ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Το υπόγειο τρένο δεν έχει μόνο υποστηρικτές – Ψηφιακός «καβγάς» στην κοινωνική δικτύωση

treno ose2
Τελικά, τι τρένο θέλουμε στην Πάτρα; Υπογειοποιημένο ή μη; Διότι σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων ο προσανατολισμός τάσσεται υπέρ της πρώτης διεκδίκησης. Τουλάχιστον, σε επίπεδο επιθυμίας και στη βάση του τι έπρεπε να γίνει κι όχι του τι μπορεί τελικά να γίνει.

Ακόμα και οι δημοτικές παρατάξεις όλων των πλευρών, σε γενικές γραμμές, ανέκαθεν έδειχναν να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση.

Αλλά την τελευταία περίοδο στα social media έχει ξεσπάσει μια ατέρμονη συζήτηση που λαμβάνει χαρακτηριστικά σφοδρής σύγκρουσης απόψεων και φανερώνει το… εντελώς αντίθετο: Ότι πολλοί, γνωστοί μάλιστα πατρινοί, όχι μόνο τάσσονται ενάντια στην υπογειοποίηση του τρένου αλλά μάλιστα μάχονται με επιχειρήματα για να κατακρημνίσουν κάθε αντίστοιχο ισχυρισμό και ορισμένοι δεν διστάζουν να χλευάσουν την περί υπογειοποίησης απαίτηση.

Διευκρινίζουμε ότι η συζήτηση γίνεται σε «ιδιωτική» ομάδα του φέισμπουκ, με τίτλο: «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας» που έχει δημιουργηθεί, όπως αναφέρεται στις πληροφορίες, προκειμένου να προωθήσει την ενημέρωση των χρηστών για την υπηρεσία του Προαστιακού Πάτρας, να συμβάλει στην ανάπτυξη του μέσου και για να λειτουργήσει ως ένας χώρος ανταλλαγής ιδεών και απόψεων σχετικά με το μέσο μεταφοράς.

ypogeiopiisi 1

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η αρχή της πρώτης ιντερνετικής αντιπαράθεσης έγινε με την ανάρτηση φωτογραφίας από την Αυστρία, με τίτλο: «οι κουτόφραγκοι στην Βέρτρζεε της Αυστρίας». Στο σχόλιό του ο χρήστης που ανέβασε τη φωτογραφία τόνισε ότι… «οι κουτόφραγκοι στην Βέρτρζεε της Αυστρίας δεν ξέρουν την υπογειοποίηση. Έχουν υπέργεια γραμμή, διπλή με ηλεκτροκίνηση, με υπέργειο σταθμό. Δίπλα στα πολυτελή ξενοδοχεία και στις βίλλες».

Προφανώς έχει έντονη δόση ειρωνείας το σχόλιο το οποίο συνεχίζει ως εξής: «Είναι ΚΑΙ πτωχοί ΚΑΙ σπάγκοι, που δεν βάζουν υπόγειους σταθμούς με κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ. Γατάκια Αυστριακοί πάτε στον Άη-Βασίλη, γατάκια, να δείτε πώς στήνονται οι μπίζνες και πώς είναι να είσαι έξτρα – έξτρα λαρτζ (XXXXL)». Υπήρξε και δεύτερη ανάρτηση μετά λίγες μέρες, με τίτλο: «Περί κουτόφραγκων ΙΙ».

Όπου ο χρήστης – σχολιαστής χρησιμοποιεί κι άλλη παρόμοια φωτογραφία από το Dawlish και τονίζει: «Δεν φτάνει που ο μηχανικός Ιζαμπαρντ Μπρουνελ έφαγε όλο το θαλάσσιο μέτωπο του Dawlish. Δεν φτάνει που απέκλεισε την θάλασσα, δεν φτάνει που ονόμασε αυτό μεγάλο δυτικό σιδηρόδρομο (Great Western Railway), αλλά και οι κουτοσάξωνες μετά από αυτόν, ούτε ξήλωσαν τις ράγες, ούτε τις υπογειοποίησαν και τις επισκευάζουν σε κάθε ευκαιρία και το διαφημίζουν κιόλας.

Ούτε μια πορεία από τους κατοίκους για ‘το τραίνο του θανάτου’. Ούτε μια διαμαρτυρία από τους τοπικούς φορείς. Τόσο ηλίθιοι.

Όχι σαν εμάς τους ΕΞΤΡΑ – ΛΑΡΤΖ υπέροχους. Ελάτε γατάκια να δείτε πώς να κάνετε σιδηρόδρομο. Εμείς θα σας δώσουμε ΠΑΛΙ τα φώτα του μπολιτιζμού».

ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΙΧΜΗΡΕΣ

Περιττό να αναφέρουμε ότι οι δύο αυτές αναρτήσεις (υπάρχουν κι άλλες από παλιότερα) έχουν συγκεντρώσει αφενός πλήθος likes από πατρινούς πασίγνωστους που μάλιστα έχουν ασχοληθεί με τα κοινά, ενώ κάποιοι εξ αυτών (όχι στο σύνολο τους) έχουν ταχθεί υπέρ της διεκδίκησης υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα.

Στις συζητήσεις συμμετέχουν και ειδικοί. Κυρίως όμως, οι αναρτήσεις συγκεντρώνουν δεκάδες σχολίων πολλά από τα οποία έχουν εξελιχθεί σε ανάπτυξη επιχειρηματολογίας επιστημονικού επιπέδου. Με τις διαφωνίες να είναι έκδηλες ακόμα και αιχμηρές σε ορισμένες περιπτώσεις.

ypogeiopiisi 2

ΕΝΑ «ΔΕΙΓΜΑ» ΤΩΝ ΔΙΑΞΙΦΙΣΜΩΝ

Το περιεχόμενο της πρώτης και της δεύτερης ανάρτησης ναι μεν βρίσκει πολλούς απόλυτα σύμφωνους, όμως διαπιστώνεται και ισόποση αντίδραση από άλλους.

Για παράδειγμα, ο χρήστης Α.Ε. απάντησε: «Ποιος μίλησε για ‘τρένο του θανάτου’; Για τρένο προσαρμοσμένο στις πολεοδομικές συνθήκες της πόλης μας, γίνεται λόγος. Η καρτ-ποστάλ μιας κωμόπολης δέκα χιλιάδων κατοίκων, σε τί συνεισφέρει στον διάλογο;».

Για να εισπράξει απάντηση από τον Λ.Μ. ότι: «Σας έχουν δοθεί πάρα πολλά παραδείγματα στο παρελθόν από πόλεις και μικρότερες, και ίδιου μεγέθους, αλλά και πολύ μεγαλύτερες από την Πάτρα, αλλά κάθε φορά τα ξεχνάτε περιέργως και τα ζητάτε εξαρχής… Βαρετό κατάντησε…».

Παρεμβαίνει ο Δ.Π. γράφοντας: «Αφού βάζετε μέτρα σύγκρισης τουριστικά τρενάκια που περνάνε από κωμοπόλεις. Δε ζητάμε να υπογειοποιηθεί το τρενάκι του Πηλίου».

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Δ. ΣΑΡΔΕΛΙΑΝΟΥ

Στη διαδικτυακή συζήτηση παρενέβη και ο γνωστός πατρινός συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Σαρδελιάνος. Αναφέροντας: «Η μοναδική πρόταση που υπάρχει που να έχει μελετήσει και μιλά για τρένο προσαρμοσμένο στις πολεοδομικές συνθήκες στην πόλη μας είναι αυτή των τριών Πανεπιστημίων. Όλα τα υπόλοιπα είναι αόριστες προτάσεις τηλεοπτικής δημοσιογραφικής προσέγγισης. Δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχουν ή να μην εξεταστούν και αυτές.

Αλλά το θέμα είναι ότι έχουν εξεταστεί τεχνικά, πολεοδομικά και οικονομικά και έχουν απορριφθεί. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς πως οι επιθυμίες (θεμιτές δεν λέω) να παρουσιάζονται ως οι μόνες δυνατές. Οι πολιτικές και αισθητικές επιλογές οφείλουν να στηρίζονται κάπου.

Και αυτές δεν μπορούν να υλοποιηθούν όταν στηρίζονται στο πολύ απλό (και επαναλαμβάνω θεμιτό) έτσι μου αρέσει».

You may also like

κεντρο ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑ

Κορονοϊός: Καταγγελία για εικονικό εμβολιασμό εργαζόμενου στο νοσοκομείο Μεσολογγίου

Στο «μικροσκόπιο» των Αρχών έχει μπει καταγγελία για εικονικό εμβολιασμό κατά της covid-19 στο νοσοκομείο Μεσολογγίου. Συγκεκριμένα, εργαζόμενος του νοσοκομείου καταγγέλλει πως, ...

Comments are closed.