ΠΑΤΡΑ - Δ. ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΕΙΑ

Τι και πότε θα αλλάξει στη Μαρίνα της Πάτρας – Και γιατί ζητήθηκε παράταση προθεσμίας για τα 2 εκατ. ευρώ !

KENTRIKH 1

 * Ο έχων την ευθύνη της Μαρίνας της Πάτρας, Γιώργος Αγγελόπουλος, απαριθμεί στην «Πολιτεία» τις παρεμβάσεις που θα γίνουν

 

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Αγώνα δρόμου καταβάλει ο Δήμος Πατρέων για την Μαρίνα της Πάτρας, προκειμένου να μη χαθεί η αναγκαία χρηματοδότηση που θα «ανάψει» το πράσινο φως για τις επισκευές που πρέπει να γίνουν, μετά τις τρομερές καταστροφές που προκλήθηκαν από τα δύο σφοδρά κύματα κακοκαιρίας της 30ης Νοεμβρίου και της 3ης Δεκεμβρίου του 2021.

Όπως έχει ήδη αποκαλύψει η «Πολιτεία», από τις 28 του περασμένου Μαρτίου, ο Δήμος Πατρέων χρειάζεται κρατική αρωγή ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ για να αποκαταστήσει τις ζημιές. Χρήματα που αποτελούν μέρος του «πακέτου» συνολικής διεκδίκησης, ύψους 5 εκατ. ευρώ για όλη την παραλιακή της πόλης, (από Πλαζ μέχρι Παραλία), η οποία ως γνωστόν κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μετά το διπλό καιρικό πλήγμα.

Όμως ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση προέκυψε από τη στιγμή που η διαθέσιμη προθεσμία υποβολής σχετικού αιτήματος λήγει στις 31 Μαΐου και οι τυπικές διαδικασίες που απομένει να γίνουν, (παρότι είναι ήδη έτοιμη η μελέτη των απαιτούμενων επισκευών), υπολογίζεται πως θα «ροκανίσουν» όλο τον Μάιο.

ΕΝΘΕΤΗ 1

Για τον λόγο αυτό ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Διονύσης Πλέσσας συναντήθηκε την Μ. Τρίτη με τα συναρμόδια τμήματα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ζητώντας να προωθηθεί προς το αρμόδιο Υπουργείο το αίτημα εξασφάλισης ολιγοήμερης παράτασης προκειμένου να δοθεί ο αναγκαίος ζωτικός χρόνος.

Βέβαια, θεωρείται παραπάνω από βέβαιο ότι η παράταση θα δοθεί, ωστόσο επίσημα και τυπικά αναμένεται να το γνωρίζουμε εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο Δήμαρχος Κώστας Πελετίδης θα προχωρήσουν σε εύλογο χρόνο στην υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία που θα αναλάβει τις επισκευές και το επόμενο βήμα θα είναι να ξεκινήσουν τα… συνεργεία τις εργασίες.

ΕΝΘΕΤΗ 1

 

ΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ

giorgos aggelopoylos

Αγγελόπουλος Γεώργιος του Παναγιώτη

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Μαρίνας της Πάτρας, Γιώργο Αγγελόπουλο, (ένθετη φωτογραφία), έχουν προσδιοριστεί και καταγραφεί όσες παρεμβάσεις και επιδιορθώσεις είναι πρώτης προτεραιότητας. Όπως εξηγεί μέσω της «Πολιτείας», θα υπάρξει:

  • Αντικατάσταση των τριών πλωτών προβλητών
  • Επισκευές στις τρεις σταθερές προβλήτες και αντικατάσταση στη βόρεια λεκάνη της Μαρίνας
  • Αντικατάσταση δικτύων τροφοδοσίας και στις έξι συνολικά προβλήτες
  • Επισκευές σε τουλάχιστον τρία σημεία του κυματοθραύστη, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης του
  • Και έργα στο καρνάγιο, εκτός ορίων δηλαδή της Μαρίνας, που όμως είναι απαραίτητα γιατί αφορούν άμεσα την λειτουργία της

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα παραπάνω είναι οι πιο βασικές παρεμβάσεις που πρέπει να υπάρξουν προκειμένου να επανέλθει η λειτουργικότητα στα πρότερα επίπεδα, όμως δεν είναι οι μοναδικές. Προβλέπεται μια σειρά πολλών ακόμη εργασιών μικρότερης κλίμακας που δίνουν έμφαση στην καλύτερη παροχή υπηρεσιών αλλά και στη βελτίωση των συνθηκών αλλά και της εικόνας του χώρου.

 

KENTRIKH 2

 

Η «ΜΑΡΙΝΑ», ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΙΝΑ…

Είναι απαραίτητο να διευκρινίσουμε ότι όλα τα παραπάνω αφορούν μόνο στην διεκδίκηση χρηματοδότησης για αποκατάσταση ζημιών από την κακοκαιρία. Κι αυτό είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι αναφορικά με την Μαρίνα της Πάτρας, διότι το μείζον ζήτημα, (όπως το είχε αποκαλύψει η «Πολιτεία» από τον Οκτώβριο του 2020), είναι ότι… η «Μαρίνα» της Πάτρας… ΔΕΝ είναι Μαρίνα!

Δεν έχει δηλαδή την επίσημη άδεια Μαρίνας απ’ το αρμόδιο Υπουργείο, αφού απλώς δεν πληροί τις σύγχρονες προβλεπόμενες προδιαγραφές. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα απλό αγκυροβόλιο που όμως ο Δήμος Πατρέων θέλει να αναβαθμίσει και για αυτό έχει εξ αρχής θέσει ως βασικό στόχο την εξασφάλιση αδειοδότησης «Σύγχρονης Μαρίνας».

Για να συμβεί αυτό χρειαζόταν να ξεκινήσει μια σειρά πολλών ενεργειών και έργων τα οποία ήδη «τρέχει» ο έχων – με απόφαση του Δήμου – την ευθύνη της Μαρίνας, Γιώργος Αγγελόπουλος, όπως: μελέτες αποτύπωσης, βυθομέτρησης και πολλά άλλα που θα συνθέσουν το παζλ των όσων μπορούν να γίνουν, αλλά και των όσων αποτελούν κυρίαρχες προϋποθέσεις για την εξασφάλιση της αδειοδότησης.

 

You may also like

Comments are closed.