
Ώρα μηδέν για το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας καθώς ήδη η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, για τα 6 μεγαλύτερα νέα σιδηροδρομικά έργα της χώρας με τρεις κοινοπραξίες τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ – ALSTOM, ΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Συγκεκριμένα, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ προσκάλεσε υποψήφιους αναδόχους, που προεπελέγησαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, να προσέλθουν στον Ανταγωνιστικό Διάλογο σήμερα Τρίτη 4 Οκτωβρίου.
Μια εξέλιξη που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη της επόμενης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα έξι έργα, από την οποία θα διαφανούν πολλά, δηλαδή κατά πόσο τα έργα είναι υλοποιήσιμα και ελκυστικά για τις κατασκευαστικές εταιρείες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο του κάθε έργου, ο οποίος θα προκύψει από τη διαγωνιστική διαδικασία. Μετά την ολοκλήρωση των κύκλων Διαλόγου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
οι δυο επιστολεσ πελετιδη
Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απέστειλε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκημέσα στο 2022 δύο επιστολές με θέμα την διέλευση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας και το πάγιο αίτημα του πατραϊκού λαού, του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων, για υπογειοποιημένη κατασκευή.
“Πάγιο και βασικό αίτημα του πατραϊκού λαού, του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων της πόλης μας, αποτελεί η υπογειοποιημένη κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στον αστικό ιστό της Πάτρας και συγκεκριμένα από το Ρίο έως τον Αγ. Διονύσιο, στην οποία να κυκλοφορούν και οι συρμοί του Προαστιακού.
Στη δε επιφάνεια άνωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής, να δημιουργηθεί γραμμικό πάρκο, που θα αναπλάσει όλη την περιοχή, με ποδηλατόδρομο, διαδρομή πεζών, πράσινο κλπ.” αναφέρει στην 1η επιστολή του την περασμένη άνοιξη.
“Ο Δήμος Πατρέων και οι φορείς της πόλης μας, έχουν πάρει την απόφαση, η σιδηροδρομική γραμμή που βρίσκεται στο στάδιο υλοποίησης, να κατασκευαστεί υπόγεια από το Ρίο (εννοώντας την ίδια την Κοινότητα του Ρίου και όχι την οδό Κανελλοπούλου, όπως εμφανίζεται στην ορολογία της ΕΡΓΟΣΕ) έως και το νέο λιμάνι της Πάτρας. Στην επιφάνειά της, να δημιουργηθεί γραμμικό πάρκο, με λειτουργίες ποδηλατοδρόμου, χώρου πρασίνου, πεζοδρόμου κλπ.
Καλούμε την Κυβέρνηση να υιοθετήσει το δίκαιο αίτημα όλου του λαού της Πάτρας. Ο πατραϊκός λαός εκτιμά ότι ένα νέο έργο, όπως αυτό της διέλευσης του τρένου, που θα καθορίσει ανεπιστρεπτί τη ζωή και τη λειτουργία της πόλης μας, πρέπει να «βλέπει» το μέλλον και να υποτάσσεται στις ανάγκες των κατοίκων της πόλης μας.
Η υπογειοποίηση του τρένου με τη μέθοδο cut and cover, στο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως το νέο λιμάνι, σχεδιάζεται και προχωρά από την Κυβέρνηση.
Απομένει, όμως, το τμήμα από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων.
Ως Δημοτική Αρχή και φορείς της Πάτρας, επιμένουμε ότι η υπογειοποίηση του τρένου και στο κομμάτι αυτό, που βρίσκεται σε μια περιοχή, στην οποία, εκτός των άλλων, είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών με 50.000 φοιτητές, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο του Ρίου, μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις και εκτεταμένες οικιστικές και τουριστικές ζώνες, θα έχει ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση περιβαλλοντικής προστασίας, μηδενικής οπτικής όχλησης, μηδενικής επίδρασης της υπόγειας κατασκευής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής, καθώς επίσης δεν θα διχοτομηθεί η περιοχή και θα αποδοθεί στην πόλη μας ένας δημόσιος κοινόχρηστος χώρος, συνολικής επιφάνειας 50.000 τ.μ.
Η δημιουργία ενός μοναδικού γραμμικού πάρκου, θα έχει τεράστια συμβολή στην αναβάθμιση της περιοχής, στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της” αναφέρει ο κ.Πελετίδης σε νεότερη, προ μηνός επιστολή στον Πρωθυπουργό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, όπως εκφράστηκε πρόσφατα σε επιστολή προς το Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη είναι, όπως αναφέρεται, “σταθερή και αταλάντευτη από τον Νοέμβριο του 2018 όπως αυτή εκφράστηκε από τα πλέον αρμόδια χείλη, τον τότε Υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, στο Δημαρχείο της Πάτρας, ο οποίος παρέδωσε στα χέρια σας τις σχετικές προμελέτες για την υλοποίηση του έργου, την υπόγεια διέλευση του τρένου. Το σχέδιο της υπογειοποίησης περιλάμβανε επίσης την αξιοποίηση της υπόγειας διέλευσης με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και ενιαίου γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια αλλά και τη κατασκευή δύο ελαφρών γραμμών τραμ στις παραγλαύκιες οδούς που θα συνέδεαν τις νότιες συνοικίες της πόλης με το τρένο”.
“Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τηρούσε τις υποσχέσεις της στον πατραϊκό λαό, πράγμα που φάνηκε ξεκάθαρα με την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου. Το ίδιο θα συνέβαινε και με την υπογειοποίηση του τρένου, εάν η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν είχε αποφασίσει να υποβαθμίσει και πάλι την πόλη μας γράφοντας τις διεκδικήσεις των πολιτών στα παλαιότερα των υποδημάτων της” επισημαίνει προς το Δήμαρχοη κομματική οργανωση ΣΥΡΙΖΑ Αχαϊας.