
Αν προσθέσουμε ακόμη δυο τρεις ταινίες στο ενεργητικό της, που δεν πέρασαν εντελώς αδιάφορες, της επόμενης δεκαετίας, εκεί εξαντλείται και η κινηματογραφική της καριέρα, πέρα από κάποιες εμφανίσεις της στην τηλεόραση, καθώς η Σιλντς, υπήρξε μεν το πρώτο κορίτσι σεξ σύμβολο, κάτι που επέτειναν και οι προκλητικές της φωτογραφίσεις, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τη φήμη της και να περιοριστεί σε ένα δεύτερο ρόλο στο θέαμα. Κυρίως θα απασχολήσει τη δημοσιότητα με τη ζωή της, τα βιβλία της, τις ιστορίες βιασμού της, τις ερωτικές περιπέτειές της με γνωστούς σταρ, το λάιφ στάιλ και την ανάμνηση του κοριτσιού στη «Γαλάζια Λίμνη», που έκανε εκατομμύρια εφήβους να καρδιοχτυπούν αν και για άλλους δεν ήταν παρά ένα χολιγουντιανό εμπορικό προϊόν.

Η αλήθεια είναι ότι η Μπρουκ Σιλντς είχε όλα τα χαρακτηριστικά ενός κοριτσιού συμβόλου του σεξ, καθώς διέθετε μια αγγελική ομορφιά, που υπονοούσε πολλά και ένα υπέροχο κορμί, ενώ το υποκριτικό της ταλέντο ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένο, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις. Η κάμερα την αγαπούσε όσο ήταν ανήλικη, εν αντιθέσει με τη ενηλικίωσή της, καθώς η Σιλντς δεν επέλεξε τη συνταγή της επιτυχίας, δηλαδή των σέξι αποκαλυπτικών εμφανίσεων και μπήκε σε άλλους κινηματογραφικούς δρόμους, όπου δεν είχε καμία τύχη. Και δεν έφτανε μόνο αυτό. Το Χόλιγουντ και τα μέσα ενημέρωσης που την αποθέωσαν στο ξεκίνημά της, ήταν αυτά τα ίδια που την διαπόμπευσαν αδυσώπητα στη συνέχεια. Για μια ακόμη φορά το Χόλιγουντ ξεζουμίζει μια ηθοποιό, την ανεβάζει στην κορυφή και αμέσως μετά την γκρεμίζει βάναυσα – αν και αρκούσε ένα σπρώξιμο, καθώς η ξανθομάλλα ηθοποιός δεν είχε κάποιες έστω στοιχειώδεις βάσεις για να κρατηθεί.
Η Μπρουκ Σιλντς, συμπληρώνοντας τα 60 της χρόνια (31 Μαΐου 1965), αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός χολιγουντιανού προϊόντος με ημερομηνία λήξης, που κατάφερε να επιβιώσει, παρά τις τρομαχτικές εμπειρίες της και σήμερα να ζει μια ευτυχισμένη ζωή με τον άντρα της και τις δυο κόρες της, ξεφεύγοντας από την πλάνη ότι το θέαμα είναι όλος ο κόσμος.

Η μητέρα μάνατζερ
Η μητέρα της, που είχε και πρόβλημα αλκοολισμού, ανέλαβε τον ρόλο της μάνατζερ της κόρης της, δίνοντας με ευκολία τη συγκατάθεσή της για τη σεξουαλικοποίηση της Μπρουκ πριν ενηλικιωθεί, καθώς ήταν αμέτρητα τα εξώφυλλα που έκανε τη δεκαετία του ’80. Η Σιλντς θα ενηλικιωθεί βίαια πριν ακόμη την εφηβεία της.
Παιδική πορνογραφία και βιασμός
Στα δώδεκα χρόνια της, θα βρεθεί υπό τις οδηγίες του Λουί Μαλ στο προκλητικό δράμα «Η Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» ως κόρη της Σούζαν Σάραντον, μίας ιερόδουλης σε ένα πορνείο της Νέας Ορλεάνης του 1917, που θα βγάλει την παρθενιά της σε δημοπρασία, πριν βρεθεί στην αγκαλιά ενός τριαντάρη, του Κιθ Καραντάιν. Η ταινία για το μέγεθος του Μαλ δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά η φήμη της Σιλντς θα εκτοξευθεί στα κυκλώματα του Χόλιγουντ. Μια ταινία που η Σιλντς απαγορεύει να δουν οι κόρες της καθώς τη θεωρεί «παιδική πορνογραφία». Μία τραυματική εμπειρία, που έρχεται ως συνέχεια των γυμνών φωτογραφήσεων που είχε κάνει, με τη σύμφωνη γνώμη της μητέρας της. Φωτογραφήσεις που συνεχίστηκαν, ενώ στα νιάτα της έπεσε θύμα βιασμού, από έναν παραγωγό που θα της πρόσφερε έναν ρόλο, αλλά τελικά της έδωσε μία από τις χειρότερες εμπειρίες της, βιάζοντάς την σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου!
Ο ερωτευμένος Τζεφιρέλι
Το 1980 θα ακολουθούσε η γνωστή ταινία «Γαλάζια Λίμνη», που θα την κάνει παγκοσμίως γνωστή, ενώ ένα χρόνο αργότερα ο Φράνκο Τζεφιρέλι θα τη σκηνοθετούσε στη νεανική ερωτική ταινία «Ατέλειωτη Αγάπη». Μάλιστα, όπως θα γίνει γνωστό, ο Ιταλός σκηνοθέτης προκειμένου να πετύχει στο πρόσωπό μιας παρθένας – και στη ζωή – τον οργασμό, θα της γυρνούσε το δάχτυλο του ποδιού, προκειμένου να πονέσει και να πιάσει η κάμερα τον κατάλληλο μορφασμό. Στα αξιοσημείωτα, η απάντηση του Τζεφιρέλι στο ερώτημα γιατί διάλεξε μία 15χρονη για τον ρόλο: «Γιατί είμαι ερωτευμένος μαζί της».

Τέλος καριέρας
Είναι τρομερό, αλλά κάπου εκεί τελειώνει ουσιαστικά και η κινηματογραφική της καριέρα, καθώς οι επόμενες ταινίες της θα είναι εντελώς αποτυχημένες ενώ για το φιλμ του 1983 «Σαχάρα», θα κερδίσει και το βραβείο χειρότερης ηθοποιού της χρονιάς. Αρκετά αργότερα, θα κάνει κάποιες εμφανίσεις στην τηλεόραση, χωρίς να είναι κακή, αλλά ποτέ δεν θα καταφέρει να επιστρέψει ως μια αξιόλογη ηθοποιός στον κινηματογράφο.

Από παιδί στη βιομηχανία του ερωτικού θεάματος
Το αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη ζωή της, «Μπρουκ Σιλντς: Η Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» θα καταδείξει με ανατριχιαστικό τρόπο ορισμένες φορές τη μετατροπή ενός παιδιού σε σκληρά εργαζόμενη γυναίκα, στη βιομηχανία του ερωτικού θεάματος, που συχνά κακοποιούνταν εν αγνοία της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίφημη διαφήμιση του τζιν Calvin Klein, όταν η 16χρονη Σιλντς, θα ποζάρει προκλητικά ακόμη και για μια γυναίκα.
Από τον Μάικλ Τζάκσον στην… ηρεμία
Πλέον η ενηλικίωσή της θα ερχόταν σε δημόσια θέα, με την περίφημη ιστορία για την παρθενιά της, που τελικά έχασε σε ηλικία 22 ετών – εν αντιθέσει με τη γενικευμένη πεποίθηση, ενώ θα αναπτύξει και μια περίεργη φιλία με τον Μάικλ Τζάκσον, όπου για ένα διάστημα θα εμφανίζονταν μαζί παντού. Το 1997 θα παντρευτεί με τον σταρ του τένις Αντρέ Αγκάσι, ένας προβληματικός γάμος που θα κρατήσει δυο χρόνια. Από το 2001, όταν πια θα έχει βρει την ηρεμία στη ζωή της, θα παντρευτεί τον παραγωγό και σεναριογράφο Κρις Χένσι, με τον οποίο θα κάνει και τις δυο αγαπημένες της κόρες.

«Τα κατάφερε, άντεξε»
Η Μπρουκ Σιλντς, όσο κι αν φαντάζει περίεργο, είναι σήμερα μία μεσήλικη ώριμη γυναίκα, που πέρασε και άλλα πολλά στην ταραχώδη ζωή της – μόνο η περιπέτεια με τις γυμνές φωτογραφίες της μπορεί να γεμίσει ένα βιβλίο – δεν κρατά κακία ούτε για τη μητέρα της, ούτε για κάποιους που έβγαλαν εκατομμύρια πάνω στο γυμνό κορμί της. Βλέποντας, στο ντοκιμαντέρ για τη ζωή της, την ίδια ως κοριτσάκι, θα πει με νόημα: «τα κατάφερε, άντεξε».