ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ – Ιδιώτες αναλαμβάνουν τη διανομή κι οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ ταξιδεύουν… Η περίπτωση του Αιγίου

Facebook
Twitter
elta

του Αχιλλέα Ροδίτη

Οι ιδιώτες μπαίνουν δυναμικά στα courier των ΕΛΤΑ, με το υποκατάστημα και της Αιγιαλείας να κλείνει και να παραδίδονται τα κλειδιά. Το θέμα σε αυτή τη φάση αφορά τουλάχιστον 5 με 6 διανομείς εργαζόμενους των Ελληνικών Ταχυδρομείων από την περιοχή της Αιγιάλειας και σε επόμενη φάση αφορά κι άλλους διανομείς από την Πάτρα, που εξακολουθούν ακόμα να απασχολούνται.

Ο ιδιώτης θα χρησιμοποιήσει δικούς του διανομείς, με τις δικές του μισθολογικές συμφωνίες. Όχι ότι οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ χάνουν τη δουλειά τους, αφού θα συνεχίσουν να εργάζονται, αλλά θα πρέπει να δεχτούν την γεωγραφική τους μετακίνηση, παρέχοντας υπηρεσίες όπου τους ζητηθεί, (εντός ορισμένης χιλιομετρικής απόστασης από την έδρα τους αλλά που εμπεριέχονται γειτονικοί νομοί). Έτσι, θα είναι αντικειμενικά δύσκολο για κάποιους να συνεχίσουν. Με δυο λόγια, η διανομή περνά στα χέρια ιδιωτών, με τους διανομείς να ανησυχούν. Ήδη άλλωστε θυμίζουμε ότι στην Πάτρα εδώ και δυο-τρία χρόνια μειώνεται σταδιακά το ανθρώπινο δυναμικό.

ΠΟΣΟΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΝ, ΠΟΣΟΙ ΕΜΕΙΝΑΝ

Το 2019 απασχολούνταν περίπου 200 άτομα στις υπηρεσίες των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην περιοχή. Έπειτα ανακοινώθηκε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, με αποζημίωση από 40.000 έως  60.000 ευρώ. Στα τέλη του 2020 οι εργαζόμενοι στην Πάτρα έφθαναν τους 100, μετά μειώθηκαν στους 63 και αργότερα στους 30. Η περιοχή από Αγ. Σοφία έως Β.Ηπείρου εξυπηρετείτο από 5 ταχυδρόμους. Το 2023 έκλεισαν και τα υποκαταστήματα σε Ελλ. Στρατιώτου και ΠΓΝΠ. Οι εργαζόμενοι των δύο εν λόγω υποκαταστημάτων απορροφήθηκαν βέβαια στο κεντρικό κατάστημα (Μαιζώνος και Ζαϊμη) αλλά όλοι τους δήλωναν ότι έμπαιναν σε μια εποχή ανασφάλειας για το εργασιακό τους μέλλον. Επίσης, στην Πάτρα έπαψε να υπάρχει και πεζό δρομολόγιο. Όλα αυτά στο πλαίσιο σχεδίου εξυγίανσης που προέβλεπε μείωση καταστημάτων πανελλαδικά, με σκοπό το οικονομικό συμμάζεμα.

ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ

Από το καλοκαίρι του η Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. είχε παρουσιάσει ένα πλάνο εξυγίανσης επικαλούμενη στοιχεία που έδειχναν ότι τα ΕΛ.ΤΑ. έμπαιναν «μέσα» κάθε μήνα κοντά στο 1 με 1,5 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο προέβλεπε μεταξύ άλλων: συγχώνευση του 10% των 1.150 καταστημάτων, ενίσχυση της θέσης των ΕΛΤΑ στην αγορά ταχυμεταφορών, διεύρυνση συνεργειών με τα ΕΛΤΑ Courier. Το business plan είχε ορίζοντα το 2025 και φιλοδοξούσε να βγάλει τα ΕΛΤΑ από το αδιέξοδο με περιθώριο EBITDA 10%-11% (δηλαδή, για κάθε 100 ευρώ έσοδα, να μένουν 10 έως 11 ευρώ ως λειτουργικό κέρδος).

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ / ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή