ΕΛ.ΤΑ. ΠΑΤΡΑΣ: Αγωνία για τους εργαζόμενους από το σχέδιο εξυγίανσης – συγχωνεύσεων

Facebook
Twitter

 Το 2019 στην Πάτρα εργάζονταν περίπου 200 άτομα, μειώθηκαν σε 100 το 2020 και σήμερα αριθμούν περί τους 63. Οι διανομείς για το κέντρο της πόλης είναι δεν είναι πέντε ταχυδρόμοι…

 

του Αχιλλέα Ροδίτη |

Η είδηση έγινε γνωστή προ ημερών, ότι από σήμερα κλείνουν το υποκατάστημα των ΕΛ.ΤΑ. στην Έλληνος Στρατιώτου και η θυρίδα στο Νοσοκομείο Ρίου. Όλα αυτά, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης του Οργανισμού που προβλέπει μείωση καταστημάτων πανελλαδικά, με σκοπό το οικονομικό συμμάζεμα.

Οι εργαζόμενοι θα απορροφηθούν άπαντες στο κεντρικό κατάστημα της Πάτρας (Μαιζώνος και Ζαΐμη) αλλά σε κάθε περίπτωση πολλοί εξ αυτών δηλώνουν ευθέως στην «Πολιτεία» ότι εισέρχονται σε καθεστώς έντονης ανασφάλειας και αγωνίας για το εργασιακό τους μέλλον.

Πάντως οι εξελίξεις δεν αιφνιδίασαν. Ήταν κάτι που η «Πολιτεία» είχε γράψει απ’ τον μακρινό Δεκέμβρη του 2020, απ’ όταν στους κόλπους των εργαζομένων στην Πάτρα είχαν αρχίσει οι φημολογίες για το πλάνο αλλαγών που θα ξεκινούσε και περιελάμβανε και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου το οποίο πραγματοποιήθηκε τα δύο προηγούμενα έτη. Το μείζον ερώτημα, τώρα, για τους εργαζόμενους, είναι «αν η δουλειά τους προβλέπεται… επισφαλής».

 

ΠΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

1 ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Θυμίζουμε πως το 2019 απασχολούνταν περίπου 200 άτομα στις υπηρεσίες των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην περιοχή. Στη συνέχεια, όταν ανακοινώθηκε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου με αποζημίωση 40.000 ευρώ (έως  60.000 ευρώ, αν κάποιος απείχε 1,5 χρόνο από τη συνταξιοδότηση) και με προειδοποίηση ότι όσοι παρέμεναν θα μπορούσαν να αποσπώνται εκτάκτως σε περιφερειακά τμήματα γειτονικών νομών, αρκετοί το αξιοποίησαν. Έτσι, στα τέλη του 2020 οι εργαζόμενοι στην Πάτρα έφθασαν τους 100. Οι διανομείς από 63 μειώθηκαν σε 30. Το κέντρο της πόλης – από Αγία Σοφία μέχρι Βορείου Ηπείρου – εξυπηρετείτο από μόλις … 5 ταχυδρόμους!

Επίσης, στην Πάτρα έπαψε να υπάρχει «πεζό δρομολόγιο». Ενώ δεν έλειψαν και οι καταγγελίες εργαζομένων, διαμέσου του σωματείου τους, τόσο τοπικά, όσο και πανελλαδικά, ότι ταχυδρόμοι αναγκάζονταν να πληρώνουν οι ίδιοι τη βενζίνη για να μετακινηθούν με το μηχανάκι τους από την έδρα της υπηρεσίας τους στα σημεία παράδοσης της αλληλογραφίας.  Το χειρότερο όμως ήταν πως οι συνδικαλιστές των ΕΛ.ΤΑ. είχαν καταγγείλει πως το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει την υποβάθμιση υπηρεσιών με απώτερο στόχο τη μεταβίβαση τους σε ιδιωτικά χέρια.

 

ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Την Τετάρτη 28 Ιουνίου 2023, υπήρξε «κεντρική» συνάντηση μεταξύ της Διοίκησης της εταιρείας και του συνδικάτου των εργαζομένων (ΠΟΣΤ). Εκεί η Διοίκηση παρουσίασε το πλάνο εξυγίανσης παραθέτοντας στοιχεία που δείχνουν ότι τα ΕΛ.ΤΑ. μπαίνουν «μέσα» κάθε μήνα κοντά στο 1 με 1,5 εκατ. ευρώ κι ότι το κεφάλαιο χρηματοδότησης έχει εξαντληθεί, με συνέπεια να είναι αδύνατη η κάλυψη μισθολογικών διεκδικήσεων πέραν της αύξησης του 3% του μισθολογικού κλιμακίου. Τονίστηκε δε, ότι η προσπάθεια που έγινε με την εθελούσια έξοδο, δεν απέδωσε καρπούς και δεν υπάρχει νέο τέτοιο πρόγραμμα στον ορίζοντα. Και τέλος, υπογραμμίστηκε πως  το ζήτημα επιβίωσης των ΕΛ.ΤΑ. είναι επιτακτικό κι ότι ο χρόνος παρέμβασης είναι περιορισμένος και μετρά αντίστροφα.

 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΛΛΑΓΩΝ

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ανακοίνωσαν επίσημα ότι προχωρούν στην αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου και των υπηρεσιών τους. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Συγχώνευση του 10% των 1.150 υπαρχουσών καταστημάτων
  • Ενίσχυση ταχυμεταφορών, με διεύρυνση συνεργειών με τα ΕΛΤΑ Courier
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός και υποδομές για μείωση χρόνου αναμονής
  • Αναβάθμιση λειτουργίας υποκαταστημάτων σε κομβικές περιοχές, με διεύρυνση ωραρίου με περισσότερο προσωπικό
  • Νέο υβριδικό μοντέλο παρουσίας που δεν στηρίζεται μόνο στο φυσικό δίκτυο των υποκαταστημάτων

Ο στόχος που παράλληλα αποτελεί και το στοίχημα της επιβίωσης των ΕΛ.ΤΑ. είναι να επιτευχθεί αύξηση της κερδοφορίας του ομίλου, στο ύψος του μέσου όρου της αγοράς κατά την πλήρη ανάπτυξη του νέου business plan. Με ορίζοντα το 2025, να πετύχει περιθώριο EBITDA 10%-11%.

Η ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ:

3 1 e1688978078561

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή