«Φρένο» στις προσφορές προς τη Μέση Ανατολή από τους μεταφορείς πετρελαίου

Facebook
Twitter
metafores

Ορισμένοι ιδιοκτήτες και διαχειριστές δεξαμενόπλοιων πετρελαίου έχουν διακόψει από την Παρασκευή την προσφορά των πλοίων τους για δρομολόγια στη Μέση Ανατολή, καθώς αξιολογούν τους κινδύνους από τη σύγκρουση του Ισραήλ με το Ιράν, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες για τις ροές εξαγωγών από την περιοχή.

Οι παραγωγοί και οι έμποροι που προσπαθούν να κλείσουν πλοία για να φορτώσουν αργό πετρέλαιο και καύσιμα από τον Περσικό Κόλπο έχουν συναντήσει λίγες προσφορές, δήλωσαν ναυλομεσίτες και ναυλωτές, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν, καθώς δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να μιλούν δημοσίως.

Εν τω μεταξύ, ορισμένοι πλοιοκτήτες με δεξαμενόπλοια που είχαν ναυλωθεί προσωρινά από την Παρασκευή, εν αναμονή της επιβεβαίωσης της κράτησης, επέλεξαν να μην παρατείνουν τις συμφωνίες μέχρι το Σαββατοκύριακο, δήλωσε ένας από αυτούς, σύμφωνα με το Bloomberg.

Παρόλο που η πιθανότητα σημαντικών ή παρατεταμένων διαταραχών στον εφοδιασμό μπορεί να είναι απομακρυσμένη σε αυτό το στάδιο, η σταθερότητα της ναυσιπλοΐας στη Μέση Ανατολή και γύρω από αυτήν θα παρακολουθείται στενά από την παγκόσμια αγορά πετρελαίου τις επόμενες εβδομάδες.

Σε «ρίσκο» το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής

Η περιοχή φιλοξενεί περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής και οι μεγάλοι εξαγωγείς, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, δεν έχουν πολλά περιθώρια να εκτρέψουν τις εξαγωγές τους σε περίπτωση που επηρεαστεί η ναυσιπλοΐα από τον Περσικό Κόλπο.

Καθώς οι εχθροπραξίες έχουν ενταθεί, συμπεριλαμβανομένων των ισραηλινών χτυπημάτων κατά της ιρανικής ενεργειακής και πυρηνικής υποδομής, οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων παρακολουθούν με προσοχή τις συνθήκες για τη διέλευση των πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ στον Περσικό Κόλπο.

Αν και δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη εκτροπές πλοίων, οι πλοιοκτήτες συγκρατούν τον καθορισμό νέων δρομολογίων στον Κόλπο, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για υψηλότερες τιμές ναύλων και την πιθανότητα διαταραχών στη ναυτιλία.

Οι έμποροι και οι ναυλομεσίτες δήλωσαν ότι οι τιμές για τη διαδρομή αναφοράς TD3C για τα υπερδεξαμενόπλοια που πλέουν μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Κίνας ήταν περίπου 55 έως 58 μονάδες Worldscale την Παρασκευή, αυξημένες κατά περίπου 20%-30% σε σχέση με τις αρχές της εβδομάδας.

Αν και τη Δευτέρα δεν υπήρχαν ακόμη σταθερές εκτιμήσεις για τις τιμές λόγω έλλειψης ανοικτών συζητήσεων στην αγορά, τα ενδεικτικά επίπεδα δείχνουν ότι ο δείκτης είχε αυξηθεί σε περίπου 65 μονάδες, είπαν.

Οι συμφωνίες μεταφοράς εμπορευμάτων – ένα παράγωγο που επιτρέπει στους αγοραστές να κλειδώσουν μελλοντικές τιμές – έχουν αυξηθεί ως ένδειξη επιφυλακτικότητας σε ολόκληρο τον τομέα. Οι FFA για τη διαδρομή TD3C αυξήθηκαν σε σχεδόν 14 δολάρια ανά τόνο τη Δευτέρα, σε σύγκριση με περίπου 11 δολάρια πριν από τις επιθέσεις του Ισραήλ στο Ιράν.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή