
Το κυκλοφοριακό μπάχαλο στην Γ. Παπανδρέου-Ελ.Βενιζέλου-Αγ. Τριάδος είναι καθημερινότητα. Το ρεπορτάζ φέρνει στο «φως»: τα αίτια, την πρόταση των ταξιτζήδων και την απάντηση της Τροχαίας για τη μη παρουσία τροχονόμου τις ώρες αιχμής
του Αχιλλέα Ροδίτη
«Το τρίγωνο των Βερμούδων»! Έτσι αποκαλεί ο πρόεδρος των ράδιο-ταξί Πάτρας 18300 Ντίνος Τζουβέκας την περιοχή… καθημερινής τρέλας και ταλαιπωρίας, μεταξύ Γ. Παπανδρέου – Ακρωτηρίου – Ελ. Βενιζέλου – Αγ. Τριάδος, αφού το κυκλοφοριακό μπάχαλο συνεχίζεται βγάζοντας εκτός αυτού τους οδηγούς.

Γ. Παπανδρέου & Ελ. Βενιζέλου
Ειδικά τους επαγγελματίες (ταξιτζήδες) οι οποίοι μέσω της «Πολιτείας» απευθύνουν έκκληση για άμεση λύση, μην αντέχοντας άλλο την ταλαιπωρία. «Παρακαλάω να μη μου τύχει κούρσα για εκεί, πρωί ή μεσημέρι, δηλαδή τις ώρες αιχμής» μας λέει χαρακτηριστικά άλλος οδηγός ταξί.
Περιγράφοντας την κατάσταση στην «Πολιτεία» ως επαγγελματίας οδηγός, ο κ. Τζουβέκας, αναφέρει ότι:
«το πρωί που υπάρχει κίνηση προς το κέντρο της Πάτρας, η ουρά των οχημάτων ξεκινά από τη διασταύρωση Γ. Παπανδρέου ως του Ταραμπούρα και το μεσημέρι, στην επιστροφή, από την Γ. Παπανδρέου ως το νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας».
Και παράλληλα, προσθέτουμε εμείς, είναι πολλοί οι οδηγοί που αναζητούν διέξοδο από την Αγίας Τριάδος (τον από κάτω δρόμο), με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται κι εκεί μποτιλιάρισμα!

Αγ. Τριάδος

Αγ. Τριάδος & Ελ. Βενιζέλου
ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Η «Πολιτεία» έχει κατ’ επανάληψη θίξει το πρόβλημα με φωτορεπορτάζ, αλλά τόσους μήνες τώρα δεν υπήρξε ουδέν νεότερο. Παρότι η κατάσταση του διογκωμένου μποτιλιαρίσματος έχει κυριολεκτικά «εκτροχιαστεί» και οι διαμαρτυρίες κατοίκων των νοτίων συνοικιών της Πάτρας δίνουν και παίρνουν.
Η άποψη που εκφράστηκε από τον κ. Τζουβέκα είναι ότι το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν οι υπεύθυνοι στην αρμόδια υπηρεσία της ΠΔΕ αποφάσισαν να αλλάξουν τους χρόνους των φαναριών στη διασταύρωση της Γ. Παπανδρέου με την Ελ. Βενιζέλου, εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων που συνέβαιναν στο σημείο.
Πρακτικά αυτό που έγινε ήταν να μειωθεί η διάρκεια του πράσινου στα μόλις 17 δευτερόλεπτα και ο χρόνος για το κόκκινο να αυξηθεί στο 1 λεπτό και 20 δευτερόλεπτα. Έτσι τα διερχόμενα οχήματα είναι μονίμως ακινητοποιημένα και φεύγουν με το «σταγονόμετρο», με αποτέλεσμα να εγκλωβίζονται στην ουρά της αναμονής.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΤΖΗΔΩΝ
Αυτό που προτείνουν οι οδηγοί ταξί, ως μια εναλλακτική, είναι η δημιουργία κυκλικού κόμβου ή ανισόπεδης διάβασης.
«Σ’ αυτή την περιοχή ουσιαστικά έχουμε τέσσερις διαφορετικές κατευθύνσεις που δεν μπορούν να λειτουργήσουν ταυτόχρονα. Ούτε όμως έχουμε και την οδηγική παιδεία για να συμπεριφερθούμε σωστά σε περίπτωση που στο σημείο υπήρχε και πορτοκαλί παλλόμενο φανάρι. Βλέπετε, πολλοί οδηγοί βγαίνουν στο δρόμο νομίζοντας ότι είναι… Σουμάχερ, άρα θα ήταν αυξημένος ο κίνδυνος σε μια τέτοια περίπτωση»,υπογραμμίζει ο κ. Τζουβέκας, καλώντας την αρμόδια υπηρεσία να εξετάσει την παραπάνω πρόταση του κυκλικού κόμβου έστω.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΑΤΡΩΝ: «ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΤΟΜΑ»
Η «Πολιτεία» απευθύνθηκε και στον Διοικητή της Τροχαίας Πατρών Χρήστο Ντεμίρη προκειμένου να αλιεύσει την άποψη της υπηρεσίας αλλά και να διερευνήσει τη δυνατότητα παρουσίας τροχονόμου για καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας τις ώρες αιχμής.
Η απάντηση του αξιωματικού ωστόσο ήταν αφοπλιστική:
«Έχω μόνο δύο μοτοσικλετιστές ανά βάρδια. Που προσπαθούν να προλάβουν… τα τροχαία που γίνονται, τα διπλοπαρκαρισμένα στο κέντρο, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Ακτή Δυμαίων και στην Όθωνος Αμαλίας, λόγω έργων της ΔΕΥΑΠ και του ποδηλατόδρομου αντίστοιχα. Δεν υπάρχουν άτομα».
Ενώ καταλήγοντας τόνισε: «Όλα είναι θέμα συνήθειας. Όπως συνήθισαν την κίνηση και στην Αθήνα οι οδηγοί. Στη Σταδίου, την Πανεπιστημίου κ.ο.κ.».
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Ντεμίρης έσπευσε να διευκρινίσει ότι το θέμα της ρύθμισης των φωτεινών σηματοδοτών δεν αποτελεί αρμοδιότητα της Τροχαίας πια αλλά (όπως άλλωστε αναφέρθηκε ήδη παραπάνω) της αρμόδιας υπηρεσίας της ΠΔΕ.
Από την έντυπη έκδοση της Αχαϊκής Πολιτείας: