Έναν ιδιαίτερα σκληρό χαρακτηρισμό χρησιμοποίησε ο γνωστός καρδιοχειρουργός Jeremy London για να περιγράψει ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στον κόσμο, αποκαλώντας το «υγρό θάνατο». Ο λόγος για τα αναψυκτικά με ζάχαρη, τα οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελούν μία από τις πιο επιβαρυντικές επιλογές για την καρδιά και τη συνολική υγεία του ανθρώπου όταν καταναλώνονται συστηματικά.
Ο γιατρός εξηγεί ότι τα συγκεκριμένα ροφήματα περιέχουν τεράστιες ποσότητες επεξεργασμένης ζάχαρης, η οποία επηρεάζει άμεσα και αρνητικά τον οργανισμό.
Οι σοβαρές μακροχρόνιες συνέπειες στην υγεία:
- Η συχνή κατανάλωσή τους συνδέεται άμεσα με την αύξηση του σωματικού βάρους και με σοβαρές διαταραχές στον μεταβολισμό.
- Προκαλεί αντίσταση στην ινσουλίνη και αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.
- Επιβαρύνει το καρδιαγγειακό σύστημα, καθώς συμβάλλει στην ανάπτυξη φλεγμονής στον οργανισμό.
- Προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην αρτηριακή πίεση και στην υγεία των αγγείων.
Η ψευδαίσθηση της καθημερινής ενυδάτωσης Ο Jeremy London τόνισε ότι ο όρος «υγρός θάνατος» χρησιμοποιήθηκε για να δώσει έμφαση στις μακροχρόνιες επιπτώσεις, καθώς πολλοί άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται την κρυμμένη ζάχαρη που περιέχει ένα μόνο κουτάκι. Συχνά, μάλιστα, το αντιμετωπίζουν ως έναν «αθώο» τρόπο ενυδάτωσης, κάτι που φυσικά δεν ισχύει.
Ο ίδιος διευκρίνισε πως στόχος του ήταν να αφυπνίσει το κοινό για ένα σοβαρό ζήτημα δημόσιας υγείας και όχι να σπείρει τον πανικό. Μια περιστασιακή κατανάλωση δεν πρόκειται να δημιουργήσει πρόβλημα. Όταν όμως το αναψυκτικό γίνεται καθημερινή συνήθεια ή αντικαθιστά το νερό, οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται.
Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι η κορυφαία επιλογή για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού παραμένει το νερό, ενώ ως πιο ισορροπημένες εναλλακτικές προτείνονται το ανθρωκούχο νερό χωρίς ζάχαρη, το τσάι ή ο καφές χωρίς προσθήκη γλυκαντικών.
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης


