ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Έμποροι της Πάτρας: Φοβούνται «κανόνι» αν δεν μπούμε σε κανονική ρόη!

AGORA 2
Του Αχιλλέα Ροδίτη
Οι εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα δεν έφεραν ανάκαμψη. Η παραμικρή ελπίδα των εμπόρων εξανεμίστηκε στην πράξη αφού από τις 5 Ιουλίου, οπότε ξεκίνησε επισήμως η εκπτωτική περίοδος στο λιανεμπόριο, μέχρι σήμερα, δηλαδή μετά από χρονικό διάστημα 21 ημερών, το γενικό αποτέλεσμα είναι αρνητικό.

Και τίποτα δεν δείχνει ότι θα συμβεί κάτι πιο αισιόδοξο μέχρι τέλος καλοκαιριού, όσο δηλαδή θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών, Κωνσταντίνο Ζαφειρόπουλο, φθάνει στο 30% η πτώση τζίρου στη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών λιανεμπορίου (ένδυση, υπόδηση κ.α.).

«Είναι ολοφάνερο ότι δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον. Ο κόσμος δεν πάει για ψώνια. Ακόμα κι αν έχει κάποια χρήματα να διαθέσει, δεν τα ξοδεύει υπό το καθεστώς φόβου και ανασφάλειας για το τι θα… ξημερώσει αύριο», επισημαίνει ο εκπρόσωπος του πατραϊκού εμπορίου.

Υπογραμμίζει δε, ότι οι εκπτώσεις ωφελούν τελικά μόνο τους καταναλωτές. Ότι είναι πολύ καλές οι προσφορές και δελεαστικές αλλά ότι παρ’ όλα αυτά δεν επιτυγχάνεται η εισροή χρημάτων στο ταμείο.

Η πτώση τζίρου αποδίδεται κατά τον κ. Ζαφειρόπουλο, και στον μειωμένο τουρισμό. Όπως εξηγεί, η έλλειψη τουριστών έχει πλήξει βαθιά την εφοδιαστική αλυσίδα με αποτέλεσμα το τσουνάμι των συνεπειών και αλληλεπιδράσεων να αγγίζει και το λιανεμπόριο της Πάτρας.

Πώς συμβαίνει αυτό; «Δεν μιλάω για τουρισμό στην Πάτρα, αφού δυστυχώς και αυτό δεν το έχει πια η πόλη μας, αλλά για το ότι στην Πάτρα λειτουργούν πολλές επιχειρήσεις που εφοδιάζουν τουριστικές περιοχές με προϊόντα και τα έσοδα τους διοχετεύονται στα μαγαζιά μας και το χρήμα γυρίζει. Κάτι που δεν συμβαίνει τώρα, αφού ο τζίρος κι αυτών των τοπικών επιχειρήσεων έχει πληγεί αισθητά λόγω του μειωμένου τουριστικού ρεύματος», αναλύει ο πρόεδρος του ΕΕΣΠ.

 

1 2

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, «ΤΡΕΧΟΥΝ» ΣΥΣΣΩΡΕΥΜΕΝΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ

Πτώση 30% στο ταμείο των περισσοτέρων εμπόρων

Όπως ήδη αναφέρθηκε, η πτώση του τζίρου στα περισσότερα καταστήματα φτάνει το 30%, κατά τους υπολογισμούς του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου, Κ. Ζαφειρόπουλου.

Και εδώ είναι απαραίτητη η διευκρίνιση ότι οι έμποροι δεν περιμένουν να εισπράξουν για να βάλουν στην… άκρη. Εισπράττουν «2» ενώ πρέπει να πληρώσουν «10».

Άρα η εξίσωση δεν… βγαίνει και κάπου εκεί αυξάνονται οι φόβοι για επέλαση λουκέτων από το φθινόπωρο. Για παράδειγμα, το προηγούμενο διάστημα οι επιταγές Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου δεν πληρώθηκαν σε ποσοστό 60%! Στην πλειοψηφία τους οι έμποροι έδωσαν έναντι οφειλής και έκοψαν νέες επιταγές μεταφέροντας στο φθινόπωρο το υπόλοιπο ποσό.

Αυτή την περίοδο πληρώνονται οι επιταγές Μαρτίου και Απριλίου αλλά η μη κίνηση στα μαγαζιά εξαναγκάζει τους εμπόρους να ζητούν νέες παρατάσεις αφού δεν έχουν ρευστό για να εξοφλήσουν.

«Είναι μια διαδικασία που πολύ φοβάμαι ότι κάποια στιγμή θα… σκάσει, εάν από Σεπτέμβριο, έστω, δεν μπούμε σε μια κανονική ροή λειτουργίας», προειδοποιεί ο πρόεδρος του ΕΕΣΠ.

Φυσικά δεν είναι μόνο οι επιταγές αλλά και υπόλοιπες υποχρεώσεις που «τρέχουν». Από το ρεύμα και το Ίντερνετ, μέχρι τις δόσεις δανείων αλλά και τις μισές επιστρεπτέες που θα πρέπει να αρχίσουν να καταβάλλονται από αρχές του 2022.

 

Σοβαρό πλήγμα σε ένδυση, υπόδηση

Αν μπορούμε να πούμε ότι… κάτι δουλεύει, αυτό αφορά μόνο τα καταστήματα που πωλούν οικιακά είδη ή αξεσουάρ καλοκαιρινά. Στα υπόλοιπα είδη οι καταστηματάρχες περιμένουν υπομονετικά να δουν την πόρτα του μαγαζιού τους να ανοίγει και να μπαίνει πελάτης.

Η ένδυση και η υπόδηση, ειδικά, βιώνει ίσως τη χειρότερη περίοδο όλων των εποχών! Καταστηματάρχες από τη συγκεκριμένη κατηγορία μιλούν για «καταστροφή» και δεν ελπίζουν σε ανάκαμψη ούτε μέχρι το τέλος Αυγούστου, οπότε θα λήξουν οι εκπτώσεις.

 

Οι νέοι, πολυεθνικές, οι μεγάλοι, λαϊκή!

Ίσως αυτή να είναι μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους, αφού δείχνει τις τάσεις του καταναλωτικού κοινού ανάλογα με το ηλικιακό στάτους.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να αναφερθεί ότι δουλεύουν λίγο καλύτερα στην Πάτρα τα μαγαζιά που απευθύνονται σε νέες και νέους. Αν και σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών-δυστυχώς-τη μερίδα του λέοντος κερδίζουν οι μεγάλες πολυεθνικές και οι πασίγνωστες μάρκες, έστω κι αν η τιμή τους συχνά ξεφεύγει από τα επιτρεπόμενα όρια της μέσης τσέπης.

Έφηβοι και 20χρονα παιδιά συχνά κατακλύζουν πολυκαταστήματα στο κέντρο της Πάτρας για να προμηθευτούν σπορτέξ, μπλουζάκια, βερμούδες, μαγιό, ακόμα και εσώρουχα. Μόνο όμως από συγκεκριμένες επώνυμες μάρκες και ανεξάρτητα από το εάν η τιμές ξεπερνούν τα επιτρεπόμενα όρια.

Στον αντίποδα, οι καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας που ψάχνουν όλη την πόλη για να βρουν το φθηνότερο, έστω κι αν είναι κατώτατης ποιότητας. Και κάπου εκεί διαπιστώνεται η «στροφή» πολλών καταναλωτών ακόμα και στις λαϊκές αγορές, όπου το τελευταίο χρονικό διάστημα καταγράφεται αύξηση αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Με άλλα λόγια, θα έλεγε κανείς, ότι τα παιδιά ψωνίζουν μάρκες και οι γονείς, που ξεμένουν από χρήματα, καταφεύγουν στη λαϊκή για να αγοράσουν από παπούτσια, παντελόνια και φορέματα, οι γυναίκες, μέχρι ακόμα και μαγιό ή εσώρουχα και μπλουζάκια.

Και στις δυο περιπτώσεις, η «πίεση» μετακυλίεται στο τοπικό μικρομεσαίο εμπόριο.

 

 

You may also like

Comments are closed.