| Η απάντηση του Γιάννη Ρήγα μας «προσγειώνει» στην πραγματικότητα, αναφορικά με το όραμα της αστικής συγκοινωνίας με ηλεκτρικά λεωφορεία. Χαιρετίζει την προσπάθεια του Υπουργείου και λέει ότι είναι μια θετική αρχή…
του Αχιλλέα Ροδίτη
Το ρεπορτάζ για τον εκσυγχρονισμό των αστικών ΚΤΕΛ και την διαφαινόμενη θετική πρόθεση και αποφασιστικότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει και συνέχεια. Μέσω των απαραίτητων διευκρινίσεων που κάνει από την «Πολιτεία ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πατρών κ. Γιάννης Ρήγας.
Ο κ. Ρήγας φαίνεται να κρατά «μικρό καλάθι», όχι για τις προθέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου, όσο για τις πραγματικά περιθώρια που μπορεί όντως να υπάρχουν για τεράστιες αλλαγές.
Ξεκινώντας από το σκέλος που αφορά το μείζον θέμα της «πράσινης» μετάβασης και ηλεκτροκίνησης, δηλαδή, τα αστικά ΚΤΕΛ της χώρας να εκμεταλλευτούν τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία για να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ο κ. Ρήγας απαντά με ένα ερώτημα:
- «Ξέρετε πόσο κάνει ένα ηλεκτρικό λεωφορείο;».
Και η απάντηση του μας προσγειώνει…:
- «600 χιλιάδες ευρώ, στην καλύτερη περίπτωση».
Δηλαδή, το να αντικατασταθεί ένας στόλος αποτελούμενος από 150 και πλέον λεωφορεία, φαντάζει εξωπραγματικό σενάριο. Επίσης εξηγεί ότι η Ε.Ε. παρέχει κάπου στα 10 εκατ. ευρώ για τον σκοπό αυτό, «αλλά για όλα τα αστικά ΚΤΕΛ της χώρας. Δηλαδή, για την Πάτρα αντιστοιχούν, ας πούμε, κάπου στα δύο με τρία λεωφορεία, το πολύ…».
Με άλλα λόγια, οι δηλώσεις του σε κάνουν να αντιληφθείς ότι το σχέδιο είναι μεν στη θετική κατεύθυνση αλλά έχει πολύ δρόμο μπροστά του… «Το καλό είναι ότι ο Υπουργός και η Υφυπουργός δείχνουν ότι το προσπαθούν και θέλουν να κάνουν πράγματα», διευκρινίζει ο κ. Ρήγας.
Σημαντικό είναι πάντως ότι ο στόλος της Πάτρας έχει αντικατασταθεί με σύγχρονα λεωφορεία στο μεγαλύτερο ποσοστό. Υπό την διευκρίνιση ότι το ΚΤΕΛ Πατρών «δεν είναι κρατικό» όπως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ Ο ΣΤΟΛΟΣ
Πάντως το ΚΤΕΛ Πατρών έχει ήδη εκσυγχρονιστεί με νεότερης τεχνολογίας λεωφορεία, σε ποσοστό άνω του 60 με 70%, όπως αποσαφηνίζει ο Πρόεδρος της εταιρείας. Εξηγώντας ότι όλα αυτά επιτυγχάνονται στο πλαίσιο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, αφού το ΚΤΕΛ Πατρών δεν υπάγεται στο δημόσιο ταμείο όπως τα ΚΤΕΛ Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Μάλιστα λέει με νόημα: «Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν κρατικά ΚΤΕΛ αλλά δεν έχουν συγκοινωνίες. Στην Πάτρα έχουμε ιδιωτικό ΚΤΕΛ αλλά έχουμε συγκοινωνίες». Και υπογραμμίζει και το εξίσου σημαντικό: «Κι αν δεν είχαμε στην πόλη τόσο έντονο κυκλοφοριακό, τα δρομολόγια θα ήταν πυκνότερα και καλύτερα, άρα ο κόσμος θα χρησιμοποιούσε περισσότερο τα αστικά». Υπονοώντας ότι η αύξηση του τζίρου, θα έφερνε και ακόμα καλύτερα και πιο σύγχρονα λεωφορεία στην πόλη…
«ΝΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ»
Άλλωστε το παραπάνω, είναι ένα αίτημα πάγιο του κου Ρήγα προς την εκάστοτε Δημοτική Αρχή της πόλης. Η επίλυση, δηλαδή, του κυκλοφοριακού. Όσο αυτό υπάρχει, δεν μπορούν να υπάρχυν σωστές αστικές συγκοινωνίες. Αυτό θα οδηγεί σε λιγότερους επιβάτες κι αυτό σε αύξηση της δυσκολίας για να είναι πιο ευέλικτη η εταιρεία σε εκσυγχρονισμούς και νέες παροχές. Εν ολίγοις, κι αυτά που υπάρχουν, με το υστέρημα των ιδιοκτητών των λεωφορείων γίνονται, αλλά και μέσα από μια διάθεση υπέρβασης για κοινωνική προσφορά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιδιοκτήτες, μαζί και ο κ. Ρήγας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ