Επιτυχόντες Εκπαιδευτικοί του ΑΣΕΠ είπαν… άλλα κάλαντα, παραμονές Πρωτοχρονιάς, στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την άρση μιας κωμικοτραγικής αδικίας
Του Αχιλλέα Ροδίτη
Μια ακόμα προσπάθεια για να πετύχουν λύση στο χρόνιο πρόβλημα τους έκαναν παραμονές της Πρωτοχρονιάς οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που είχαν πετύχει στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2008 αλλά μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια ακόμα παλεύουν για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Στις 28 Δεκεμβρίου του 2022 οι αδιόριστοι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008 προέβησαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας και ανάμεσα τους ήταν πενήντα Πατρινοί και πάνω από εκατό εκπαιδευτικοί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, σε σύνολο εκατοντάδων συναδέλφων τους που βιώνουν το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αδικίας από το ελληνικό κράτος.
Αφορμή για αυτήν την πρωτοχρονιάτικη κινητοποίηση ήταν η άκαρπη μέχρι σήμερα προσπάθεια τους να εξασφαλίσουν μια επίσημη απάντηση – πολιτική δέσμευση εκ μέρους της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το αίτημα τους, να υπάρξει δικαίωση τους μέσω του διορισμού τους στην δημόσια εκπαίδευση. Αίτημα που βέβαια δεν αφορά μόνον την παρούσα κυβέρνηση αλλά όλες όσες μεσολάβησαν στα χρόνια ύπαρξης του προβλήματος, από το 2008 και εντεύθεν.
«Δυστυχώς, για άλλη μια φορά δεν καταφέραμε να βρεθούμε τετ α τετ με την υπουργό κα. Νίκη Κεραμέως εν προκειμένω, αν και έχουμε ζητήσει συνάντηση από την 1η του περασμένου Ιουλίου του 2022», δηλώνει στην «Πολιτεία» η αδιόριστη εκπαιδευτικός Φωτεινή Νικολοπούλου, γνωστοποιώντας ότι έγινε μόνο μια συνάντηση με τον διευθυντή (κ. Μυζήθρα) του γραφείου του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας (κ. Κόπτση) ο οποίος όμως δήλωσε «αναρμόδιος». Αλλά δεσμεύτηκε ότι θα μεταφέρει το αίτημα στην Υπουργό. «Βέβαια τα αιτήματα μας είναι ήδη γνωστά και στους Νομικούς Συμβούλους του Υπουργείου», διευκρινίζει η αδιόριστη Εκπαιδευτικός.
Η «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Η «οδύσσεια» των επιτυχόντων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008 υφίσταται εδώ και 15 χρόνια, όσο δηλαδή, παραμένουν εκτός δημόσιας εκπαίδευσης. Και αυτό, εξαιτίας της πολυνομίας που διαμόρφωσε ένα πολυδαίδαλο σύστημα προσλήψεων μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προέβλεπε προσλήψεις και χωρίς την εποπτεία του ΑΣΕΠ, παραβιάζοντας το ποσοστό που αναλογούσε στους επιτυχόντες. Έτσι, οι επιτυχόντες του 2008 στερήθηκαν θέσεις που δικαιωματικά τους ανήκαν. Μελέτησαν, πέρασαν με επιτυχία τις γραπτές εξετάσεις, ορισμένοι αρίστευσαν κιόλας, αλλά ουδέποτε διορίστηκα!
…ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Στο μεταξύ όλο αυτό το πρόβλημα διαιωνίζεται ενώ παράλληλα υπάρχουν δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας από το 2015 και από το 2021 (527/2015 και 1834/2021) και με αυτές καταδεικνύεται με απόλυτη σαφήνεια και τελεσίδικη τεκμηρίωση ότι… οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του ΑΣΕΠ 2008 θα έπρεπε ήδη να εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση! Ωστόσο μεγάλο ποσοστό τους όχι μόνο έχει παραλειφθεί, αλλά ετερο-απασχολείται και σε πολλές περιπτώσεις βρίσκεται στο φάσμα της ανεργίας.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ Ι. ΦΩΤΗΛΑ ΚΑΙ Η ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ «ΛΑΘΟΥΣ»
Από το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ, με τροπολογίες που κατέθεσαν, αλλά και ερωτήσεις που κατέθεσαν Βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, όπως ο Μάξιμος Χαρακόπουλος και η Όλγα Κεφαλογιάννη.
Αλλά επίσης και ο Αχαιός Ιάσονας Φωτήλας, δηλώνοντας ότι:
«Η κυβέρνηση έχει συντελέσει μεγάλο έργο στην Εκπαίδευση, αφού μόνο την τελευταία διετία προέβη σε διορισμούς τουλάχιστον 25.000 εκπαιδευτικών. Παρόλα αυτά παραμένει σε εκκρεμότητα το θέμα των επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2008 τους οποίους δικαίωσε το ΣτΕ με την απόφαση 527/2015».
Παράλληλα, όμως, εξηγεί πού και πότε έγινε το λάθος επιρρίπτοντας την ευθύνη στην προηγούμενη κυβέρνηση. Συγκεκριμένα διευκρινίζει: «Έχοντας υπόψη τη συγκεκριμένη απόφαση, πολλοί επιτυχόντες ζήτησαν αναδρομικά να διοριστούν, προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο και δικαιώθηκαν. Αλλά η πλειοψηφία τους δεν διορίστηκε επειδή αφενός δεν προσέφυγε στη δικαιοσύνη, αφετέρου υπήρξαν διορισμένοι με λιγότερα μόρια από άλλους που είχαν καταταγεί πιο πάνω στη λίστα. Με άλλα λόγια η προηγούμενη κυβέρνηση διόρθωσε ένα λάθος με ένα νέο λάθος».