνια ως μηχανικός αφιερωμένα στη σκληρή εργασία στα εργοτάξια, και ως άνθρωπος που δραστηριοποιείται στην αγορά και την πραγματική οικονομία, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις προκλήσεις μιας δύσκολης καθημερινότητας. Ανέκαθεν εργαζόμουν πολύ και αυτό δεν έχει αλλάξει.

Ο τομέας των Μεταφορών που μου εμπιστεύτηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αποτελεί ένα εξαιρετικά απαιτητικό καθήκον. Όταν καλείσαι να υπηρετήσεις το δημόσιο συμφέρον, ειδικά ως μέλος μίας κυβέρνησης  με σχέδιο και φιλοδοξίες, αντιμετωπίζεις καταστάσεις που χρήζουν αμεσότητας και ιδιαίτερης προσοχής.  Σαφέστατα, αυτό έχει επιφέρει πολύ αισθητές αλλαγές στην ζωή μου, ωστόσο δεν τις διακρίνω σε «συν» και «πλην».

Αυτό που σίγουρα έχει αλλάξει στην καθημερινότητά μου είναι πως βρίσκομαι περισσότερες ημέρες στην Αθήνα για να ανταποκριθώ στις ανάγκες του Υπουργείου καθώς οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και συνεχείς. Αυτό, όμως, δεν με εμποδίζει να δίνω καθημερινά τον καλύτερό μου εαυτό για να σταθώ άξια της εμπιστοσύνης τόσο του Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και όλων των πολιτών της Αχαΐας. 

  • Αξιοσημείωτο είναι ότι περάσατε από έναν ανασχηματισμό, που δεν σας άγγιξε, δείγμα γραφής για τα μέχρι τώρα πεπραγμένα σας. Έτσι δεν είναι…;

Τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου βρίσκονται, πάντοτε υπό διαρκή αξιολόγηση, προκειμένου το κυβερνητικό έργο να αποδίδει σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το όραμα του πρωθυπουργού.

Σημασία δεν έχει αν με «άγγιξε» ο ανασχηματισμός, αλλά να καταφέρουμε να φέρουμε εις πέρας το έργο που μας έχει ανατεθεί. Αυτός είναι ο στόχος μας και στο τέλος της ημέρας, σημασία έχει να μπορούμε να κοιτάξουμε στα μάτια τους συμπολίτες μας. 

 

«ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ…»
  • Αν σας ζητούσα να ιεραρχήσετε, με τίτλους, την “πεντάδα” των ως τώρα επιτευγμένων στόχων σας, ποιοι θα ήταν αυτοί…;

Έχουμε διανύσει περισσότερο από 7 μήνες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σε αυτό το διάστημα έχουμε τοποθετήσει σημαντικές βάσεις και πλέον σήμερα μπορούμε να πούμε ότι με σκληρή και μεθοδική εργασία έχουμε το πρώτο αποτύπωμα της δουλειάς μας, σε συνδυασμό με έναν σταθερό άξονα σχεδιασμού για την επόμενη μέρα. Το πεδίο είναι ιδιαίτερα ευρύ και δεν νομίζω ότι αρκούν πέντε στόχοι για να αναδείξουμε την έως τώρα πορεία μας. Περιληπτικά σας αναφέρω ένα μέρος αυτών που υλοποιούμε στο υπουργείο, στον τομέα των Μεταφορών:

  • ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μέσω των προγραμμάτων επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, Πράσινα Ταξί, Φορτίζω Παντού και e-Astypalea. Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, τροποποιήσαμε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Πιο συγκεκριμένα, αποφασίσαμε την απομάκρυνση αιτήσεων που λίμναζαν για μήνες χωρίς να απορροφούν κονδύλια από το πρόγραμμα, εφαρμόζοντας 45ημερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και τον τελευταίο μήνα απελευθερώσαμε κεφάλαια ύψους 6,4 εκ. ευρώ.

Επιπροσθέτως, μέχρι τον Απρίλιο θα έχουμε υποδεχτεί τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, υλοποιούμε τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την βιώσιμη αστική κινητικότητα.

  • ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας βρίσκεται επίσης ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Έχουμε ανακοινώσει την ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Με τα έγγραφα αυτά, ο οδηγός πλέον δεν θα χρειάζεται να ψάχνει στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου του σε περίπτωση ελέγχων, αλλά θα μπορεί να κάνει απλά ένα διπλό κλικ στο πλαϊνό κουμπάκι του κινητού του και να τα έχει όλα διαθέσιμα, σε ψηφιακή μορφή.

Πέρα λοιπόν από το δίπλωμα οδήγησης, ο  πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο.

  • «ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΛΦΟΣ» ΓΙΑ ΚΤΕΟ, ΤΕΛΗ ΚΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ

Ταυτόχρονα ετοιμάζουμε νομοθετική ρύθμιση, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για τον εντοπισμό οχημάτων που δεν έχουν περάσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ, δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας ή είναι ανασφάλιστα, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων.

  • ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΣ Κ.Ο.Κ.

Σε ό,τι αφορά στην Οδική Ασφάλεια, υλοποιούμε συγκεκριμένες δράσεις και σχεδιάζουμε τις επόμενες με το βλέμμα στο μέλλον. Συγκεκριμένα, επεξεργαστήκαμε τον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.

Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζουμε την επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων  για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Θυμίζω ότι έχουμε επικαιροποιήσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

Οι ενέργειες αυτές είναι ένα μέρος του συνολικού σχεδιασμού που υλοποιούμε.

 

 ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ:
«ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ»
  • Η Αχαΐα σας τίμησε και την τιμήσατε, έγινε φανερό με τις πρώτες αποφάσεις σας. Η προσοχή σε ζητήματα της περιοχής είναι πιο μεγάλη ή προσπαθείτε να το ισορροπήσετε σε σχέση μ’ άλλες περιοχές…;

Ως μέλος της κυβέρνησης καλούμαι να υπηρετήσω το σύνολο του ελληνικού λαού και μάλιστα σε ένα πολύ απαιτητικό χαρτοφυλάκιο, αυτό των Μεταφορών. Είναι αυτονόητο ότι εργάζομαι και θα συνεχίσω να εργάζομαι σκληρά για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Αχαΐας. Άλλωστε το γεγονός ότι οι συμπολίτες μου με επέλεξαν για να τους εκπροσωπήσω για δεύτερη τετραετία στην ελληνική Βουλή αποτελεί για εμένα ιδιαίτερη τιμή.

Το μόνο βέβαιο, πάντως, είναι πως η Αχαΐα είναι η ιδιαίτερη πατρίδα μου. Η περιοχή μας γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι έχει τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες, τις οποίες οφείλουμε να αξιοποιήσουμε. Και θεωρώ ότι το έχουμε αποδείξει.

 

  • Ποια θεωρείτε ως κρίσιμα θέματα που πρέπει να «προχωρήσουν» το συντομότερο, σε Αχαΐα και Δυτική Ελλάδα, για να πάρει πιο πολύ τα «πάνω» της η περιοχή…;

Η Δυτική Ελλάδα αναπτύσσεται ραγδαία την τελευταία 5ετία. Ενδεικτικά:

  • ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ

Καταφέραμε να βγάλουμε το έργο της νέας Εθνικής οδού Πατρών-Πύργου από το τέλμα στο οποίο είχε οδηγηθεί και να δρομολογήσουμε την κατασκευή του, ουσιαστικά εξ αρχής.

Από την πρόσφατη επίσκεψή της στην Πατυρών Πύργου με τον Υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σταϊκούρα

Από την πρόσφατη επίσκεψή της στην Πατυρών – Πύργου με τον Υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σταϊκούρα

Τα αρχικά χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει ισχύουν κανονικά, ενώ οι ρυθμοί της εκτέλεσής του βαίνουν αυξανόμενοι. Σε κάποιες περιπτώσεις οι εργασίες είναι και πιο προχωρημένες από αυτά. Η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει πλέον το 30%.  Εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025.

  • ΑΚΤΙΟ – ΑΜΒΡΑΚΙΑ

Παράλληλα, με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, αλλάζει ακόμα περισσότερο ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας. Με την παράδοση του έργου μειώνεται κατά 45 λεπτά ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λευκάδα και, πλέον, οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο νησί του Ιονίου σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Ενισχύεται σημαντικά η ασφάλεια των πολιτών που διέρχονται από τους νέους αυτούς αυτοκινητόδρομους. Δε θέλουμε να χάνονται ζωές στην άσφαλτο.  Ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος συμβάλλει στην προστασία μας.

  • ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ

Επιπροσθέτως, επιβιβάστηκα στην πρώτη δοκιμαστική πτήση με υδροπλάνο. Μέχρι το καλοκαίρι, θα έχουν εκκινήσει δρομολόγια στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα πλήρως ενεργή θα είναι η γραμμή Πάτρα – Κέρκυρα – Παξοί. Ουσιαστικά, δημιουργείται ένα τεράστιο αναπτυξιακό πρόσημο για τη Δυτική Ελλάδα με πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία αλλά και την οικονομία.

Στη δοκιμαστική πτήση με Υδροπλάνο

Στη δοκιμαστική πτήση με Υδροπλάνο

  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή είχε δεσμευτεί για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τομέα. Το νέο στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προβλέπει τη δημιουργία ενός σύγχρονου, γρήγορου, άνετου και ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου, σε πλήρη δια-λειτουργικότητα με τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα δίκτυα.

Στο επίκεντρό του βρίσκεται η Αχαΐα αλλά και συνολικά η Πελοπόννησος, με έργα τα οποία θα αναβαθμίσουν τις Μεταφορές. Η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα Ρίο είναι σε διαδικασία χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CEF2, με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη,  να αποτελεί βασική προτεραιότητα του νέου Στρατηγικού Σχεδίου.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

0018

0019 1 e1706528240625

You may also like

Comments are closed.