ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ - Politeia News Blue logo

ΠΑΤΡΑ – Δ. ΕΛΛΑΔΑ

#ΠΑΤΡΑ

#ΚΑΙΡΟΣ

#ΚΟΙΝΩΝΙΑ

#COVID19

#Δ.ΕΛΛΑΔΑ

#ΑΘΛΗΤΙΚΑ

#ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

#ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

#ΥΓΕΙΑ

Λιανεμπόριο: Μείωση τζίρου 3% τον μήνα Μάρτιο

Facebook
Twitter
Μείωση 3% κατέγραψε ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο τον Μάρτιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, επηρεασμένος σαφώς από την αναστολή δραστηριότητας του λιανεμπορίου –πλην καταστημάτων τροφίμων, καυσίμων και φαρμακείων– καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το λιανεμπόριο διέκοψε τη δραστηριότητά του λόγω κορωνοϊού το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου.

Την ίδια ώρα καταγράφεται μεγάλη άνοδος, 69,6%, τον Μάρτιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020 στις λεγόμενες πωλήσεις εκτός καταστημάτων – πρόκειται στην ουσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων, 11%, σε ετήσια βάση καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ), κάτι βεβαίως που σχετίζεται με το γεγονός ότι τον περυσινό Μάρτιο οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία έσπασαν κάθε ρεκόρ λόγω της φρενίτιδας των καταναλωτών να αποθεματοποιήσουν τρόφιμα, αντισηπτικά, απολυμαντικά ενόψει lockdown.

Στον αντίποδα βρίσκονται τα καταστήματα επίπλων και ηλεκτρικού εξοπλισμού, στα οποία καταγράφεται η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση πωλήσεων, 19,5%. Κάτι που σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό, πρώτον, με τη συνέχιση της τηλεργασίας και την ανάγκη των καταναλωτών να ανανεώσουν και να ενισχύσουν τις απαιτούμενες ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, οθόνες, άλλα περιφερειακά και αναλώσιμα) και, δεύτερον, με την ανάγκη να προβούν και σε ανανέωση του χώρου του σπιτιού, όπου περνούν πλέον περισσότερο χρόνο σε σύγκριση με την προ κορωνοϊού εποχή. Η αύξηση κατά 2,8% των βιβλίων, χαρτικών οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο γεγονός ότι εκεί εντάσσονται και καταστήματα πώλησης τεχνολογικών προϊόντων.

Αύξηση 11,1% κατέγραψαν οι πωλήσεις των φαρμακείων, κάτι που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο γεγονός ότι λόγω lockdown τον φετινό Μάρτιο αποτελούσαν και το μοναδικό κανάλι (μαζί φυσικά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα) για την αγορά καλλυντικών. Στην κατηγορία της ένδυσης – υπόδησης οι απώλειες είναι μικρές σε σύγκριση με πέρυσι (μείωση 0,5%), ακριβώς διότι από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου του 2020 ήταν κλειστά τα καταστήματα και κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο το βάρος είχε δοθεί στην προμήθεια ειδών σούπερ μάρκετ.

ΠΗΓΗ: Kathimerini.gr

Μοιραστείτε το άρθρο :

Δείτε επίσης...

Eγγραφή στο Newsletter

Scroll to Top