Μέχρι το «Anti» του 2016 η Ριάνα κυκλοφορούσε περίπου ένα μουσικό άλμπουμ κάθε χρόνο.
Τολμηρά βιντεοκλίπ, σέξι R’n’B ρυθμοί, εκλεκτές συνεργασίες και φυσικά το ξεχωριστό της ταλέντο ήταν η συνταγή της επιτυχίας που την έφερε στην κορυφή της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας και ταυτόχρονα την έκανε πολύ πλούσια. Οχι ωστόσο δισεκατομμυριούχο, κάτι που η 33χρονη σταρ από τα Μπαρμπέιντος πέτυχε πρόσφατα, παρότι έχει μία πενταετία να παρουσιάσει ολοκληρωμένη καλλιτεχνική δουλειά.
Πώς κατέκτησε την αγορά
Η συγκεκριμένη μάρκα λανσαρίστηκε το 2017 με σκοπό «να κάνει τις γυναίκες παντού στον κόσμο να νιώθουν ενταγμένες», μέσα από μια σειρά προϊόντων που απευθύνονται σε ευρύτατο φάσμα γυναικών, ανεξαρτήτως ηλικίας, απόχρωσης δέρματος κ.ο.κ. Κάπως έτσι η Fenty Beauty κατέκτησε την αγορά, για να ακολουθήσουν οι επίσης επιτυχημένες Savage x Fenty (με προϊόντα εσωρούχων) και Fenty Skin. Συνολικά υπολογίζεται πως το μερίδιο της Ριάνα σε όλα τα παραπάνω είναι αξίας άνω του 1,4 δισ. δολαρίων.
Δεν είναι όμως μόνο εκείνη. Αρκετές ακόμα σταρ της βιομηχανίας του θεάματος, μερικές από τις οποίες δηλώνουν πρωτίστως καλλιτέχνιδες, αποτελούν στην πραγματικότητα παγκόσμια brands, με πολύπλευρες εμπορικές δραστηριότητες να στήνονται γύρω από το όνομά τους. Η Αμερικανίδα ποπ τραγουδίστρια Μπιγιονσέ αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα, συνιστά πρότυπο για εκατομμύρια κορίτσια της αφροαμερικανικής κοινότητας και βέβαια να έχει τη δική της φίρμα ρούχων, την Ιvy Park.
Δημοφιλείς στο Διαδίκτυο
Ένα κοινό χαρακτηριστικό πάντως που έχουν όλες όσες αναφέρθηκαν και αρκετές ακόμα είναι η τεράστια δημοφιλία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Ριάνα, για παράδειγμα, έχει πάνω από 100 εκατομμύρια ακολούθους τόσο στο Instagram όσο και στο Twitter· μια ανάρτησή της γίνεται αυτομάτως γνωστή σε ολόκληρο τον πλανήτη, γεγονός που κάνει τις όποιες εμπορικές δραστηριότητες ακόμα πιο εύκολες.
Από την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όλος ο κόσμος έμαθε τη Ριάνα, την Μπιγιονσέ κ.ά. μέσα από τη μουσική τους, επομένως είναι κάπως παραπλανητικό να υποστηρίξει κάποιος πως τα όποια κέρδη προέρχονται βασικά από κάπου αλλού. Το ερώτημα είναι αν η Ριάνα αποφάσιζε να μην κυκλοφορήσει ποτέ ξανά ούτε ένα στίχο, θα συνέχιζε την εμπορική επιτυχία της; Πιθανότατα ναι…