ΕΜΠΟΡΙΟ – ΠΑΤΡΑ | Άδεια τα ταμεία παρά τις εκπτώσεις!

Facebook
Twitter

 

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Η λέξη «χάλια» είναι η σταθερή πρώτη, αυθόρμητη απάντηση όλων των εμπόρων της Πάτρας στο ερώτημα «πώς πάει η κίνηση στις εκπτώσεις». Η «Πολιτεία» μίλησε με πολλούς διαφορετικούς εμπόρους φιλοξενώντας δηλώσεις ορισμένων εξ αυτών, δηλώσεις που όμως κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με όλων των υπολοίπων συναδέλφων τους. Δυστυχώς το εμπόριο ζει τις πιο ζοφερές στιγμές των τελευταίων ετών και δεν υπάρχει χαραμάδα φωτός ούτε καν από την περασμένη Δευτέρα οπότε άρχισε και η περίοδος των καλοκαιρινών εκπτώσεων και θα διαρκέσουν ως τις 31 Αυγούστου.

 

ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΙΔΗ

Η Ευαγγελία Παπακώστα διατηρεί κατάστημα αθλητικών ειδών στην οδό Ερμού και είναι η πρώτη φορά, όπως λέει, που η αγορά κινείται σε τόσο… «χάλια» ρυθμούς. «Πιο χάλια από ποτέ…», τονίζει χαρακτηριστικά. Λέγοντας επιπροσθέτως πως τόσο ίδια όσο και οι συνάδελφοι της δεν ξαφνιάστηκαν καθώς ήταν αναμενόμενο απ’ όλους ότι η αγοραστική κίνηση θα παρέμενε σε… χαμηλές «πτήσεις» ακόμα και μετά την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου.

«Βλέπετε έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε εκπτώσεις όλο τον χρόνο και δεν είναι κάτι που δελεάζει τους καταναλωτές», εξηγεί. Προσθέτοντας και την παράμετρο ότι στις εποχές που ζούμε άλλαξαν οι προτεραιότητες των αναγκών. «Όσοι κατάφεραν σε τόσο δύσκολες και ρευστές περιόδους να αποταμιεύσουν λίγα χρήματα, θα τα χρησιμοποιήσουν για να ξεσκάσουν. Για μια εκδρομή, μια βόλτα, για διασκέδαση. Και όχι για ένδυση και ψώνια στα καταστήματα…», συμπληρώνει.

Μιλώντας για τον δικό της κλάδο μάλιστα, τα αθλητικά είδη, διευκρινίζει ότι είναι από εκείνους που αντιμετωπίζουν τον πλέον σκληρότερο ανταγωνισμό εξαιτίας των πολυκαταστημάτων αλλά και της ευρείας επέλασης των μεγάλων εταιρειών στις πωλήσεις μέσω του διαδικτύου. Το οποίο κερδίζει τη μερίδα του λέοντος στη βασική πελατεία του είδους, δηλαδή τους νέους.

 

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΝΔΥΣΗ

Υποτονική χαρακτηρίζει την κίνηση στην αγορά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων κι άλλη μια επαγγελματίας η κα Ελένη Μούγιου της οποίας μάλιστα η επιχείρηση απευθύνεται σε γυναίκες παρέχοντας ένδυση και αξεσουάρ. Συγκεκριμένα τονίζει: «Αυτό βέβαια είναι μια πρώτη εικόνα , δικαιολογημένη πάντα λόγω των δυσκολιών… που όλοι μας αντιμετωπίζουμε».

Καταγράφει ωστόσο την ελπίδα σε κάτι καλύτερο, τις επόμενες μέρες, επισημαίνοντας πως οι γυναίκες είναι εκείνες που… όλο και κάτι θα ψωνίσουν, άρα εξ αφορμής τους θα κινηθεί έστω και λίγο η αγορά. «Ευελπιστούμε και θέλουμε η συνέχεια να είναι πιο ενθαρρυντική για όλους αλλά και ιδιαίτερα για εμάς τους εμπόρους που απευθυνόμαστε  στο γυναικείο κοινό. Η γυναίκα από την φύση της επιζητά την ανανέωση και με αφορμή τις καλοκαιρινές διακοπές ένας λόγος παραπάνω. Έτσι λοιπόν προσπαθούμε με όσο το δυνατόν πιο προσιτές τιμές κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, να συμβάλλουμε ως επαγγελματίες έμποροι  στην ανάταση της αγοράς…», καταλήγει.

 

«ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΑΜΟΙ»

1ο ΘΕΜΑ ΕΝΘΕΤΗ Γ. Βαγενάς

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, Ν/Δ Ελλάδος και Νησιών του Ιονίου και Αναπληρωτής Γ.Γ. της ΕΣΕΕ, Γιώργος Βαγενάς, μεταφέρει στην «Πολιτεία» το ίδιο ζοφερό κλίμα λέγοντας ότι η αλλαγή συνηθειών μετά και την πανδημία αλλά κυρίως με αφορμή την έκρηξη της ακρίβειας και τον πληθωρισμό άνω του 12%, συμπαρέσυρε και τις καταναλωτικές συνήθειες.

«Κι αυτή είναι μια εικόνα που συμπληρώνεται ως παζλ από κομμάτια προερχόμενα απ’ όλη την Πελοπόννησο, τη Δυτική Ελλάδα και τα Ιόνια νησιά. Αλλά κι όλη τη χώρα γενικότερα. Και δυστυχώς όλα τα μηνύματα συγκλίνουν προς την ίδια κατεύθυνση, ότι τα ψώνια στα μαγαζιά είναι πια σε… δεύτερη και τρίτη μοίρα…», επισημαίνει.

Προσθέτει επίσης και την παράμετρο της μείωσης των γάμων και των κοινωνικών εκδηλώσεων. «Έτσι ο κόσμος δεν έχει ανάγκη να ντυθεί. Αλλά να καλύψει όσες υποχρεώσεις μπορεί, με την ελπίδα να βγάλει την επιβίωση του μηνός…», καταλήγει.

 

Από την έντυπη έκδοση της “Αχαϊκής Πολιτείας”:

18 1 e1658338813455

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή