Διχασμένοι παραμένουν οι καταναλωτές για το Καλάθι του Νοικοκυριού -Ο μισθός στο Σ/Μ!

Facebook
Twitter
Ερευνά της ΕΚΠΟΙΖΩ η οποία επεκτάθηκε στην Περιφέρεια και βέβαια στην Πάτρα εμφανίζει τους μισούς καταναλωτές να έχουν ήδη ψωνίζει από το Καλάθι του Νοικοκυριού, με τους άλλους μισούς -και περισσότερους- όμως να προτιμούν τις προσφορές που βρίσκουν καθημερινά στα Σούπερ Μάρκετ, στα οποία περιλαμβάνονται και τα καταστήματα όπου δεν είναι διαθέσιμο το «Καλάθι».

Η ΕΚΠΟΙΖΩ διεξήγαγε την έρευνα σε δείγμα 1.034 ατόμων, το διάστημα των εορτών, από 14 Δεκεμβρίου, έως και πρόσφατα 22 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα, το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο Καλάθι, ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει ανήκουν στο Καλάθι.

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές δεν αγοράζουν προϊόντα που ανήκουν στο Καλάθι του Νοικοκυριού είναι:

@ Αγοράζουν προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές (58,7%),

@ βρίσκουν πιο φθηνά προϊόντα από αυτά (39%),

@ αγοράζουν άλλα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (34%) ή

@ θεωρούν ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα στο Καλάθι (34%).

ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ
ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΥ ΕΚΠΟΙΖΩ
H πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Κατερίνα Καλαποθαράκου

Η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του καλαθιού συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του καλαθιού: Το 40,2% δήλωσε καθόλου, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%.

«Την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, το 80% περίπου, δεν έκανε καν χρήση κανενός από τα εορταστικά ‘καλάθια’, του «Άι- Βασίλη» ή/και εορταστικό Καλάθι του Νοικοκυριού. Το συγκεκριμένο μέτρο φαίνεται ότι δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά» αναφέρει η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Κατερίνα Καλαποθαράκου, συμπληρώνοντας: «Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα».

ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ

πινακας

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 19, 8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20%, έως πάνω από 50%.

Ο ΜΙΣΘΟΣ ΣΤΟ Σ/Μ!

Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν κατά πλειοψηφία (ένας στους τρεις) πως τα μηνιαία τους έξοδα για βασικά αγαθά όπως τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ, αγγίζουν τα 400 ευρώ ενώ συνολικά το 57% των καταναλωτών ξοδεύει κάθε μήνα πάνω από 400 ευρώ στο Σ.Μ.

24 1 3 e1675146848863

 

 

Από την Έντυπη Έκδοση της “ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ” της Δευτέρας 30.1.2023

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή