Επιμένει η κατασκευαστική εταιρεία ότι οι εργασίες στην γέφυρα ήταν προγραμματισμένες και ότι είχαν διακοπεί, κάτι που διαψεύδει ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Ταχιάος.
Ο οποίος αναφέρει:
Το γεγονός ότι η τραγωδία στην Πάτρα σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης της γέφυρας επιβεβαίωσε υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Μάλιστα οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν εν μέσω καύσωνα και συνεχίστηκαν και μετά τις 12:00 το μεσημέρι παρότι απαγορευόταν από τις Αρχές.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε πως υπάρχουν αρκετά ερωτήματα όπως αν τηρούνταν όλα τα μέτρα ασφαλείας ή γιατί συνεχίστηκαν οι εργασίες και μετά τις 12:00 και σημείωσε πως “αποκλειστικός υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτός, που εκτελεί τις κατασκευαστικές εργασίες”.
Όσα δήλωσε ο Νίκος Ταχιάος
«Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους ανθρώπους, που έχασαν τον οικείο τους και ελπίζω να σταματήσουμε εδώ. Ακόμα, όπως καταλαβαίνετε, είναι ένα γεγονός σε εξέλιξη και δεν μπορώ να πω παραπάνω, δεν ξέρω παραπάνω αν και είμαι στην έδρα της 6ης ΕΜΑΚ. Για να πάμε στο ίδιο το γεγονός της κατάρρευσης της γέφυρας, η γέφυρα κατέρρευσε κατά τη φάση της κατεδάφισης ενώ δεν το περίμεναν αυτό και μάλιστα συμπαρέσυρε και δύο μηχανήματα, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστούν οι χειριστές τους», είπε αρχικά ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Υπάρχουν όμως ερωτηματικά, όπως αν στο συγκεκριμένο εργοτάξιο τηρούνταν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Αυτό θα διερευνηθεί, θα το διερευνήσει η εισαγγελία και φυσικά μετά να κρίνει ο φυσικός δικαστής, ο οποίος θα προσωποποιήσει και τις ευθύνες γιατί ευθύνες έχουν πάντα και πρόσωπα. Από ‘κει και πέρα, σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, εμείς θα κάνουμε μία εξαντλητική έρευνα. Η γέφυρα δεν έπεσε μόνη της, γινόταν εργασίες κατεδάφισης και στη φάση της κατεδάφισης έφυγε η γέφυρα ενώ δεν το περίμεναν να γίνει σήμερα αυτό, περίμεναν να γίνει αύριο», προσέθεσε και σημείωσε πως: «Βεβαίως γίνονταν εργασίες. Γίνονταν εργασίες εκείνη την ώρα».
«Αποκλειστικός υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτός, που εκτελεί τις κατασκευαστικές εργασίες»
«Επιτρεπόταν μέχρι τις 12 η ώρα η εργασία αλλά και αυτό θα διερευνηθεί από τους επιθεωρητές εργασίας, για ποιο λόγο συνεχιζόταν οι εργασίες μετά τις 12 η ώρα διότι η κατάρρευση έγινε μετά τις 12. Θα διερευνηθεί κι αυτό αλλά το μεγάλο ζήτημα είναι εάν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας στο εργοτάξιο. Αποκλειστικός υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτός, που εκτελεί τις κατασκευαστικές εργασίες», είπε ακόμα.
«Το εργοτάξιο πρέπει να είναι απολύτως περιφραγμένο, να μην υπάρχει η δυνατότητα να παρεισφρήσει κανένας πεζός ή αυτοκίνητο και φυσικά ειδικά όταν ξέρει κανένας ότι υπάρχει μία κοινωνική ομάδα, η οποία θέλει να καρπωθεί τα προϊόντα της κατεδάφισης για να τα πουλήσει για σκραπ. Νομίζω ότι αυτά, που πρέπει να διερευνηθούν και θα διερευνηθούν, η ασφάλεια είναι πάρα πολύ σημαντική για την ηγεσία του υπουργείου υποδομών, δε θα μείνει τίποτα αναπάντητο και φυσικά όπου χρειαστεί να εντατικοποιηθούν τα μέτρα ασφαλείας όπου αλλού γίνονται ανάλογες εργασίες, να εντατικοποιηθούν τα μέτρα αυτό θα γίνει», κατέληξε ο κ. Ταχιάος.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Η Κατασκευαστική Κοινοπραξία ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ για το δυστύχημα στην γέφυρα στην Πάτρα σε ανακοίνωσή της αναφέρει:
“Η ΚΞ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ γνωστοποιεί ότι σήμερα Κυριακή 23/7 στο 206Ο χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου εκτελούνταν από την ΑΒΑΞ Α.Ε. προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα).
Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν, ένα από τα οποία θανάσιμα, από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν.
Είμαστε συγκλονισμένοι από την τραγωδία και εκφράζουμε τη βαθιά μας λύπη στην οικογένεια του θύματος και τους τραυματίες.
Τα αίτια του συμβάντος θα διερευνηθούν από τις αρμόδιες αρχές, στις οποίες παρέχουμε κάθε πληροφορία που διαθέτουμε και κάθε στοιχείο που θα μας ζητηθεί.”
Την έντονη αντίδρασή του εκφράζουν οι ρομά με δηλώσεις τους στα όσα γράφτηκαν ότι “έκλεβαν τα σίδερα της Περιμετρικης”. Οπως μας είπε ο Πρόεδρος των ρομά Πάτρας Λευτέρης Τσιτσικός, όπως συνέβη και στη μίνι περιμτερική όταν είχε κατεδαφιστεί το τούνελ στο οποίο είχε παρουσιαστεί κακοτεχνία, έτσι και τώρα άνθρωποι της εταιρείας γνώριζαν (κατά τον κ. Τσιτσικό) ότι ρομά θα έπαιρναν τα παλιά σίδερα. Μάλιστα υποστηρίζουν ότι άρχισαν να τα μαζεύουν την ώρα του διαλείμματος των εργατών (ακριβώς από πάνω). Και ότι όταν συνεχίστηκαν οι εργασίες, στο δεύτερο χτύπημα του “σφυριού” έπεσε η γέφυρα.