ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Γ. Γκουβίτσας στην «Πολιτεία»: Στα μέσα Μαΐου οι πρώτες αφίξεις στον Άραξο

CACHE 650X650 1 585724

Αχαΐα και Ηλεία έχουν, πλέον, στραμμένο το βλέμμα προς το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου περιμένοντας να καλύψουν έστω και κατά το ήμισυ τα τεράστια οικονομικά κενά που δημιούργησε η περυσινή καλοκαιρινή περίοδος στον τομέα του Τουρισμού.

Ουσιαστικά περιμένουν με χαρακτηριστική υπομονή το… πρώτο σημάδι από τον ουρανό, το πρώτο δηλαδή αεροσκάφος που στο πλαίσιο πτήσης τσάρτερ θα κατευθυνθεί προς τον αεροδιάδρομο της Δυτικής Αχαΐας μεταφέροντας τουρίστες.

Δύο είναι όμως οι «ειδήσεις» που μας… έρχονται από το περιφερειακό πολιτικό αεροδρόμιο της Δυτικής Ελλάδας: Πρώτον, ότι οι πρώτες αφίξεις που είχαν προγραμματιστεί για τέλη Απριλίου ακυρώθηκαν και μεταφέρθηκαν χρονικά για τα μέσα Μαΐου.

Και δεύτερον, ότι η μεγάλη ελπίδα είναι να έλθουν οι Ρώσοι επισκέπτες. Σύμφωνα με δηλώσεις του Αερολιμενάρχη Αράξου κ. Γιώργου Γκουβίτσα, το πολιτικό αεροδρόμιο της περιοχής είναι καθ’ όλα έτοιμο να υποδεχθεί τις πρώτες αφίξεις επισκεπτών.

Άλλωστε, όπως λέει στην «Πολιτεία» ο κ. Γκουβίτσας (φωτό), «το αεροδρόμιο δεν κλείνει ποτέ καθώς έχουμε τις Αερολέσχες που εκτελούν πτήσεις, ακόμα και σχολές πολιτικής αεροπορίας οι οποίες εκπαιδεύουν τους σπουδαστές κυβερνήτες πολιτικών αεροσκαφών».

Διευκρινίζει όμως ότι από καιρό είχαν σχεδιαστεί οι πρώτες τουριστικές πτήσεις τσάρτερ προς τα τέλη του μηνός Απριλίου αλλά λόγω της παρατεταμένης τελικά καραντίνας και της ανακοίνωσης για επίσημο «άνοιγμα» του τουρισμού από τις 14 Μαΐου και μετά, οι προγραμματισμοί που υπήρχαν από ξένα ταξιδιωτικά πρακτορεία αναθεωρήθηκαν και τελικά οι πρώτες προσγειώσεις προγραμματίζονται για την περίοδο από τις 15 Μαΐου και μετά.

Οι Ρώσοι είναι οι επισκέπτες που καταφθάνουν σε μεγαλύτερο αριθμό, μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα. Αποτελώντας τον βασικό κορμό πάνω στον οποίο στηρίζεται η τοπική τουριστική αγορά.

ΠΡΩΤΟΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, οι πρώτες τουριστικές προσγειώσεις στον αεροδιάδρομο του πολιτικού αεροδρομίου του Αράξου θα είναι με πτήσεις από την Γερμανία.

Θα ακολουθήσουν, όμως, πτήσεις με τουρίστες από την Τσεχία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και αλλού.

Φυσικά αναφερόμαστε στον προγραμματισμό που υπάρχει και όχι σε αριθμό και όγκο τουριστών καθώς τέτοια στοιχεία παραμένουν ακόμα άγνωστα παντελώς. Ξέρουμε ότι θα έρθουν, αλλά δεν ξέρουμε πόσοι.

Κάτι που δυσκολεύει στον υπολογισμό της επιθυμητής και επιδιωκόμενης αναπλήρωσης της οικονομικής ζημιάς που υπέστησαν την περυσινή περίοδο όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου του Τουρισμού (ξενοδοχεία, εστίαση, παρεμφερείς επιχειρήσεις τροφοδοσίας κ.α.) με χώρο δραστηριότητας είτε τη Δυτική Αχαΐα, είτε και την Ηλεία λόγω Αρχαίας Ολυμπίας.

Εκείνο που επισημαίνει ο κ. Γκουβίτσας μ’ έμφαση, μέσω της «Πολιτείας», είναι ότι η μεγάλη ελπίδα και το μεγάλο στοίχημα για τους επιχειρηματίες του τουριστικού τομέα της ευρύτερης περιοχής είναι οι Ρώσοι επισκέπτες.

«ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ» Η ΑΦΙΞΗ ΡΩΣΩΝ

Εκείνο που επισημαίνει ο κ. Γκουβίτσας μ’ έμφαση, μέσω της «Πολιτείας», είναι ότι η μεγάλη ελπίδα και το μεγάλο στοίχημα για τους επιχειρηματίες του τουριστικού τομέα της ευρύτερης περιοχής είναι οι Ρώσοι επισκέπτες.

Πτυχή η οποία αποτελεί σημείο – κλειδί για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων και επιχειρήσεων στο χώρο της Εστίασης, της διασκέδασης και της προώθησης τουριστικών προϊόντων. Και αυτό διότι, ως γνωστόν, από το πρώτο κύμα Ρώσων τουριστών πριν μερικά χρόνια είχε φανεί έντονη η διαφορά της τόνωσης της τοπικής οικονομίας.

Είναι, με άλλα λόγια, οι επισκέπτες που καταφθάνουν σε μεγαλύτερο αριθμό, μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα.

Αποτελώντας τον βασικό κορμό πάνω στον οποίο στηρίζεται η τουριστική αγορά και οικονομία, και των δύο νομών. Ωστόσο, η άφιξή τους αποτελεί μείζον θέμα και ζητούμενο.

Αφενός σε σχέση με το τι ακριβώς θα ισχύσει γύρω από το ζήτημα των εμβολίων, αφετέρου αν η ελληνική κυβέρνηση ανάψει το πράσινο φως για να μπορούν οι Ρώσοι να φθάνουν στην Ελλάδα μέσω των περιφερειακών πολιτικών αεροδρομίων και όχι μόνο μέσω του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Διότι αν ισχύσει τελικά κάτι τέτοιο, υπό το σκεπτικό να «πέσει» μόνο σε ένα πολιτικό αεροδρόμιο της χώρας, το κεντρικό, όλο το βάρος των ελέγχων των τουριστών για τον Covid, σημαίνει ότι ελάχιστοι θα σχεδιάσουν να μετακινηθούν δυτικά για τις διακοπές τους.

«Καταλαβαίνετε ότι αν προσγειώνονται μόνο στο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ δεν θα μπουν στη διαδικασία να έρθουν εδώ για να μείνουν συνδυάζοντας και επίσκεψή τους στην Αρχαία Ολυμπία», αναφέρει ο κ. Γκουβίτσας, εννοώντας προφανώς ότι θα επιλέξουν να παραμείνουν στην Αθήνα ή το πολύ να κινηθούν προς πιο κοντινές προς τα εκεί περιοχές ή και τα νησιά του Αιγαίου.

aerodromio aerolimenas araxos

Ο ΠΕΡΥΣΙΝΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Έχει αξία η καταγραφή των επίσημων στοιχείων που αφορούν στις περυσινές αφίξεις τουριστών.

Μέσω του πολιτικού αεροδρομίου του Αράξου, λοιπόν, πέρυσι ταξίδεψαν συνολικά 20.000 επιβάτες έναντι 74.500 επιβατών που αφίχθηκαν πρόπερυσι, το καλοκαίρι του 2019, μόνο κατά το ίδιο χρονικό διάστημα που λειτούργησε φέτος ο τουρισμός, δηλαδή το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου.

Η έντονη διαφορά αποτυπώνεται και στο επίπεδο όχι των τουριστών αλλά του αριθμού πτήσεων μέσω του αερολιμένα Αράξου αφού πέρυσι καταγράφονταν συνολικά 11 πτήσεις την εβδομάδα, (κάθε Τρίτη και Πέμπτη και μία πτήση κάθε Σάββατο), ενώ τις προηγούμενες χρονιές εκτελούνταν περισσότερες από 9 αφίξεις ανά ημέρα!

Εντωμεταξύ το θέμα των Ρώσων τουριστών αφορά και την περυσινή περίοδο καθώς η απουσία τους έγινε αισθητή κι άφησε το δικό της χαρακτηριστικό αποτύπωμα στις πληγές του τοπικού τουρισμού.

Καθώς δεν πραγματοποιήθηκαν καθόλου πτήσεις από την Ρωσία, ούτε όμως και από την Ουκρανία η οποία αποτελεί την αμέσως επόμενη πηγή δυναμικού και ωφέλιμου τουρισμού για την περιοχή μας. Πέρυσι είχαμε αφίξεις μόνο από Γερμανία, Λετονία, Λιθουανία, Βέλγιο και Τσεχία.

You may also like

Comments are closed.