ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Κορίνθου-Μαιζώνος: Η αντιδρόμηση, η πεζοδρόμηση και η Τροχαία

kentro maizonos
Από τον περασμένο Οκτώβριο έχει αποκαλύψει η «Πολιτεία» το αίτημα – πρόταση του διοικητή της Τροχαίας Χρήστου Ντεμίρη προς τον Δήμο Πατρέων, για απαγόρευση της στάθμευσης σε μονή σειρά στις οδούς Κορίνθου και Μαιζώνος, από Γούναρη έως Αράτου, προκειμένου να βελτιωθεί το οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται.

Επίσης, από τον περασμένο Ιανουάριο η «Πολιτεία» έχει δημοσιεύσει εκτενές ρεπορτάζ για το πώς τα αρμόδια στελέχη της δημοτικής αρχής προσέγγισαν αυτή την πρόταση αλλά και για την πολύμηνη στάση αναμονής στην οποία έθεσαν την Τροχαία, αφού από τον Οκτώβριο -οπότε εστάλη το σχετικό έγγραφο της πρότασης- ουδείς φρόντισε για την πραγματοποίηση σχετικής συνάντησης – σύσκεψης για το θέμα.

Γιατί ο Δήμος θεωρεί ανέφικτη την πρόταση της ολικής απαγόρευσης στάθμευσης στους δυο κεντρικούς δρόμους της Πάτρας.  

Με τη νέα της παρέμβαση η «Πολιτεία» παρουσιάζει επ’ ακριβώς τις θέσεις της δημοτικής αρχής και τον λόγο για τον οποίο δεν έδωσε καμία απολύτως διάσταση, ούτε καν διαπραγμάτευσης, στο αίτημα της αστυνομικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τον καθ’ ύλην αρμόδιο αντιδήμαρχο Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, Δόμησης και Δημοτικής Περιουσίας, Μιχάλης Αναστασίου (ένθετη φωτογραφία), μια οποιαδήποτε συζήτηση επί του θέματος θα ήταν η πλέον άκυρη διαδικασία λόγω των πολλών και σημαντικών αλλαγών που πρόκειται να συμβούν στο επίμαχο τμήμα του ιστορικού κέντρου της πόλης.

Anastasiou

«Πρόκειται για δύο σημαντικές παραμέτρους που προφανώς αγνοούν οι αστυνομικοί προϊστάμενοι και είναι λογικό κι αναμενόμενο διότι δεν είναι δουλειά τους να τις γνωρίζουν» σημειώνει ο κ. Αναστασίου παραπέμποντάς μας στο ποιοι είναι αυτοί οι δύο παράγοντες που καθιστούν εξ αντικειμένου άκυρη και αδύνατη εφαρμογής μια τέτοια πρόταση.

  • Η πρώτη παράμετρος έχει να κάνει με την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη. «Περιμένουμε από μέρα σε μέρα την ολοκλήρωση της συμπληρωματικής μελέτης που θα επιλύει τα προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά την δοκιμαστική λειτουργία που είχε γίνει. Άρα θα προχωρήσουμε στην αντιδρόμηση η οποία από μόνη της θα αλλάξει πολλά και στην Κορίνθου, άρα οποιαδήποτε συζήτηση για το πού επιτρέπεται η στάθμευση με βάση τα τωρινά δεδομένα, θα αποτελεί μια ακούσια διαδικασία».
  • Ο δεύτερος παράγοντας κατά τον κ. Αναστασίου σχετίζεται με την πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος, ένα μεγαλεπίβολο έργο που βρίσκεται ήδη σε προχωρημένη φάση και ετοιμάζονται οι αναθέσεις. «Άρα, αντιλαμβάνεστε ότι ούτε και για την Μαιζώνος θα μπορούσαμε να καθίσουμε να συζητήσουμε κάτι τέτοιο τώρα ενώ ξέρουμε ότι επίκεινται ραγδαίες αλλαγές», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος. Προσθέτοντας πάντως και σε κάθε περίπτωση, ότι για ένα τέτοιο ζήτημα κανείς δεν θα πρέπει να παρακάμπτει αβίαστα και τα περί 100.000 οχήματα μονίμων κατοίκων του κέντρου της πόλης, που επίσης έχουν το δικαίωμα της στάθμευσης στο πλαίσιο βέβαια ενός οργανωμένου, αποτελεσματικού και σωστά δομημένου συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας.

Η πρόταση της τροχαίας

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με την πρόταση του διοικητή της Τροχαίας Πατρών, θα πρέπει να επανέλθει η πόλη στην ρητή απαγόρευση που είχε ισχύσει στους δύο αυτούς δρόμους κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και είχε τεθεί σε ισχύ έως και το 2006. Και απαγόρευε την στάθμευση ακόμα και σε μονή σειρά.

Όλα αυτά υπό το σκεπτικό ότι αν επιτρέπεται η στάθμευση σε μονή σειρά, τότε οι οδηγοί που θέλουν να κάνουν στάση ανάγκης σταθμεύουν σε διπλή σειρά, με αποτέλεσμα να προκαλείται μποτιλιάρισμα. Ενώ σε αντίθετη περίπτωση, η ολιγόλεπτη στάση οχημάτων θα γινόταν μόνο στην άκρη του δρόμου και δεν θα εμπόδισε την ομαλή διέλευση των υπολοίπων οχημάτων.

You may also like

Comments are closed.