ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

ΕΣΕΕ: Aντιστέκεται το λιανεμπόριο και τα είδη ένδυσης και υπόδησης

Facebook
Twitter
Ενισχυμένες αντοχές επιδεικνύει το λιανεμπόριο ειδών ένδυσης και υπόδησης και σε αρκετές των περιπτώσεων τα δείγματα της περιόδου που διανύουμε είναι θετικά, όπως σημειώνουν στελέχη του κλάδου.

Όπως αναφέρει ο Γιώργος Καρανίκας, πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, “είναι γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας καλός βηματισμός της αγοράς. Από τη στιγμή που σταμάτησαν οι περιορισμοί της πανδημίας και κινείται ο τουρισμός με τους ρυθμούς που παρακολουθούμε, ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς, υφίσταται μία γενικότερη άνοδος”.

Ο ίδιος αναφέρεται επίσης στο γεγονός ότι υφίστανται προσδοκίες από τις εκπτώσεις, ωστόσο δεν παύει να επισημαίνει ότι οι ανελαστικές δαπάνες σε ενέργεια και καύσιμα, περιορίζουν το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα. “Σε κάθε περίπτωση το λιανεμπόριο παρουσιάζει θετικό πρόσημο και κυρίως στις τουριστικές περιοχές”.

Σε ό,τι αφορά στις εκπτώσεις ο κύριος Καρανίκας παρατηρεί ότι ακόμα και οι μικρότερου βεληνεκούς επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εντατικότερες εκπτώσεις με μεγαλύτερα ποσοστά στα προϊόντα που διαθέτουν της τάξεως του 30%-50%. Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντίθεση με προηγούμενα έτη, όπου οι εκπτώσεις ξεκινούσαν με μικρότερα ποσοστά στην αρχή της περιόδου.

“Στόχος των επιχειρήσεων λιανική είναι να μπορέσουν έστω και ένα μικρό μέρος που μπορεί να έχει περισσέψει από τις ανελαστικές δαπάνες ως διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, να το φέρουν στα ταμεία τους. Είναι ένα ενδιαφέρον στοίχημα αυτό των εκπτώσεων.

Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν ευκαιρίες στην αγορά. Από την πλευρά τους οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν έρευνα πριν ψωνίσουν, ενώ είναι βέβαιο ότι υφίσταται η ανάγκη από τις επιχειρήσεις να διαθέσουν το απόθεμα εμπορευμάτων που έχουν”.

Την ίδια στιγμή, το εμπορικό κέντρο Smart Park που διαχειρίζεται η εταιρεία Reds, θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, κινείται θετικά σε έσοδα σε σύγκριση τόσο με το 2021 όσο και με το 2019, όπως αναφέρει από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Reds, Γιώργος Κωνσταντινίδης.

“Η συνολική εικόνα που παρουσιάζει το Smart Park σε επίπεδο εξαμήνου είναι θετική. Εξαίρεση αποτελεί η πορεία του Μαΐου ως προς το τζίρο των καταστημάτων, όταν και καταγράφηκε μείωση κατά 6%.

Σε ό,τι αφορά στην πορεία του εξαμήνου το εμπορικό πάρκο κινήθηκε ανοδικά σε τζίρο καταστημάτων κατά 11% σε σύγκριση με το 2021, ενώ ιστορικά είχε τον καλύτερο Απρίλιο από κάθε άλλη χρονιά. Συν τοις άλλοις και σε σύγκριση με το εξάμηνο του 2019 το Smart Park κινείται ανοδικά με ποσοστό 7%”.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Funky Budha, Κώστας Αλεξίου, κάνει λόγο από την πλευρά του για μία χρονιά που παρουσιάζει θετικά δείγματα για την εταιρεία του. “Αρχικά στο τετράμηνο έως και τις 30 Απριλίου κινηθήκαμε πολύ θετικά με ποσοστό +8% πάνω από τον στόχο που είχαμε θέσει.

Ο Μάιος που μεσολάβησε, δεδομένου ότι ακολούθησε το Πάσχα, δεν πήγε καλά. Το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου δεν παρουσίασε κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ συνολικά ο μήνας έκλεισε με ποσοστό -18% σε σχέση με τον στόχο μας. Αυτό συρρίκνωσε το λίπος που είχαμε δημιουργήσει, οπότε το πεντάμηνο ήμασταν οριακά θετικοί σε σχέση με τον προϋπολογισμό μας”.

Φέτος και έως και τις 13 Ιουλίου και σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2021 οι πωλήσεις της Funky Budha κινούνται με ποσοστό +30% εάν υπολογιστούν και τα νέα καταστήματα, ενώ σε συγκρίσιμη βάση –χωρίς να υπολογιστούν τα νέα καταστήματα που άνοιξαν– η αύξηση πωλήσεων βρίσκεται στο +21,6%.

H εταιρεία έχει προβεί στην λειτουργία 10 νέων καταστημάτων εντός του 2022 και επίκειται το άνοιγμα ακόμα δύο σημείων έως το τέλος του έτους. Το ένα από τα καταστήματα θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και το δεύτερο στο εμπορικό κέντρο River West.

Ο κύριος Αλεξίου, ωστόσο, εκφράζει την ανησυχία του για τους επόμενους μήνες του έτους, καθώς, όπως λέει, είναι ορατή η μείωση της κατανάλωσης λόγω της περιορισμένης καταναλωτικής δύναμης στη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα που θα ακολουθήσουν.

Βλέποντας το κάδρο της διαμόρφωσης των τιμών στην αγορά τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Ιουνίου ανέφεραν ότι η αύξηση του δείκτη τιμών στην κατηγορία των ειδών ένδυσης και υπόδησης ήταν στα επίπεδα του 9,1% σε σχέση με τον Μάιο του 2022, δεδομένης της επαναφοράς των τιμών στα προ θερινού δεκαημέρου των εκπτώσεων επίπεδα.

Συγκρίνοντας σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2022 με τον Ιούνιο του 2021 οι μεταβολές τιμών στην κατηγορία των ειδών ένδυσης και υπόδησης ήταν στα επίπεδα του 4,6%.

*Από την εφημερίδα “Κεφάλαιο”

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top