Η Νορβηγία βίωσε τη θερμότερη άνοιξη από τότε που ξεκίνησαν οι καταγραφές το 1901, με τις θερμοκρασίες να είναι αυξημένες κατά 2,1 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα φυσιολογικά επίπεδα, όπως ανακοίνωσε το νορβηγικό μετεωρολογικό ινστιτούτο. Παρότι η χώρα δεν βρέθηκε στο επίκεντρο του πρόσφατου καύσωνα που έπληξε τμήματα της Ευρώπης τον Μάιο, οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν κατά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο οδήγησαν σε αυτό το νέο κλιματικό ρεκόρ.
Η ανθρώπινη παρέμβαση και η κλιματική αποσταθεροποίηση
Ο κλιματολόγος Γιόσταϊν Μάμεν απέκλεισε την εκδοχή η υπερθέρμανση να οφείλεται αποκλειστικά σε φυσικούς παράγοντες, τονίζοντας ότι ο ήλιος παραμένει σταθερός. Αντίθετα, απέδωσε την τάση στις εκπομπές από την καύση ορυκτών καυσίμων. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε καταγραφεί την άνοιξη του 2024 με 1,8 βαθμούς Κελσίου πάνω από τον μέσο όρο, ενώ η άνοιξη του 2025 καταλαμβάνει πλέον την τρίτη θέση στη λίστα των θερμότερων περιόδων της χώρας. Η θέρμανση είναι ιδιαίτερα έντονη στον βορρά, με την αύξηση να διαταράσσει τα τοπικά κλιματικά συστήματα.
Η κατάσταση στην Αρκτική και οι παγκόσμιες προβλέψεις
Στο Σβάλμπαρντ, αρχιπέλαγος στον Αρκτικό Ωκεανό, οι θερμοκρασίες τον Απρίλιο κινήθηκαν έως και 6 βαθμούς Κελσίου υψηλότερα από τα κανονικά επίπεδα. Η Αρκτική θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο πλανήτη λόγω της απώλειας χιονοκάλυψης και πάγου. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, οι παγκόσμιες θερμοκρασίες αναμένεται να παραμείνουν σε επίπεδα ρεκόρ για την περίοδο 2026-2030, οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο για θερμικό στρες, ξηρασία και ακραία φαινόμενα, όπως οι πλημμύρες.
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης


