Τι και αν η Ολυμπία Οδός έχει εφαρμόσει την μέθοδο των πομποδεκτών για την πληρωμή… ανά χιλιόμετρο, οι περισσότεροι χρήστες τους ειδικά στην Αχαϊα πληρώνουν τα… μαλλιοκέφαλά τους! Κυρίως στα διόδια του Ελαιώνα μετά το Αίγιο για να πάνε… Καλάβρυτα! Οποιος κάνει το λάθος και περάσει τα διόδια του Ελαιώνα, πληρώνει 3,5 ευρώ και στα 7 χιλιόμετρα… εγακαταλείπει την Ολυμπία Οδό. Δηλαδή πληρώνει… μισό ευρώ το χιλιόμετρο μέχρι να φθάσει στην έξοδο προς Καλάβυτα και να «ανέβει» στα ορεινά της Αχαϊας. Η Ολυμπια Οδός υποστηρίζει πώς με το ΟΛΥΜΠΙΑ PASS μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα με το σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης Hybrid. Δηλαδή πληρώνεις μόνο για τα χιλιόμετρα που διανύεις και όχι για όλη τη διαδρομή από τον έναν σταθμό διοδίων στον άλλο. Πόσοι έχουν όμως πομποδέκτη;
Στο παράδειγμα μάλιστα που χρησιμοποιεί η εταιρεία αναφέρει: «Αν κάποιος εργαζόμενος στο Αίγιο μετακινείται κάθε μέρα έως την Ακράτα (22 εργάσιμες), από εκεί που θα πλήρωνε 154 ευρώ, με το ΟΛΥΜΠΙΑ PASS πληρώνει 59,10 ευρώ (-62%), δηλαδή εξοικονομεί 16% από το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE και ακόμα 46% από την χιλιομετρική χρέωση»!
Θα πρέπει να τονιστεί πώς στο εξωτερικό (πχ Ιταλία) κάθε φορά που μπαίνεις στην Εθνική οδό λαμβάνεις ένα εισιτήριο το οποίο εξοφλείς… στην έξοδό σου. Εκεί λοιπόν πραγματικά πληρώνεις με βάση τα χιλιόμετρα που κάνεις και… χωρίς πομποδέκτη! Αλήθεια πώς δικαιολογεί η Ολυμπία Οδός αυτό που συμβαίνει στον Ελαιώνα; Απάντηση δεν έχει δοθεί παρά τις επισημάνσεις και των χρηστών της περιοχής.
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Στο μεταξύ το «χαράτσι» στην Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου συνεχίζεται και πλέον τα διόδια έχουν φθάσει… κοντά στα 30 ευρώ! Ακόμη και το πάλαι ποτέ… αλέ ρετούρ έφθασε στα… 19 ευρώ και 20 λεπτά κάνοντας τις διελεύσεις για τους ντόπιους… πανάκριβες! Οι κάτοικοι της περιοχής Αιτωλοακαρνανίας επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους: «Μεταξύ άλλων, αιτούμαστε την μείωση του κόστους διέλευσης για τους κατοίκους της περιοχής εκατέρωθεν της Γέφυρας, εργαζομένων με τόπο εργασίας στην απέναντι πλευρά της Γέφυρας και ασθενών που μεταβαίνουν τακτικά για οποιαδήποτε θεραπεία και πρέπει να τη διασχίζουν. Και τούτο διότι πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες των κατοίκων, εργαζομένων αλλά και ασθενών οι οποίοι, είτε λόγω της εργασίας τους είτε για λόγους υγείας, αναγκάζονται να διέρχονται καθημερινά επί δύο φορές ημερησίως τη Γέφυρα, με αποτέλεσμα να εκτοξεύεται το κόστος της μετακίνησής τους.
Τα σημερινά δεδομένα της ακρίβειας, η αδυναμία κάλυψης βασικών βιοτικών αναγκών, ιδίως από εργαζόμενους που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, επιβάλλουν γενναία αντιμετώπιση του κρίσιμου αυτού ζητήματος.
Η επίδειξη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εκ μέρους της εταιρείας θα αποτελέσει σημαντική αρωγή στον δοκιμαζόμενο από την ακρίβεια και αισχροκέρδεια τοπικό πληθυσμό»!