ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Λιμάνι Πάτρας: Ένας χρόνος «γιουρούσια» – Ο άχρηστος φράχτης των εκατομμυρίων

Facebook
Twitter
Tου Αχιλλέα Ροδίτη
Στο δισέλιδο της «Πολιτείας», με την υπογραφή του συναδέλφου Κωνσταντίνου Φλαμή, γίνεται σήμερα αναφορά στην αναταραχή που δυστυχώς εξακολουθεί να επικρατεί στο λιμάνι της Πάτρας, εξαιτίας των εφόδων μεταναστών αλλά και για την αδυναμία των τοπικών αστυνομικών αρχών να ελέγξουν την κατάσταση.

Και εύστοχα ο συντάκτης στηλιτεύει το ότι, ενώ η Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας δηλώνει πως μόνο 1 περιπολικό ανά 8ωρο μπορεί να διαθέτει, εν τούτοις σε έλευση κάποιου υπουργού… γεμίζει ο τόπος ένστολους και οι μετανάστες… εξαφανίζονται από προσώπου γης!

Και… ερχόμαστε τώρα να θυμίσουμε τι αποκαλύπτει εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο (και παραπάνω) η «Πολιτεία» δημοσιεύοντας απανωτά στοιχεία, αλλά και φωτογραφικό υλικό-ντοκουμέντο από την υπαρκτή κατάσταση.

Από τον Απρίλιο του 2020 η εφημερίδα «φωνάζει» για το πρόβλημα. Και τον περασμένο Δεκέμβριο δημοσιεύσαμε φωτογραφία τραυματία Αφγανού που ομοεθνείς του μεταφέρουν υποβασταζόμενο μετά από χτύπημα που δέχθηκε κατά τη διάρκεια εφόδου τους για να κρυφτούν σε νταλίκες.

Δημοσιεύσαμε επίσης, προ μηνών, και φωτογραφία από ένα από τα σημεία-ορμητήρια όπου καιροφυλαχτούν οι μετανάστες προσπαθώντας να «αρπαχτούν» από διερχόμενες νταλίκες που έχουν κατεύθυνση το λιμάνι.

Συγκεκριμένα, από τις Παραγλαύκειες οδούς και ειδικότερα στο ρεύμα καθόδου, όπου τα φορτηγά κινούνται προς την αερογέφυρα που εισέρχεται απευθείας στον χώρο του νέου λιμένα.

Η… «ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ» ΛΟΓΩ ΧΑΡΔΑΛΙΑ

Μάλιστα τον περασμένο Απρίλιο είχε κυριαρχήσει το ρεπορτάζ μας για το ότι με αφορμή την επίσκεψη του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Νίκου Χαρδαλιά, οι τοπικές αστυνομικές αρχές είχαν φροντίσει να… «εξαφανίσουν» από όλη την παραλιακή οδό, τη λιμενική ζώνη, ακόμα όμως και από τις Παραγλαύκειες οδούς, όλους τους μετανάστες (τότε προφανώς… βρέθηκαν επαρκείς αστυνομικές δυνάμεις…).

«Για πρώτη φορά είδα περιπολικά στην περιοχή», μας δήλωνε γυναίκα κάτοικος που είχε περιγράψει με λεπτομέρειες το καθημερινό πρόβλημα στις οδούς δίπλα στο ποτάμι. Λέγοντας μας χαρακτηριστικά: «Τώρα που ήταν να έρθει ο κ. Χαρδαλιάς, μέτρησα πέντε ή έξι περιπολικά που ήταν εδώ μαζί με μηχανές και οι αστυνομικοί έδιωχναν τους αλλοδαπούς προς την Λεύκα. Δύο περιπολικά παρέμειναν τουλάχιστον μέχρι τις 4 το απόγευμα και μετά αποχώρησαν γιατί προφανώς αποχώρησε και ο υπουργός, κι έτσι οι αλλοδαποί ξαναγύρισαν…».

ΕΦΟΡΜΗΣΕΙΣ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ…

Αυτό που γίνεται καθημερινά είναι ότι οι αλλοδαποί ξέρουν τις ώρες αιχμής όσον αφορά τη διέλευση νταλικών με προορισμό τους το λιμάνι, (είτε έχουν την ανάλογη πληροφόρηση, είτε εμπειρικά γνωρίζουν πότε περίπου έρχονται τα φορτηγά). Πολλές φορές για να αποφύγουν τους μετανάστες οι φορτηγατζήδες αναγκάζονται να αναπτύξουν ταχύτητα, γεγονός που εγκυμονεί άμεσο κίνδυνο ατυχήματος.

2 5 e1624445393689

 

Και «ξύλο» με τους οδηγούς!

Οι εφορμήσεις, λοιπόν, γίνονται και εντός λιμενικής ζώνης και αποτελούν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για το σύνολο των οδηγών φορτηγών.

«Δεν προλαβαίνουμε να απομακρυνθούμε λίγα μέτρα από τα οχήματα και δεκάδες μετανάστες τρέχουν προς την νταλίκα», δήλωνε νταλικέρης τον Δεκέμβριο, σε άλλο ρεπορτάζ της «Πολιτείας».

Εξηγώντας ότι ο κίνδυνος για τους ίδιους είναι πολλαπλός. Από το να καταστραφεί το εμπόρευμα για το οποίο φέρουν ευθύνη, μέχρι (το χειρότερο) να συλληφθούν ως ύποπτοι διακίνησης λαθρομεταναστών. Αυτό ενίοτε οδηγεί και σε ανάγκη περιφρούρησης από τους ίδιους τους οδηγούς, κατ’ επέκταση όμως και σε αντιδικία με μετανάστες.

Με επιπτώσεις εκατέρωθεν. Άλλοτε «πέφτει» και ξύλο, με τραυματισμούς είτε οδηγών, είτε αλλοδαπών (όπως δείχνει και η σχετική φωτογραφία της «Πολιτείας» με τον τραυματισμένο μετανάστη, στην κορυφή της σελίδας).

 

Ο άχρηστος φράχτης των εκατομμυρίων

 Το έμπα-έβγα μεταναστών στο λιμάνι της Πάτρας δυστυχώς συνεχίζεται και παρά τα εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύτηκαν για την πολύβουη περίφραξη, η οποία μάλιστα προ μηνών αυξήθηκε σε ύψος, με το συνολικό κόστος να φθάνει το 1.800.000 ευρώ!

Όμως το αποτέλεσμα παραμένει αρνητικό. Αλλοδαποί μπαινοβγαίνουν, πηδούν κάγκελα, τρέχουν εντός του λιμένα και καθημερινά βρίσκεται σε εξέλιξη ένα κυνηγητό με οδηγούς φορτηγών και άνδρες του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας.

3 2

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top