ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ευρωκορβέτα PESCO, η Ελλάδα και τα ναυπηγεία Ελευσίνας

EPC opening
 Νέες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα της ευρωκορβέτας μέσω του μηχανισμού PESCO (Permanent Structured Cooperation – Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία) στο οποίο συμμετέχει η Ελλάδα, έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

 Όπως έγινε γνωστό, το πρώτο πλοίο θα είναι έτοιμο το 2027, σύμφωνα με τον  Enrico Bonetti, chief operating officer στην Naviris, σε δηλώσεις του στο Defensenews.

 Του προγράμματος ηγούνται τέσσερις χώρες, Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα και Ισπανία. Στην αρχή ήταν οι τρεις χώρες που ηγούντο στον κατασκευαστικό τομέα αφού διέθεταν τα ναυπηγεία. Η Γαλλία με την NAVAL, η Ιταλία με την Fincantieri και η Ισπανία με την Navantia

 Όμως, μετά την είσοδο ως στρατηγικού επενδυτή της Fincantieri στα ναυπηγεία Ελευσίνας και την από κοινού πορεία με την ΟΝΕΧ, πλέον και η Ελλάδα γίνεται μέλος του κατασκευαστικού προγράμματος.

Pesco

 Η ευρωκορβέτα θα κοστίζει περίπου 250 εκατ. το κάθε πλοίο χωρίς τον εξοπλισμό του. Θα είναι εκτοπίσματος περίπου 3.000 τόνων, βασίζεται πάνω στην κορβέτα DOHA που ήδη ναυπηγεί η Ιταλία και πού έχει προταθεί για το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ θα παράγεται σε 2 εκδόσεις. Μία σε ρόλο περιπολικού και μία για πολεμικές επιχειρήσεις.

 Η Ελλάδα έχει ζητήσει σε ότι αφορά τις προδιαγραφές να φέρει σόναρ τροπίδας, για ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις.

 Αν και τα συστήματα μάχης και τα ραντάρ θα τα επιλέξει ο κάθε χρήστης ξεχωριστά, γενικότερα προκρίνεται ως διαμόρφωση αυτή που φέρουν οι κορβέτες DOHA – στην πολεμική έκδοση – με 16 κάθετους εκτοξευτήρες αλλά και CAMMER.

 Προβλέπεται να είναι μήκους 105 μέτρων και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 26 κόμβων.

 Ήδη, από την ΕΕ έχουν εγκριθεί κονδύλια ύψους 60 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του προγράμματος, ενώ μέχρι στιγμής έχει εκδηλωθεί το ενδιαφέρον ναυπήγησης 20 πλοίων, 6 για την Γαλλία, 6 για την Ισπανία και 8 για την Ιταλία, με την Ελλάδα να έπεται.

 Σύμφωνα με στρατιωτικού κύκλους, που επικοινώνησε το enikos.gr, πλέον ειδικά μετά την είσοδο της Fincantieri στα ναυπηγεία Ελευσίνας θεωρείται βέβαιο ότι η χώρα μας θα παραγγείλει πλοία, αφού θα μετέχει στο πρόγραμμα και ως παραγωγός ενώ πολλές ελληνικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ως υποκατασκευαστές επί μέρους τμημάτων.

You may also like

Comments are closed.