Κυρανάκης: Σεβασμός στον πολίτη που χρησιμοποιεί λεωφορείο – Διάλογος ναι, αλλά χωρίς τραμπουκισμούς

Facebook
Twitter
kuranakis

Ξεκάθαρο μήνυμα «υπέρ του διαλόγου, αλλά και με κόκκινες γραμμές απέναντι στον εκβιασμό», έστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, όσον αφορά τις αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη λειτουργία των λεωφορειολωρίδων, τις σχέσεις με τον κλάδο των ταξί και τη φιλοσοφία της κυβέρνησης γύρω από τη βελτίωση των μεταφορών.

Ειδικότερα, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στην επιμέρους διάσταση απόψεων με τον πρώην υφυπουργό κ. Βασίλη Οικονόμου ως προς τη χρήση λεωφορειολωρίδας, λέγοντας πως συνολικά η συνεργασία τους για όλα τα υπόλοιπα θέματα ήταν και είναι εξαιρετική, και η εκτίμηση αμοιβαία, κάτι που άλλωστε έχει εκφραστεί δημόσια και από τους δυο.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Κυρανάκης αναγνώρισε ότι η δημιουργία του νέου ΚΟΚ είναι έργο που αφορά τόσο την σημερινή όσο και τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

«Σεβασμός στον πολίτη που χρησιμοποιεί το λεωφορείο»

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι το νέο σύστημα ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες, με κάμερες στα εμπρόσθια μέρη των λεωφορείων και αυτόματες ψηφιακές κλήσεις, αποσκοπεί στο να αποκατασταθεί η κυκλοφοριακή προτεραιότητα υπέρ των ΜΜΜ, όπως συμβαίνει σε κάθε σύγχρονη πόλη της Ευρώπης.

Όπως τόνισε, «θέλουμε να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον άνθρωπο που περιμένει το λεωφορείο και αισθάνεται ότι κανείς δεν τον βλέπει».

«Διάλογος ναι, αλλά χωρίς τραμπουκισμούς»

Ο υπουργός κάλεσε χθες Τετάρτη αντιπροσωπεία των ταξί σε συνάντηση για διάλογο, σημειώνοντας όμως ότι «δεν μπορούμε να συνομιλούμε με όσους μπουκάρουν στα γραφεία και επιτίθενται λεκτικά σε υπαλλήλους του υπουργείου».

Σχετικά με τα έμφορτα ταξί, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι θα επιτρέπεται η επιβίβαση και η αποβίβαση, ανακοινώνοντας ότι μόνη εξαίρεση κίνησης στις λεωφορειολωρίδες θα έχουν τα οχήματα ειδικού τύπου που χρησιμοποιούν τα ΑΜΕΑ, αλλά και τα ταξί μηδενικών ρύπων, τα οποία θα αποκτήσουν πινακίδες σε ξεχωριστό χρώμα, με προτεραιότητα πάντα στην κίνηση των λεωφορείων.

Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ακόμη ότι έως το τέλος του 2025 θα ενταχθούν περίπου 1.000 νέα λεωφορεία στην Αττική, κυρίως ηλεκτρικά, ενώ πραγματοποιούνται ήδη νέες προσλήψεις οδηγών. Ο στόχος είναι η ενημέρωση δρομολογίων που γίνεται μέσω του app του ΟΑΣΑ να έχει τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια και αξιοπιστία.

Ο νέος ΚΟΚ εισάγει σύστημα υποτροπής, με αυστηρότερες ποινές σε επαναλαμβανόμενες παραβάσεις: π.χ. χρήση κινητού χωρίς ατύχημα επιφέρει πρόστιμο 350 ευρώ, αλλά σε δεύτερη φορά φτάνει τα 1000 ευρώ, και στην τρίτη 2000 ευρώ με αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο. Παράλληλα, ενεργοποιείται το νέο ψηφιακό point system, ώστε κάθε πολίτης να έχει πλήρη εικόνα του ιστορικού του.

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Κύλιση στην κορυφή