ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ: «Στενοχωρήθηκα… όμως, δεν είμαι κολλημένη με καμιά καρέκλα»

Facebook
Twitter
χριστινα αλεξοπουλου (στο ΜΟΤΟ 2) (1)

– «Η σύνθεση της κυβέρνησης είναι αποκλειστικό προνόμιο του Πρωθυπουργού και δεν θα ήθελα να μπω σε εικασίες περί των αποφάσεών του. Όπως είναι σεβαστές οι αποφάσεις αυτές όταν μας αναθέτει κυβερνητικά καθήκοντα, έτσι πρέπει να είναι και όταν μας αλλάζει», τονίζει η τ. Υφυπουργός

 

 Συνέντευξη στον Αχιλλέα Ροδίτη

Η τ. Υφυπουργός κα Χριστίνα Αλεξοπούλου, μίλησε στην «Πολιτεία» για το πώς δέχθηκε συναισθηματικά και σε ανθρώπινο επίπεδο, την απόφαση του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, για αντικατάστασή της στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Δίνει έμμεση απάντηση σε δημοσιεύματα περί «παραμέτρων» που «μέτρησαν» σε αυτή την απόφαση, αλλά προχωρά στο «διά ταύτα», που είναι τα πεπραγμένα κι όσα άφησε στη διάρκεια της θητείας της, ως έργο. Αναφερόμενη τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και ειδικότερα στην Αχαΐα. Και μιλά και για την πολύπαθη καρμανιόλα Πατρών – Πύργου που ευτυχώς προχωρά…

  

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 

 

  • Κυρία Αλεξοπούλου, σε καθαρά ανθρώπινο επίπεδο, πώς δεχτήκατε την απόφαση της αντικατάστασής σας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, λόγω ανασχηματισμού; Ήταν στενάχωρες οι πρώτες σκέψεις και τα συναισθήματα, ή όχι;

Τα μέλη της κυβέρνησης είναι πάντα στη διάθεση του Πρωθυπουργού. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για εμένα. Η αλήθεια είναι ότι στενοχωρήθηκα, όπως θα στενοχωριόταν κάθε άνθρωπος όταν χάνει κάτι που αγαπάει πολύ και στο οποίο έχει δώσει όλον του τον εαυτό. Όμως, δεν είμαι κολλημένη με καμιά καρέκλα και γρήγορα επεκράτησε η αίσθηση του καθήκοντος, αφού έπρεπε με  τους συνεργάτες μου και να προετοιμάσουμε την παράδοση, η οποία έγινε την επόμενη μέρα από τον ανασχηματισμό, Σάββατο πρωί, μάλιστα.

  • Τι πιστεύετε βάρυνε προς αυτή την απόφαση;

Όπως θα παρατηρήσατε, έγιναν αρκετές και μεγάλες αλλαγές, με βάση και το αποτέλεσμα των εκλογών. Η σύνθεση της κυβέρνησης είναι αποκλειστικό προνόμιο του Πρωθυπουργού και δεν θα ήθελα να μπω σε εικασίες περί των αποφάσεών του. Όπως είναι σεβαστές οι αποφάσεις αυτές όταν μας αναθέτει κυβερνητικά καθήκοντα, έτσι πρέπει να είναι και όταν μας αλλάζει. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει τη συνολική εικόνα και χαράσσει τη στρατηγική, άρα ξέρει καλύτερα από όλους μας.

  • Στο «δια ταύτα» τώρα, αποχωρώντας από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τι αφήνετε πίσω σας; Ποιο είναι το έργο που επιτελέσατε, στον 1 χρόνο που ήσασταν αρμόδια για τις Μεταφορές;

Ο τομέας των Μεταφορών, για τον οποίο ήμουν υπεύθυνη από τον Ιούνιο του 2023, έχει πραγματικά τεράστιο εύρος και περιλαμβάνει αντικείμενα που σχετίζονται άμεσα με την εθνική οικονομία, αλλά και με την καθημερινότητα όλων μας, όπως οι συγκοινωνίες. Ως πολιτική ηγεσία, μαζί με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον αρμόδιο για τις Υποδομές Υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, καθιερώσαμε αναλυτικό απολογισμό έργου ανά τρίμηνο, σε ανοιχτές συνεντεύξεις τύπου. Εκεί ο καθένας μας παρουσίαζε συγκεκριμένα και αναλυτικά ό,τι είχε ολοκληρωθεί στον τομέα αρμοδιότητάς του. Είναι πάρα πολλά για να τα παραθέσω εν συντομία, αλλά με μια φράση μπορώ να σας πω ότι υλοποιήσαμε πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις και προωθήσαμε σειρά μεγάλων έργων.

χριστινα αλεξοπουλου (κεντρικη) (1)

  • Υπάρχουν κάποια από τα έργα που αναφέρατε, για τα οποία να είστε ιδιαίτερα υπερήφανη που τα πετύχατε; Με άλλα λόγια, ποιες είναι οι πιο βασικές παρακαταθήκες της Χριστίνας Αλεξόπουλου;

Μεγάλη πρόοδο επιτύχαμε στην ηλεκτροκίνηση, με τη γενναία επιδότηση αγοράς νέου επιβατικού αυτοκινήτου ή ταξί, αλλά και εγκατάστασης σημείων φόρτισης σε όλη τη χώρα, τα οποία ξεπερνούνήδη τα 5.000.Επίσης, προχωρήσαμε την ανανέωση του στόλου λεωφορείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, μια πολύ περίπλοκη διαδικασία, που ήδη αποδίδει καρπούς, με τα 250 πρώτα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας να κυκλοφορούν, από συνολικά 1.300 τέτοια οχήματα που προγραμματίσαμε να έλθουν ως το 2027. Στη Θεσσαλονίκη, ειδικά, αλλάξαμε το συγκοινωνιακό τοπίο της πόλης, αυξάνοντας κατά πολύ το μέγεθος του στόλου, ο οποίος έφτασε στον διπλάσιο αριθμό οχημάτων σε σχέση με τον Μάιο του 2019, πυκνώσαμε τα δρομολόγια και αντικαταστήσαμε δεκάδες παλαιά λεωφορεία με νεότερα. Παράλληλα, ενισχύσαμε με σημαντικά ποσά τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ της Αχαΐας και της υπόλοιπης Ελλάδας. Γενικότερα, έγινε πολλή δουλειά στον τομέα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων, της οδικής ασφάλειας και της βελτίωσης της προσβασιμότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

  • Δηλαδή, το έργο σας για τον 1 χρόνο που θητεύσατε Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, επικεντρώθηκε κυρίως στο κομμάτι των συγκοινωνιών και των μετακινήσεων;

Αυτό ήταν ένα μεγάλο τμήμα, επειδή αφορά άμεσα στην καθημερινότητα των εργαζομένων και στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Όμως, δεν ήταν το μόνο. Άλλα χαρακτηριστικά παραδείγματα περιλαμβάνουν την ψηφιοποίηση, με την προσθήκη διαφόρων νέων υπηρεσιών στο gov.gr, και τη δημιουργία ηλεκτρονικών μητρώων για την ενίσχυση της διαφάνειας, μεταξύ άλλων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Γενικότερα, μέσα σε έναν χρόνο μπορούν να γίνουν πολλά και όντως κάναμε πάρα πολλά.

  • Είχατε, λοιπόν, μια πολύ παραγωγική χρονιά, ως Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα πώς το είδατε, για τη ΝΔ αλλά και για τα υπόλοιπα κόμματα; Πώς κρίνετε την άνοδο στα Ακροδεξιά αλλά και τις «χαμηλές πτήσεις»για ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ;

Το εκλογικό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε μεγάλο βαθμό από το αρνητικό ρεκόρ αποχής, που πλησίασετο 59%, δηλαδή δεν ψήφισαν σχεδόν 6 τους 10 συμπολίτες μας. Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει όλους, πρώτα από όλα για λόγους λειτουργίας της Δημοκρατίας. Σε επίπεδο ψήφων, κανένα από τα 3 μεγαλύτερα κόμματα δεν έπιασε τους στόχους του. Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, αν και καθαροί νικητές των εκλογών, κάναμε έμπρακτα την αυτοκριτική μας και ο Πρωθυπουργός έχει ήδη αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου. Δυστυχώς η αντιπολίτευση, στο σύνολό της, ακόμα και τα μικρότερα κόμματα, παραμένουν δέσμιοι του λαϊκισμού και των εύκολων υποσχέσεων. Δεν είναι έκπληξη, λοιπόν, που οι πολίτες απογοητεύονται ή δίνουν την ψήφο τους σε ευκαιριακούς πολιτικούς σχηματισμούς, με την πρόφαση της αντισυστημικότητας.

  • Κλείνοντας, ποια είναι τα επόμενα σχέδια της Χριστίνας Αλεξοπούλου; Πού είναι ο πήχης και πού ο επόμενος στόχος;

Από την αρχή της ενασχόλησής μου με τα κοινά, υποστηρίζω ότι, ως πολίτες, πρέπει να συμμετέχουμε και να συνεισφέρουμε, από όποια θέση ή ρόλο έχει στην κοινωνία ο καθένας. Αυτή είναι μια αρχή, την οποία υπηρετώ σταθερά και θα συνεχίσω να υπηρετώ, επί του παρόντος ως Βουλευτής Αχαΐας, όπως άλλωστε έκανα και κατά την πρώτη τετραετία της κυβέρνησής μας. Ο νομός μας έχει πολλές ανάγκες, αλλά και πολλές δυνατότητες, τις οποίες όλες οι κοινωνικές δυνάμεις, πάνω από κόμματα και χρώματα, πρέπει να δουλέψουμε μαζί για να αναδείξουμε. Θα συνεχίσω, λοιπόν, να βρίσκομαι στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας!

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ:

0016

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top