ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

Πατρών-Πύργου: Ερχονται με απαντήσεις για διόδια και συνδετήριες οδούς

mitsotakis karamanlis
Στα Καμίνια, λοιπόν, σε ανοικτή έκταση κοντά στον υφιστάμενο δρόμο, διαμορφώνεται το βασικό εργοτάξιο του έργου ανακατασκευής της Πατρών-Πύργου, ύστερα από υποδείξεις τεχνικών του υπουργείου Υποδομών.   

Όσο δε περνούν οι μέρες, τόσο απομακρύνεται το ενδεχόμενο άμεσης επίσκεψης στην Αχαΐα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ως επιβεβαίωση των δυο σεναρίων στα οποία αναφέρθηκε στο περασμένο φύλλο της η «Πολιτεία».

Ο πρωθυπουργός, όπως πρώτη έχει γράψει η «Πολιτεία», θέλει να έρθει στην Πάτρα αμέσως μόλις πάρει «μπροστά» το πολυθρύλητο έργο της ανακατασκευής της Πατρών-Πύργου. Και αυτή του την επιδίωξη τη γνωρίζουν πολύ καλά τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής όσο και ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.

Το προηγούμενο διάστημα τεχνικοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έκαναν, λοιπόν, αυτοψία σε υποψήφιες περιοχές κατά μήκος της Πατρών-Πύργου και, όπως μαθαίνουμε, ως καταλληλότερο σημείο εκκίνησης του έργου έκριναν περιοχή κοντά στα Καμίνια Πατρών.

Εν τούτοις, κατά την επίσκεψη τους εδώ, οι κ.κ. Μητσοτάκης και Καραμανλής θα πρέπει να έχουν απαντήσεις σε όσους επιμένουν σε τρία βασικά αιτήματα, συνδεδεμένα με την ανακατασκευή και τη νέα χάραξη της Πατρών-Πύργου. Και όπως αναφέρουν προχθεσινές πληροφορίες της «Πολιτείας», ο υπουργός Υποδομών θα κάνει αναφορά και σ’ αυτά. Όπως και στις «ημέρες ΣΥΡΙΖΑ», τις σχετιζόμενες με την πορεία του έργου.

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΒΙ.ΠΕ., ΜΕ ΑΡΑΞΟ ΚΑΙ ΚΥΛΛΗΝΗ;

Τα τρία αυτά αιτήματα, εστιάζουν σε τρία έργα «δορυφορικά» της ανακατασκευής. Δηλαδή:

  • Της σύνδεσης του νέου δρόμου με την Βιομηχανική Περιοχή Πατρών.
  • Της σύνδεσης με το Αεροδρόμιο του Αράξου που υπό το σημερινό σχεδιασμό θα βρίσκεται μακριά απ’ τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί.
  • Της σύνδεσης με το λιμάνι της Κυλλήνης και άρα με τα Επτάνησα (Κεφαλονιά, Ζάκυνθος), καθώς ο νέος δρόμος θα εκτείνεται ανατολικότερα της Αμαλιάδας, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νέα χάραξη.

«Για όλα αυτά, αυτό που παρατηρώ είναι ότι τηρείται σιγή ιχθύος», έλεγε την Πέμπτη στην «Πολιτεία» πρώην αυτοδιοικητικός παράγοντας της Πάτρας (πρώην αντιδήμαρχος και διακεκριμένος νομικός).

ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ «ΠΛΗΓΗ» ΤΩΝ ΑΚΡΙΒΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Και ασφαλώς, όπως η «Πολιτεία» έχει πολλές φορές γράψει, υπάρχει και η ανασχετική παράμετρος των προβλεπόμενων διοδίων. Η οποία, είναι πιθανόν, να εξασθενήσει τη δυναμική του έργου.

Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά.

Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί. Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα. Στόχος, πλέον, είναι να «τρέξουν» τα έργα χωρίς καθυστερήσεις και να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα χρονοδιαγράμματα.

Σύμφωνα με αυτά απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα. Οι μπουλντόζες αναμένεται να έχουν βάλει μπρος περίπου το Πάσχα, όπως έχει γράψει η «Πολιτεία». Η δε πλήρης ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2025.

You may also like

Comments are closed.