
Η είδηση της δολιοφθοράς στον ΟΣΕ που απασχόλησε πριν μερικές ημέρες την τοπική κοινωνία δεν είναι πρωτοφανής. Απλά αυτή τη φορά έγινε με «φόντο» την τραγωδία των Τεμπών.
Αρρωστημένα μυαλά θέλησαν να «διαμαρτυρηθούν» με τον πιο ανόητο και επικίνδυνο τρόπο, κάνοντας δολιοφθορά στις μπάρες του προαστιακού στην Πάτρα και θέτοντάς τες εκτός λειτουργίας στις διαβάσεις της Ελευθερίου Βενιζέλου και στην Όθωνος – Αμαλίας (στο ύψος του Αγίου Ανδρέα), προκαλώντας κυκλοφοριακό έμφραγμα. Παράλληλα έκαναν το ίδιο και κοντά στην ΒΙΠΕ Πατρών!
Οι άγνωστοι, των οποίων σίγουρα η επιδίωξη δεν ήταν η διαμαρτυρία για τα αθώα θύματα στα Τέμπη, αλλά το να ικανοποιήσουν τα παραβατικά ένστικτά τους, έκοψαν το καλώδιο μέσα από τις μπάρες και στη συνέχεια φρόντισαν να το ξαναβάλουν μέσα, ώστε να μη φαίνεται.
Με τις μπάρες εκτός λειτουργίας και κατεβασμένες διακόπηκε η κυκλοφορία, με τα γνωστά αποτελέσματα! Τελικά τη λύση έδωσαν ηλεκτρολόγοι (όχι του ΟΣΕ αλλά με… μπλοκάκι) οι οποίοι αποκατέστησαν το πρόβλημα.
Ο γραμματέας του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου Σταύρος Πήλιος δήλωσε πως «κάποιος πήγε, έσκαψε, βρήκε το καλώδιο, το έκοψε και μάλιστα το έκρυψε, έτσι ώστε να μην το βρούμε και να μην το επισκευάσουμε εύκολα…
Στην περιοχή της ΒΙΠΕ κατέβασαν τον γενικό από το ρολόι της ΔΕΗ. Φαίνεται, λοιπόν, ότι υπάρχουν κάποιοι που δεν θέλουν τη λειτουργία του σιδηροδρόμου και δημιουργούν θέματα για να φαίνεται ότι όλα είναι επικίνδυνα» είπε χαρακτηριστικά!
ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΕΣ ΜΕ ΠΑΡΕΛΘΟΝ!
Δεν είναι, όμως, η πρώτη φορά που παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα στην περιοχή. Το καλοκαίρι του 2011, όταν ξεκινούσε το «ξήλωμα» του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο, λόγω μνημονίου, μια κλοπή καλωδίων χαλκού είχε προκαλέσει αναβολή της επέκτασης των δρομολογίων του Προαστιακού από το Ρίο προς τον Άγιο Βασίλειο και τον Ψαθόπυργο.
Τα καλώδια, μήκους 3,5 χλμ, που εκλάπησαν από αγνώστους ήταν απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία των προστατευτικών μπαρών. Μάλιστα, τότε, είχε εκδώσει ανακοίνωση ο Δήμος Πατρέων αναβάλλοντας την επέκταση. Ήταν η εποχή, όπου γινόταν αγώνας από την πόλη, για την διατήρηση σε λειτουργία της γραμμής του Προαστιακού, που αργότερα οδήγησε στην επιτυχή λειτουργία του τρένου, με χιλιάδες επιβάτες.
Κλοπές καλωδίων όμως καταγράφονται και το 2018 και το 2019. Μάλιστα να θυμίσουμε πως Ρομά είχαν αφαιρέσει σιδηροδρομικό υλικό (μέταλλα) και από το Ακταίο και τον Καστελόκαμπο! Οι συμμορίες Ρομά που ευθύνονται για τη μεγάλη ληστεία του τρένου, πωλούν σε χυτήρια τα καλώδια ή τα άλλα χάλκινα υλικά (σχάρες, μετασχηματιστές) που αφαιρούν.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η τιμή του χαλκού ξεπερνά τα 5 ευρώ το κιλό, οπότε όταν οι κλέφτες πηγαίνουν 500 και 1.000 κιλά αντιλαμβανόμαστε το κέρδος που έχουν. Η δε αντικατάστασή τους με νέο υλικό κοστίζει πολλά εκατομμύρια στην εταιρεία, είτε είναι ο ΟΣΕ, είτε η ΔΕΗ κ.λπ..
Η τοπική ΕΛ.ΑΣ. γνωρίζει καλά ότι τόσο κοντά στην ΒΙΠΕ αλλά και στο Βιοτεχνικό πάρκο Πατρών και πιθανόν και σε άλλα σημεία της Αχαΐας κάποιοι αγοράζουν μέταλλα από ομάδες Ρομά χωρίς φυσικά να ελέγχουν αν αποτελούν είδη… κλοπής!
Μια από τις πλέον πολύκροτες συλλήψεις τέτοιας συμμορίας έγινε το 2017! Τότε υπολογίστηκε ότι μόνο από τη δράση της συγκεκριμένης εγκληματικής οργάνωσης η ζημιά για το Δημόσιο ήταν 7 εκατ. ευρώ. Είχαν αφαιρέσει μεγάλες ποσότητες εκποιήσιμου τροχαίου υλικού από σιδηροδρομικούς σταθμούς σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας ενώ η συμμορία κατηγορείται ακόμη για την εξαπάτηση επιχειρήσεων δημόσιας ωφέλειας και την πραγματοποίηση πλασματικών μετρήσεων εκποιούμενου υλικού σε ζυγιστικά όργανα, ώστε οι δράστες να καταβάλλουν μικρότερο αντίτιμο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ