
ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΕΙ ΦΕΤΟΣ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΙ ΝΕΟ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ
Του Αχιλλέα Ροδίτη
Σειρά από ειδήσεις έβγαλε η κουβέντα μας με τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Δυτικής Ελλάδας, Νίκο Κοροβέση. Το ότι το καλοκαίρι τα πήγαμε καλύτερα απ’ ότι υπολογίζαμε, το ότι ο χειμώνας αποδεικνύεται τουριστικά δυναμικός. Αλλά και οι στόχοι για την ανάδειξη γαστρονομικού και θρησκευτικού τουρισμού, καθώς επίσης, η ψηφιοποίηση όλων των μνημείων της Περιφέρειας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΕΥΞΗ:
- Η πανδημική κρίση έφερε τα πάνω κάτω στον τουρισμό. Αλλά για τη φετινή θερινή περίοδο (που ολοκληρώθηκε τυπικά προς τα τέλη Οκτωβρίου) ποια είναι τα επίσημα συμπεράσματα; Τι έδειξαν τα στοιχεία για τις τουριστικές ροές της στη Δυτική Ελλάδα και πόσο ικανοποιημένοι μπορούμε να είμαστε από το αποτέλεσμα;
Η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω όχι μόνο στη Δυτική Ελλάδα, αλλά σε όλη τη χώρα και τον κόσμο. Επιπτώσεις επομένως υπάρχουν για όλους. Βασιζόμαστε στον Τουρισμό ως δούρειο ίππο της οικονομίας της χώρας και της Δυτικής Ελλάδας. Η πραγματικότητα είναι ότι τα μεγέθη του 2020 και του 2021 είναι μη συγκρίσιμα με βάση τα μέτρα και την ανασφάλεια των επισκεπτών λόγω του covid.
Ερχόμαστε στη φετινή λοιπόν χρονιά και μπορούμε να πούμε πως όχι μόνο φτάσαμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά ξεπεράσαμε τα επίπεδα επισκεψιμότητας του 2019. Αυτό βεβαίως οφείλεται στο γεγονός ότι πλέον προσεγγίζουμε νέες αγορές και αυτό λειτουργεί.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως για το 2022 υπάρχει και η συνιστώσα του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου, γεγονός που στέρησε στη χώρα μας επισκέπτες από αυτούς τους προορισμούς. Σε αυτά τα αποτελέσματα δεν φτάσαμε τυχαία. Υλοποιούμε εδώ και τρία χρόνια ένα νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, με κονδύλια ανά έτος τέσσερις φορές περισσότερα από ότι στο παρελθόν. Πριν έναν χρόνο λανσάραμε και το νέο μας logo, το Olympian Land που είναι παγκοσμίως γνωστό και έχει λάβει εξαιρετικά σχόλια από τους επαγγελματίες του τόπου μας και από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΚΑΙ ΧΕΙΜΩΝΑ… ΜΕ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ 95%
- Αλλά υπάρχει και ο χειμερινός τουρισμός. Ποια είναι τα πρώτα δείγματα την εποχή που ήδη διανύουμε;
Τα θετικά αποτελέσματα που είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε μόλις βγουν και τα στοιχεία της ΤτΕ δεν μας εφησυχάζουν. Για εμάς ήδη έχει ξεκινήσει η χειμερινή σαιζόν και πάλι οι πληροφορίες που έχουμε από τους χειμερινούς μας προορισμούς κάνουν λόγο για πληρότητες στη διάρκεια των εορτών που θα αγγίξουν το 95%. Προς αυτό το σκοπό ετοιμάζουμε νέα καμπάνια σε πανελλαδικά μέσα που θα προβάλουν την ΠΔΕ ως χειμερινό προορισμό.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- Ποιος είναι ο στόχος για τον Τουρισμό στη Δυτική Ελλάδα και με ποιον χρονικό ορίζοντα; Με ποιο σχέδιο και με ποια «βήματα» θα επιτευχθεί; Καλύτερη προβολή σε πρακτορεία του εξωτερικού; Συνεργασίες; Εξειδικευμένος τουρισμός (συνεδριακός, εκκλησιαστικός, γαστρονομικός κ.α.);
Έχουμε πολλούς στόχους, πέρα από τον κλασσικό της αύξησης της επισκεψιμότητας και έχει να κάνει με:
- Την αύξηση των επενδύσεων τουριστικού ενδιαφέροντος στην περιοχή μας που θα αναβαθμίσει και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας προς τους επισκέπτες
- Την έναρξη νέων πτήσεων προς τα αεροδρόμια μας.
- Τη στενότερη συνεργασία με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και τον ΕΟΤ.
- Προχωράμε στην υλοποίηση δράσεων που αναδεικνύουν τον εναλλακτικό μας τουρισμό στην ΠΔΕ, όπως για παράδειγμα το γαστρονομικό και θρησκευτικό τουρισμό.
Τα ανωτέρω είναι μόνο κάποιες ενδεικτικές αναφορές του σχεδιασμού μας. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε δυναμικά την προσπάθεια μας να κάνουμε την περιοχή μας τουριστικά γνωστή σε όλο τον κόσμο.
ΣΤΟΙΧΗΜΑ Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιοποίηση μνημείων, ανάδειξη μοναστηριακών συνταγών και εκπαίδευση μοναχών για την προσέλκυση επισκεπτών θρησκευτικού ενδιαφέροντος είναι μόνο μερικά απ’ όσα προετοιμάζονται.
- Οι τρεις νομοί που αποτελούν την Π.Δ.Ε. πιστεύετε ότι διέπονται από μια ενιαία σκέψη και δράση, στη λογική της «ισχύος εν τη ενώσει» ή μήπως κάθε νομός λειτουργεί απομονωμένα;
Ο σχεδιασμός της Τουριστικής προβολής της Περιφέρειας αφορά και τις τρεις Περιφερειακές Ενότητες. Έχουμε δώσει έμφαση στην ανάδειξη του φυσικού μας πλούτου, όμως αντιλαμβανόμενοι τις διεθνείς τάσεις πλέον αναπτύσσουμε ένα σύγχρονο μοντέλο με στοχευμένη ανάδειξη θεματικών πτυχών Τουρισμού.
Πιο συγκεκριμένα αποτελεί στοίχημα για εμάς η ανάδειξη της Γαστρονομίας της Δυτικής Ελλάδας. Ασφαλώς μιλώντας για γαστρονομία δεν αναφερόμαστε μεμονωμένα για κάποια Περιφερειακή Ενότητα αλλά για το σύνολο των Ενοτήτων της περιοχής ευθύνης μας, ξεκινώντας τόσο από τα τοπικά προϊόντα με τα οποία συναγωνιζόμαστε μεγαλύτερες αγορές όσο και με παραδοσιακά εδέσματα και τεχνοτροπίες. Αφετέρου ο θρησκευτικός Τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με όλες τις Περιφερειακές Ενότητες.
Έχουμε ήδη ολοκληρώσει την ψηφιοποίηση μνημείων και στους τρεις νομούς μας, ενώ προχωράμε σε πιο σύνθετες δράσεις όπως είναι η ανάδειξη μοναστηριακών συνταγών και η εκπαίδευση μοναχών για την προσέλκυση επισκεπτών θρησκευτικού ενδιαφέροντος. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως η προσέγγιση των στελεχών μας σε εκθέσεις και b2b συναντήσεις δίνει έμφαση στα δυνατά χαρακτηριστικά της ΠΔΕ ως ένα ενιαίο σύνολο που καλύπτεται από το νέο μας logo το «Olympian Land», τονίζοντας την «εμπειρία» της επίσκεψης στην περιοχή μας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΔΕΣΕΩΝ ΜΕ ΑΡΑΞΟ
Η Π.Δ.Ε. συντάσσει μελέτη ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων του Αράξου. Στόχος η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και η προσέγγιση περισσότερων επισκεπτών
- Αεροδρόμιο Αράξου. Εντάσσεται σε σχέδια καλύτερης και πιο αποδοτικής αξιοποίησης; Το ρωτώ εξ αφορμής και της προ μηνών πρωτοβουλίας του ΠΔΕ κ. Ν. Φαρμάκη, για μια μελέτη που να δείξει τις ανάγκες βελτίωσης του.
Είναι ξεκάθαρο πως η Δυτική Ελλάδα έχει ανάγκη ένα αεροδρόμιο με κίνηση και δραστηριότητα. Η εμπειρία έχει δείξει πως η διαχείριση των αεροδρομίων από τη Fraport έχει θετικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες. Από πλευράς της Περιφερειακής Αρχής υπάρχει διάθεση ενεργοποίησης και ενίσχυσης όλων των διαθέσιμων πόρων εισόδου στην περιοχή μας. Για το λόγο αυτό κάνουμε πραγματικότητα ένα πάγιο αίτημα των ξενοδόχων. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αναλαμβάνει την σύνταξη μελέτης ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων του Αεροδρομίου Αράξου. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία σκοπός είναι η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και η προσέγγιση περισσότερων επισκεπτών.
Από την έντυπη έκδοση της Αχαϊκής Πολιτείας: