ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα στα σούπερ μάρκετ: Γιατί την επιλέγουν οι καταναλωτές

proionta idiwtikis etiketas amna

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν σταθερά να «κερδίζουν» θέση στο καλάθι τους όσο η ακρίβεια σε βασικά αγαθά επιμένει και οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος των αγορών στο σούπερ μάρκετ.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία από τις εταιρείες μετρήσεων που καταγράφουν τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στα οnline, η ιδιωτική ετικέτα διαθέτει πλέον ένα αξιόλογο – τουλάχιστον τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς- μερίδιο στο καλάθι των καταναλωτών.

Η Ελλάδα υπολείπεται ακόμα στο ποσοστό που εμφανίζουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες ως προς το μερίδιο των pl ωστόσο, ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, η «μάχη» που δίνεται με τα αντίστοιχα επώνυμα, αποδεικνύεται «σκληρή».

Και μπορεί οι πληθωριστικές πιέσεις να είναι εκείνες που «έστρεψαν» πολλούς καταναλωτές στην οικονομικότερη λύση των pl, ωστόσο σε ένα σημαντικό ποσοστό του ελληνικού κοινού, έχει αλλάξει πλέον και η αντίληψη πως πρόκειται για προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας, που επικρατούσε εντονότερα στο παρελθόν.

Παράλληλα τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας του ΙΕΛΚΑ επιβεβαιώνουν τη στροφή όλο περισσότερων καταναλωτών προς τη… λύση των pl, καθώς τον Νοέμβριο του 2023 το 48% των ερωτηθέντων – έναντι του 38% τον Ιανουάριο 2023 – δηλώνει ότι προκειμένου να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Στο 26,3% το μερίδιο στα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ, διαμορφώθηκε σε αξία στο 26,3% έναντι 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Tην ίδια περίοδο, ο ρυθμός ανάπτυξης των pl διαμορφώνεται στο 11,6%, όταν στα επώνυμα φτάνει το 8,8%. Ανά κατηγορία προϊόντων, στα τρόφιμα το μερίδιο τους αγγίζει το 26,8% από 26,4% το 2022, στα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς φτάνει το 20,9%, έναντι 19,9% το 2022 και στην κατηγορία των ειδών για το σπίτι το 25,6% έναντι 25,2% έναν χρόνο νωρίτερα.

Κατά μία μονάδα, αυξήθηκε το μερίδιο των pl επί του συνόλου των αγορών που έκαναν οι καταναλωτές στα online σούπερ μάρκετ το 2023 καθώς ανήλθε στο 15% σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group«Πρωταθλητές» αναδεικνύονται τα χαρτικά, με τις πωλήσεις των pl να ανέρχονται στο 21% επί των συνολικών πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και στο 64% των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας ενώ ακολουθούν το φρέσκο κρέας και ψάρι με μερίδιο 12% στις συνολικές πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας και 37% στις πωλήσεις της κατηγορίας.

Ενδεικτικά για την πορεία της ιδιωτικής ετικέτας είναι και τα στοιχεία από την πρόσφατη χαρτογράφηση της Επιτροπή Ανταγωνισμού για την αγορά αγελαδινού γιαουρτιού σύμφωνα με τα οποία, με τη συμβολή του μέτρου του «καλαθιού του νοικοκυριού» τα προϊόντα pl της κατηγορίας αύξησαν τις πωλήσεις τους σε όγκο. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, παρατηρήθηκε μικρή μετατόπιση ως προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά την περίοδο αναφοράς, καθώς την 1η εβδομάδα οι πωλήσεις (σε όγκο) προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούσαν στο 36,3%, ενώ την 52η εβδομάδα των παρατηρήσεων το ποσοστό αυξήθηκε σε 41,9%.

You may also like

Comments are closed.