Η ακρίβεια περιορίζει τις διακοπές των Ελλήνων

Facebook
Twitter

Η ακρίβεια και ο υψηλός πληθωρισμός «ψαλιδίζουν» τις διακοπές των Ελλήνων. Λίγες ημέρες μετά την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που υπογράμμιζε ότι ένας στους δύο πολίτες θα πάει φέτος το καλοκαίρι διακοπές, μία ακόμα μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά στον προγραμματισμό των θερινών τους αποδράσεων.

Σύμφωνα με την 8η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, η δαπάνη για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%. Βασικότερη αιτία για επτά στους δέκα ερωτηθέντες είναι το μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων, ακολουθεί το κόστος μεταφορικών (για το 43% των ερωτηθέντων), το αυξημένο κόστος διαμονής (για το 38%) και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους (για το 37%). Σύμφωνα με τους συντάκτες των συμπερασμάτων της έρευνας, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει διακοπές, αλλά με μειωμένη δαπάνη. Οι περισσότεροι προσπαθούν να περιορίσουν το κόστος τόσο της διαμονής, επιλέγοντας την εξοχική κατοικία (δική τους ή συγγενούς τους), όσο και της διατροφής, μαγειρεύοντας αντί να τρώνε σε ταβέρνες και εστιατόρια.

Ειδικότερα, η πλειοψηφία του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (26%) είτε διαμονή (22%). Το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 9% διαμονή σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή). Τέλος, το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό. Σε γενικές γραμμές καταγράφεται πρόθεση για οικονομικότερες λύσεις διακοπών, προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα για κάποιο ταξίδι ή για να επεκταθεί η χρονική διάρκειά του. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 45% των ερωτηθέντων απαντάει ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών μαγειρεύει συχνά, κάτι που σημαίνει ότι προσπαθεί να μειώσει τη δαπάνη της εστίασης. Παράλληλα, το 66% δηλώνει ότι επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σούπερ μάρκετ, κάτι που δείχνει και πάλι μία τάση εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Το 16% αγοράζει προϊόντα άλλων τύπων στις διακοπές του, είτε αναμνηστικά είδη είτε λοιπά προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, παιχνίδια κ.λπ. Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ, εκ των οποίων τα μισά αφορούν αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σούπερ μάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση, π.χ. στην παραλία.

Το «πράσινο φως» για την αλλαγή του κανονισμού, ώστε να επιτραπεί η τιμαριθμική αναπροσαρμογή στα τιμολόγια των τηλεπικοινωνιών, άναψε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Πρακτικά, αυτό σηματοδοτεί αυξήσεις τόσο στα τιμολόγια σταθερής και κινητής τηλεφωνίας όσο και στο ίντερνετ. Αυξήσεις που οι συνδρομητές θα δουν στους λογαριασμούς τους προς το τέλος του καλοκαιριού, καθώς η δημόσια διαβούλευση αναμένεται να ξεκινήσει εντός των επόμενων ημερών και θα διαρκέσει τουλάχιστον έναν μήνα.

Με την εισήγησή της, η ΕΕΤΤ έρχεται να ικανοποιήσει ένα αίτημα που έχουν υποβάλει εδώ και πολύ καιρό οι πάροχοι τηλεφωνίας, επιχειρώντας να μετριάσουν τα αυξημένα ενεργειακά κόστη, αλλά και τις πληθωριστικές πιέσεις. Ο νυν κανονισμός δεν επιτρέπει να τροποποιηθούν οι όροι σε υφιστάμενα συμβόλαια καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται η ΕΕΤΤ είναι να υπάρχει ένας μηχανισμός αναπροσαρμογής των τιμολογίων, που θα καλύπτει ένα σημαντικό μέρος των πληθωριστικών πιέσεων, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα το επωμίζεται ο πάροχος της υπηρεσίας. Το τελικό μείγμα της επιβάρυνσης για τον καταναλωτή θα προκύψει κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης.

Δυνατότητα αποχώρησης χωρίς ρήτρα
Η αναπροσαρμογή των τιμολογίων θα γίνεται μία φορά τον χρόνο, με βάση τον ετήσιο πληθωρισμό που ανακοινώνει η ΕΛ.ΣΤΑΤ., σχεδόν αμέσως μετά την αλλαγή του έτους. Με δεδομένο δε ότι τα περισσότερα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες είναι 12μηνα, 18μηνα και 24μηνα, αυτό σημαίνει ότι κάθε σύμβαση θα μπορεί να αναπροσαρμοστεί μία ή δύο φορές στη διάρκεια του συμβολαίου.

Οσον αφορά τα υφιστάμενα συμβόλαια, το πιθανότερο είναι να προβλεφθεί δυνατότητα αποχώρησης του συνδρομητή πριν από τη λήξη του συμβολαίου, χωρίς την πληρωμή ρήτρας πρόωρης αποχώρησης.

Η πρόθεση των εταιριών είχε διαφανεί εδώ και μήνες, με στελέχη να επισημαίνουν ότι είχαν ήδη προσεγγίσει την ΕΕΤΤ ώστε να συζητηθεί μια αλλαγή στον κανονισμό αδειών, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των τιμολογίων χωρίς αυτή να θεωρείται καθαρή αύξηση. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται εδώ και χρόνια μεταξύ των κρατών με τα ακριβότερα τιμολόγια για τη σύνδεση στο διαδίκτυο.

Αν και οι τιμές είναι σχετικά βελτιωμένες συγκριτικά με παλαιότερες εποχές, παραμένουν υψηλότερες σε σχέση με πολλές άλλες χώρες της Ε.Ε., ειδικά για τις ταχύτητες άνω των 100 Mbps.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top