Η Google βυθίζει τις ιστοσελίδες, αντιστέκονται οι εφημερίδες λόγω συνδρομητών

Facebook
Twitter
att._Kvlxy1H4klpIVtQ7gLBGmvAyYP7mtQKfrkShRx2O64

Η μεγάλη αναταραχή που επικρατεί στον κόσμο του διαδικτύου τους τελευταίους μήνες ακούει στο όνομα… “Google Zero“.

Για χρόνια, το ψηφιακό παιχνίδι είχε έναν κανόνα. Όποιος εμφανιζόταν ψηλά στη Google, κέρδιζε τον επισκέπτη. Εδώ και κάποιους μήνες, ωστόσο, η Google αλλάζει τους κανόνες του ίδιου της του παιχνιδιού. Με τη χρήση πανίσχυρης τεχνητής νοημοσύνης, δεν δείχνει στους αναγνώστες απλώς τις πηγές. Διαβάζει η ίδια τις ιστοσελίδες και σερβίρει μια έτοιμη, συνοπτική απάντηση στην κορυφή της σελίδας. Ο χρήστης ρωτάει για παράδειγμα «πώς μπορώ να χάσω 10 κιλά;» και η Google του απαντά απευθείας, χωρίς να χρειαστεί ποτέ να πατήσει το link του ειδησεογραφικού site που έκανε το ρεπορτάζ. Αυτό ακριβώς είναι το “Google Zero” και οι εκδότες αγωνίζονται να βρουν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τα μειωμένα clicks για τις ιστοσελίδες τους.

Για όσους στήριξαν το μοντέλο τους σε αυτά τα clicks για να πουλήσουν διαφημίσεις, η ζημιά είναι άμεση και συντριπτική.

Σύμφωνα με έκθεση του Μαΐου της Enders και της Professional Publishers Association, οι όμιλοι μέσων ενημέρωσης «έχασαν την προβολή και την αξία τους, καθώς το περιεχόμενό τους χρησιμοποιείται αλλά δεν ανταμείβεται», με περίπου τους μισούς να αναφέρουν μείωση της επισκεψιμότητας από αναζητήσεις κατά το τελευταίο έτος.

Οι συνοπτικές περιγραφές «κανιβαλίζουν» τις επισκέψεις σε ιστότοπους, σύμφωνα με την Enders, με τέσσερις στους πέντε καταναλωτές να βασίζονται σε «αποτελέσματα αναζήτησης χωρίς κλικ» σε τουλάχιστον το 40% των αναζητήσεών τους.

Άλλες πρόσφατες μελέτες του Pew Research Center και της Authoritas έδειξαν ότι οι χρήστες της Google ήταν λιγότερο πιθανό να κάνουν κλικ σε συνδέσμους όταν εμφανιζόταν μια περίληψη AI στα αποτελέσματα. Η Google δήλωσε ότι υπήρχαν «θεμελιώδεις ατέλειες» στη μεθοδολογία των εκθέσεων.

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Και μέσα σε αυτή την ψηφιακή αναταραχή, ο μεγάλος νικητής είναι αυτός που…. ποτέ δεν έφυγε από τη ζωή μας. Η εφημερίδα.

Άλλωστε, για εμάς, οι εφημερίδες “Πολιτεία” και “Match” δεν ήταν ποτέ μια ρομαντική εμμονή στο παρελθόν. Η αξία δεν βρίσκεται σε έναν αριθμό επισκεπτών που έρχονται και φεύγουν, αλλά στους χιλιάδες έντυπους και ηλεκτρονικούς συνδρομητές που επιλέγουν συνειδητά το προϊόν μας και το οδήγησαν στην κορυφή της προτίμησης στην Αχαΐα.

Κάθε φύλλο που τυπώνεται, κάθε διανομέας που ξεκινά το πρωινό του δρομολόγιο, κάθε εισπράκτορας που χτίζει μια προσωπική σχέση με τον συνδρομητή, είναι κομμάτια ενός στιβαρού, παραδοσιακού μηχανισμού που αποδεικνύεται απρόσβλητος από τις ορέξεις των τεχνολογικών κολοσσών. Βρέξει-χιονίσει, η εφημερίδα θα είναι εκεί. Δεν εξαρτάται από αλγόριθμους, αλλά από ανθρώπους.

ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ – ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή