Ο φακός της «Πολιτείας» κατέγραψε τον χαμό στην Γ. Παπανδρέου από «Αγ. Ανδρέα» μέχρι και Ακρωτηρίου! Το μόνιμο κυκλοφοριακό χάος επιβάλλει άμεση παρέμβαση από τους αρμοδίους!
Του Αχιλλέα Ροδίτη
Το κυκλοφοριακό μπάχαλο στην Γ. Παπανδρέου καλά κρατεί, εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας του κόκκινου στους σηματοδότες στο ύψος της Ε. Βενιζέλου και της αντιστοίχως πολύ μικρής διάρκειας στο πράσινο. Έτσι, τα οχήματα δεν «προχωρούν» και εγκλωβίζονται σε όλο το μήκος της Γ. Παπανδρέου, από το Νοσοκομείο «Αγ. Ανδρέας» μέχρι και την Ελ. Βενιζέλου.
Το πρόβλημα μάλιστα επεκτείνεται σε όλη την ευρύτερη περιοχή, επιβαρύνοντας την κυκλοφοριακή κατάσταση στο «τρίγωνο» μεταξύ Ελ. Βενιζέλου – Αγ. Τριάδος – Ακρωτηρίου. Συνεπώς το να περάσεις από εκεί με αυτοκίνητο σε ώρες αιχμής, σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα. Ιδίως όταν ο καιρός είναι βροχερός, άρα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι περισσότερα, με αποτέλεσμα το μπάχαλο που περιγράφουμε, να επιδεινώνεται.
ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ
Αυτό επιβεβαιώθηκε το πρωί της περασμένης Πέμπτης όταν η «Πολιτεία» δέχθηκε δεκάδες τηλεφωνήματα από ιδιοκτήτες καταστημάτων – αναγνώστες της εφημερίδας – οι οποίοι διαμαρτύρονταν γιατί το πανδαιμόνιο που επικρατούσε ήταν άνευ προηγουμένου.
Ο φωτογραφικός φακός της «Πολιτείας» είναι ο αδιάψευστος μάρτυρας για του λόγου το αληθές, παρότι δεν μπορεί να αποτυπώσει επ’ ακριβώς και να μεταφέρει πλήρως αυτό που βίωναν όσοι οδηγοί και επιβάτες ΙΧ κινούνταν με ρυθμούς «χελώνας» βγαίνοντας κυριολεκτικά εκτός εαυτού.
ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ
Αλλά το πρόβλημα βίωναν και οι καταστηματάρχες της περιοχής, αφενός λόγω απίστευτα έντονου θορύβου, αφετέρου, επειδή το κυκλοφοριακό χάος που επικρατούσε δεν εξασφάλιζε την απαραίτητη ευκολία για να δουλέψει η αγορά, όταν κανείς οδηγός δεν τολμούσε να κάνει στάση. Διότι ήξερε ότι θα έχανε πολύτιμο χρόνο και αυτό που πρωτίστως ήθελε ήταν να διαφύγει το γρηγορότερο από την περιοχή.
ΠΩΣ «ΦΤΙΑΞΑΜΕ» ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ!
Κάτοικοι προτείνουν κυκλικό κόμβο
Το «γιατί» συμβαίνει το μπάχαλο, το έχουμε εξηγήσει πολλές φορές στο παρελθόν. Για να αποφευχθούν τα τροχαία που γίνονταν στην Ελ. Βενιζέλου και Γ. Παπανδρέου οι υπεύθυνοι στην αρμόδια υπηρεσία της ΠΔΕ αποφάσισαν να αλλάξουν τους χρόνους των φαναριών. Η διάρκεια του πράσινου μειώθηκε στα μόλις 17 δευτερόλεπτα και ο χρόνος για το κόκκινο αυξήθηκε στο 1 λεπτό και 20 δευτερόλεπτα. Με συνέπεια όμως τα διερχόμενα οχήματα να είναι για πολλή ώρα σε ουρά αναμονής αφού φεύγουν με το «σταγονόμετρο». Ταυτόχρονα, επειδή πολλοί επιλέγουν να διαφύγουν μέσω γύρω δρόμων, η κίνηση αυξάνει και εκεί. Έτσι το πρόβλημα επεκτείνεται γεωγραφικά. Με άλλα λόγια, προκαλέσαμε πρόβλημα εκεί που δεν υπήρχε!
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΟΜΒΟ
Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της Γ. Παπανδρέου δηλώνουν στην «Πολιτεία» ότι το πρόβλημα θα λυνόταν μέσω κατασκευής ενός κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση Ελ. Βενιζέλου και Γ. Παπανδρέου. Είναι μάλιστα κάτι που έχει ήδη προταθεί από πιο… ειδικούς. Τους επαγγελματίες οδηγούς, ιδιοκτήτες του ΡΑΔΙΟ-ΤΑΞΙ Πάτρας 18300, που διά στόματος Προέδρου τους, κ. Ντίνου Τζουβέκα, είχαν ζητήσει με δηλώσεις τους την δημιουργία κόμβου στην περιοχή. Με δηλώσεις του στην «Πολιτεία» πέρυσι τον Ιούλιο, ο κ. Τζουβέκας είχε επιχειρηματολογήσει υπέρ της αναγκαιότητα ενός τέτοιου έργου, λέγοντας: «Σε αυτή την περιοχή έχουμε τέσσερις διαφορετικές κατευθύνσεις που δεν μπορούν να λειτουργήσουν ταυτόχρονα».
ΟΣΟ ΓΙΑ… ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ;
Η «Πολιτεία» είχε απευθυνθεί στο παρελθόν και στον Διοικητή της Τροχαίας Πατρών Χρήστο Ντεμίρη διερευνώντας την δυνατότητα παρουσίας τροχονόμου για καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας τις ώρες αιχμής. Όμως η απάντηση του ήταν σαφής και ισχύει και τώρα: «Έχω μόνο δύο μοτοσικλετιστές ανά βάρδια. Που προσπαθούν να προλάβουν τα τροχαία που γίνονται, τα διπλοπαρκαρισμένα στο κέντρο, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Ακτή Δυμαίων, την Όθωνος Αμαλίας κ.λπ.. Δεν υπάρχουν άτομα». Και επί του προκειμένου είχε διαμηνύσει: «Όλα είναι θέμα συνήθειας. Όπως συνήθισαν την κίνηση οι οδηγοί στην Αθήνα, στη Σταδίου, την Πανεπιστημίου και αλλού…». Να σημειωθεί ότι ο αξιωματικός είχε παραδεχθεί το αίτιο του προβλήματος (σηματοδότες) διευκρινίζοντας φυσικά πως αυτό δεν αποτελεί αρμοδιότητα της Τροχαίας.