ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Θανάσης Αργυρόπουλος: Ικανοποιητική η ζήτηση στην αγορά δικύκλου – Υπάρχει πρόβλημα αλλά αυτό δεν ισχύει για όλους

19224913 1408135085906646 3412299686083016571 n 1 e1628458598182
Η αγορά μοτοσικλέτας μετά την κάθετη πτώση που γνώρισε στο πρώτο κύμα της πανδημίας πέρυσι, φέτος κατόρθωσε να… μαρσάρει μπαίνοντας με μεγαλύτερη ταχύτητα και κερδίζοντας μεγάλο μέρος του περυσινού χαμένου εδάφους.

Σε συνολικό και πανελλαδικό επίπεδο, τα έχει καταφέρει ανέλπιστα καλά πέρα μάλιστα από κάθε προσδοκία. Αφού παρότι υπήρξαν περιορισμοί στις μετακινήσεις μας εν τούτοις το πρώτο 5μηνο του 2021 η ελληνική αγορά δικύκλων μεγάλωσε κατά 45,5% με καταγεγραμμένες 22.621 ταξινομήσεις ως το τέλος του Ιουνίου 2021, έναντι 15.551 ταξινομήσεων που είχαν γίνει την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΥΚΛΑ

Όμως παρά τους θετικούς δείκτες η κατάσταση δεν είναι ευοίωνη συνολικά για όλες τις εταιρείες και μάρκες, παρά μόνο για όσες διαθέτουν απόθεμα μονάδων ιδίως στα πιο δημοφιλή μοντέλα τους. Κι αυτή είναι, ίσως, η πιο σημαντική παράμετρος καθώς η έλλειψη σε δίκυκλα, που άρχισε να διαπιστώνεται σε πιο έντονο βαθμό από τον περασμένο Απρίλιο, αφορά συγκεκριμένες βιομηχανίες οι οποίες λόγω των προηγούμενων lockdown είτε ανέστειλαν εντελώς, είτε περιόρισαν σημαντικά την γραμμή παραγωγής τους.

Έτσι, πολλοί ιδιοκτήτες αντιπροσωπειών δικύκλων στην Πάτρα δηλώνουν στην «Πολιτεία» ότι αντιμετωπίζουν θέμα επιβίωσης των επιχειρήσεων τους, όχι λόγω μειωμένης ζήτησης αλλά λόγω έλλειψης καινούργιων μοντέλων ή ακόμα και έλλειψης ανταλλακτικών των ήδη υπαρχόντων.

Το γεγονός έχει επιφέρει αλυσιδωτά προβλήματα στον κλάδο και ως αποτέλεσμα αυτού είναι σε ορισμένα καταστήματα δικύκλων κυριολεκτικά να κοιτούν με τα… κιάλια τους πελάτες οι ιδιοκτήτες. Οι οποίοι αγωνιούν για το τι μέλλει γενέσθαι, φοβούμενοι πως εάν υπάρξει κι άλλο κύμα κορωνοϊού από το φθινόπωρο και κάποιος νέος εγκλεισμός, που θα αναστείλει ξανά τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων που οι ίδιοι εκπροσωπούν, τότε θα σημάνει η αρχή του τέλους πολλών από τις συγκεκριμένες τοπικές επιχειρήσεις.

1 2 1

Βέβαια το πρόβλημα δεν αφορά όλες τις αντιπροσωπείες αλλά μόνο εκείνες στις οποίες διαπιστώνονται ελλείψεις μοντέλων.

Όπως εξηγεί στην «Πολιτεία» ο γνωστός πατρινός ιδιοκτήτης αντιπροσωπείας δικύκλων Θανάσης Αργυρόπουλος, υπάρχει και η αντίπερα όχθη της όλης κατάστασης: «Για παράδειγμα εμείς δεν αντιμετωπίζουμε τέτοιο πρόβλημα, έλλειψης δηλαδή δικύκλων.

Απεναντίας θα πω ότι για τα δεδομένα της εποχής υπάρχει ικανοποιητική ζήτηση και κίνηση. Προφανώς, υπάρχει το πρόβλημα αλλά αφ’ ενός δεν αφορά όλους, αφ’ ετέρου δεν είναι σε επίπεδα που να προκαλεί κάποια ανησυχία συνολικά για την αγορά δικύκλου».

 

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ

Επιπροσθέτως, ο κ. Αργυρόπουλος «αποκρούει» και την επικρατούσα άποψη, που τελευταία ακούγεται εντόνως σε πολλά πηγαδάκια, ότι υπήρξε «στροφή» της ζήτησης των πελατών… από τα καινούργια δίκυκλα προς τα μεταχειρισμένα. Στο σχετικό μας ερώτημα ο ίδιος απάντησε:

«Όχι, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ίσα ίσα. Η αύξηση της ζήτησης είναι αναλογική και στις δύο κατηγορίες. Όσο αυξάνεται στα καινούργια μοντέλα, τόσο αυξάνεται και στα μεταχειρισμένα. Ίσως να υπάρχει μια κάποια μείωση στις μηχανές μεγαλύτερου κυβισμού, όμως στα καινούργια μηχανάκια και σκούτερ, η ζήτηση υπάρχει».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Τα επίσημα στοιχεία ταξινομήσεων επιβεβαιώνουν πλήρως τα λεγόμενα του κ. Αργυρόπουλου αφού όπως γράψαμε και στην αρχή του ρεπορτάζ, το πρώτο εξάμηνο του 2021 έκλεισε με 22.621 ταξινομήσεις και άνοδο 45,5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Ενώ σε σύγκριση με το πρώτο 6μηνο του 2019 η αύξηση πωλήσεων κυμάνθηκε στο 18,6%.

Μόνο τον μήνα Ιούνιο του 2021 οι ταξινομήσεις δικύκλων άνω των 50 κυβικών άγγιξαν τις 5.701 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων 16,6% σε σχέση με τον Ιούνιο 2020 και 11,9% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019.

Για να γίνει όμως πιο σαφής άρα και πιο κατανοητή η θετική αλλαγή που καταγράφεται φέτος στην κίνηση της συγκεκριμένης αγοράς, θα πρέπει να δούμε αναλυτικά την ραγδαία πτώση κίνησης και τζίρου που καταγράφηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 σε σχέση με το 2019, δηλαδή στην περίοδο πριν την πανδημία.

Το πρώτο 4μηνο του 2020 η πτώση κίνησης άγγιζε το -23,1%, ενώ στο πρώτο 5μηνο του ίδιου έτους αντιστοιχούσε στο -24,6% σε σχέση με το 2019. Το πρώτο 6μηνο του 2020 έκλεισε με λίγο μικρότερη μείωση (-14%) σε αντιπαραβολή με τα στοιχεία του πρώτου 6μηνου του 2019 και το ποσοστό πτώσης έφτασε στο -11%  μεταξύ 9μηνου 2020 και 9μηνου 2019.

ΚΑΙ ΤΟ «ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ» ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ 2021

Επί συγκεκριμένων πωλήσεων, στους πρώτους 9 μήνες του 2019 είχαν πωληθεί 30.448 δίκυκλα σε όλη τη χώρα, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα του 2020 πωλήθηκαν 27.487 δίκυκλα (-11%).

Κατά συνέπεια, η αύξηση πωλήσεων από τις αρχές του 2021 μέχρι το τέλος Ιουνίου, κατά: 45,5% σε σχέση με πέρυσι και 18,6% σε σχέση με το 2019, όχι μόνο συνεπάγονται έναν θετικό δείκτη στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά δικαίως μπορεί να θεωρηθεί επίτευγμα υπέρβασης για τον κλάδο εν μέσω μιας πρωτόγνωρα δύσκολης πανδημικής περιόδου.

 

You may also like

Comments are closed.